iNKa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Gecen sene deprem sigrotasını 2750 TL den yaptım. Bu sene büyük ihtimal çok artacak bizim burada rayiç bedellere %700 zam gelmiş. Muhtarlığa yeni rayiç bedel listelerini asmışlar sizde kontrol edin. Rayiç bedel artınca vergiler ve dask otomatik olarak 6-7 kat artacak rabbim sonumuzu hayreylesin. (vergilerde 250-300 tl) demişsin böyle bir vergi İstanbul da görmedim. Daire başı 3-4 bin tl en az belediyeye yeni rayiç bedel üzerinden ne kadar olacağını sordum 14k civarı birşey hesapladı.
Hocam dask ve vergi, dairenin metrekaresine göre hesaplanıyor. Annemin yaşadığı evde bizim evimiz ona hem vergi hem dask daha fazla çıkıyor benim yaşadığım evde kendime ait benim ki daha az çıkıyor. Sigortacım ile geçmiş konuşmamıza baktım ikinci ayın ortasında 961 TL ödemisim daska. Vergi borçlarını şuan da bulamadım ancak bahsettiğiniz vergi ne vergisi acaba tam olarak? Çevre ve temizlik vergisi mi başka bir vergi mi? Çünkü ben çevre ve temizlik vergisinden bahsettim başka bir vergi varsa bilgim yok maalesef.