• 19-06-2025, 21:53:41
    #19
    Offf offf anlatamadık kardeşim yıllardır.Faizle para kazanamazsın.Sadece enflasyona karşı bir miktar korursun paranı.Bugün 1.500 M a aldığın evi önümüzdeki ay aynı paraya alamazsın.

    10 sene önce bankada faizde 150 bin paran vardır ev alabiliyordun.Yıllarca maaaşını biriktirip faizle 2025 de o parayı 1 milyon TL yaptın diyelim.Şimdi bırak ev almayı,sıfır araba alamazsın.

    Sen yıllık %45 faizle para kazanacağını sanarken senin kirana %100 zam geliyor.Gıdaya %200-300 zam geliyor.Gerçek enflasyon dedikleri gibi gerçekten tek haneli olsaydı,o zaman faizden para kazanabilirdin.Gerçek enflasyon %300-400 lerde sen %45 faiz kazancıyla kâr yapmış olmuyorsun doğal olarak...
  • 19-06-2025, 21:53:45
    #20
    Ben de satmayı düşünüyorum. 2.5 milyon TL ediyor. Ben ne yapacam? Geç mi kaldık yoksa yine de üstüne koyup daha iyi bir yer alabilir miyim?
  • 19-06-2025, 21:55:20
    #21
    Perfection adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ev fiyatları daha ne kadar arşa çıkabilirki ? Kendi evimin bile bugün piyasasının 7 milyon olması bana şaka gibi geliyor. Ne olacak 20 milyonmu olacak bir ev ?
    Burada yeni yapılan residenasta 1+1 daireye 20milyon istediler. Çıkar hocam maliyet artıyor mütehaitte 2 katı artırıyor piyasa onların elinde istedikleri fiyata çıkarıyorlar. Benim 2015 te 100bine aldığım daire şuan 6 milyon civarı sen düşün. 2017 de 67bin tl ye aldığım arabam şuan 900 bin yani piyasa allak pullak bir şekilde banka kredisi filan derken fiyatlar artıyor. İnsanlar o kadar yüksek konut kredisine nasıl cesaret ediyorlar aklım almıyor. 4 milyon çeksen 10 senelik belki 30 milyon kredi ödeyeceksin.
  • 19-06-2025, 21:55:57
    #22
    ua87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Offf offf anlatamadık kardeşim yıllardır.Faizle para kazanamazsın.Sadece enflasyondan bir miktar korursun paranı.Bugün 1.500 K ya aldığın evi önümüzdeki ay aynı paraya alamazsın.
    10 sene önce bankada faizde 150 bin paran vardır ev alabiliyordun şimdi bankada 1 milyon paran vardır.Bırak evi sıfır araba alamazsın.
    Sen yıllık %45 faizle para kazanacağını sanarken senin kirana %100 zam geliyor.Gıdaya %200-300 zam geliyor.Gerçek enflasyon dedikleri gibi gerçekten tek haneli olsaydı.O zaman faizden para kazanabilirdin.Gerçek enflasyon %300-400 lerde sen %45 faiz kazanıyorsun kâr yapmış olamıyorsun yani...
    Hocam amacım zaten para kazanmak değil tam olarak ortalama 1.5 milyon bir borcum var ve buna her gün seninde söylediğin faiz işleniyor birazda bu yüzden satmak istiyorum.
  • 19-06-2025, 21:56:05
    #23
    iNKa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Burada yeni yapılan residenasta 1+1 daireye 20milyon istediler. Çıkar hocam maliyet artıyor mütehaitte 2 katı artırıyor piyasa onların elinde istedikleri fiyata çıkarıyorlar. Benim 2015 te 100bine aldığım daire şuan 6 milyon civarı sen düşün. 2017 de 67bin tl ye aldığım arabam şuan 900 bin yani piyasa allak pullak bir şekilde banka kredisi filan derken fiyatlar artıyor. İnsanlar o kadar yüksek konut kredisine nasıl cesaret ediyorlar aklım almıyor. 4 milyon çeksen 10 senelik belki 30 milyon kredi ödeyeceksin.
    Hiç bir şekilde konut kredisi vs. vermiyolar hocam şuan.
  • 19-06-2025, 21:56:47
    #24
    Perfection adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam amacım zaten para kazanmak değil tam olarak ortalama 1.5 milyon bir borcum var ve buna her gün seninde söylediğin faiz işleniyor birazda bu yüzden satmak istiyorum.
    Faiz oranı yüksekse hemen kapatın hocam, değilse faize 1.5m atıp ödemeye çalışabilirsiniz.
  • 19-06-2025, 21:59:24
    #25
    EfeHan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Faiz oranı yüksekse hemen kapatın hocam, değilse faize 1.5m atıp ödemeye çalışabilirsiniz.
    Bir kartımda her ay 30k gecikme faizi var hocam gerisi sen düşün
  • 19-06-2025, 22:08:33
    #26
    Perfection adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir kartımda her ay 30k gecikme faizi var hocam gerisi sen düşün
    30k az değil, ama yinede tabi sizin bileceğiniz iş, faizler yüksek olduğu için evinizi satmaya kalktığınızda 7m'a eklerseniz. 6m 5m felan teklif edecektir çoğu insan. çünkü faizler yüksek nakit kral diyerekten.
  • 19-06-2025, 22:14:45
    #27
    Faiz değil mevduat olarak düşün. Çünkü dinde haram olarak faiz çok farklı bir durum. Ben mevduattayım. faiz böylemi devam edecek diyenlere kulak asma çünkü 2 yıldır böyle devam ediyor böyle de devam etmek zorunda hatta son zamanlarda yurt dışında olan olaylardan dolayı artmak zorunda. Mevduatta uzun süreli para kazanamazsın. enflasyona yenik düşersin. Mevduatta vurkaç yapacaksın. 3-6-9 ay maksimum alabildiğini alıp daha sonra güvenli bir limana çekilebilirsin altın gibi. evini kiraya versen babanın oğlu bile olsu aylık 270bin vermez. ben şuan akbank tan 32 gün vade %49 alıyorum memnunum. şubat gibi çıkmayı düşünüyorum.

    ekleme: geçen sene de faizde 3 ay kaldım arabamın modelini yükselttim