Marjii adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam dask ve vergi, dairenin metrekaresine göre hesaplanıyor. Annemin yaşadığı evde bizim evimiz ona hem vergi hem dask daha fazla çıkıyor benim yaşadığım evde kendime ait benim ki daha az çıkıyor. Sigortacım ile geçmiş konuşmamıza baktım ikinci ayın ortasında 961 TL ödemisim daska. Vergi borçlarını şuan da bulamadım ancak bahsettiğiniz vergi ne vergisi acaba tam olarak? Çevre ve temizlik vergisi mi başka bir vergi mi? Çünkü ben çevre ve temizlik vergisinden bahsettim başka bir vergi varsa bilgim yok maalesef.
Emlak ve çevre temizlik vergisi belediyenin aldığı şuan herkes itiraz ediyor bende itiraz dilekçesi verdim. Memurun dediği bizim yapabileceğimiz birşey yok maliye rayiç bedellerinin gerçek değerine çekilmesini istemiş vergi mahkemesine itiraz edin dediler. Şuan sokakta rayiç m2 7000 tl den 42000 tl ye çıkmış. Bu sadece emlak verigisine yansımadı artık daire ya da işyeri alıp-satarkende rayiç bedelden hesapladığı için alınan tapu harcı filan katlanarak arttı. Bunu bilen fazla kişi yok ancak 2026 itirbariyle vergi zamanı gelince ya da daire filan alıp-satarken herkes fiyatları görecek büyük ihtimal ev ve işyeri kiraları katlanarak artacak. Birisi daire aldı diyelim kafadan 200-300 bin tl sadece tapu harcı gibi birşey çıkacak doğal olarak bu mülkü kiralamak isteyen ucuza kiralamayacak, yeni kiralar uçunca eski kiralarda ona göre ayarlanır. Ayrıca bu rayiç oranları bizim burda %700 müş çoğu belediye %2000 lere kadar zam yapmış çok kişi isyanda şuan bakalım insaların vergi altında nereye kadara ezecekler.