• 19-01-2025, 15:48:19
    #28
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biraz empati yapın.
    Kaynak kodlarını vermiş olmanız sadece güven ilişkisini tesis eder. Bu müşteri açısından başka bir anlamı yok.

    Örneğin siz bir paketleme makinesi aldınız satıcı tüm parçaları ve kullanım klavuzunu size verdi.

    Makineyi kullandınız 10 numara 2 sene sonra arıza yaptı.

    Satıcıyı aradınız.

    Satıcı ne halin varsa gör... ben sana tüm parçaları verdim derse ne dersiniz makineyi satana?

    Bu sebeple esnaf ve ticari ahlakı olan kişilerden şu beklenir.

    - Bir bakım destek sözleşmesi önermeniz lazım.
    - Eğer sizde işin içinden çıkamıyorsanız projeyi yeniden ele alıp tekrar yazmayı önerebilirsiniz.
    - Eğer istediği revizyonlar imkansız veya astarı yüzünden pahalıya geliyorsa bunu uygun bir dille anlatmanız lazım.
    - Şartlarımdan dolayı işi yapamam diyorsanız bu sefer müşteriyi yönlendirmeniz lazım.

    Siz sözleşme veya ticari anlaşmada haklı olabilirsiniz. Bu adli makamlara gitsede hiç bir sorun yaşamayabilirsiniz.

    Bu arada sonraki mesajlarda gördüm müşteri toksik ve çalışılamaz bir müşteride olabilir burada da sınır koymak sizin elinizde. Revizyonlarda mesai dahil bir ücret belirleyip çalışma saatlerinizi şart olarak sunabilirsiniz.

    Ama ne haliniz varsa görün ben teslim ettim beni ilgilendirmez diyemezsiniz.

    ben 20 senedir bu işten ekmek yiyen biri olarak söyleyim ben sizinle iş yapmam.
    asla ne halin varsa gör gibisinden yaklaşmadım. Yeri geldi ücretsiz revize bile sundum. Acil durum oldu 1 lira almadan iş yaptığım da oldu. Ama ben tolerans sağladıkça günde 20 saat çalışma performansı bekledi. Mesaim 23.00 06.30 dememe rağmen saat 11 de arayıp şuraya acil müdahale etmelisiniz gibi cümlelerde bulunuldu. Ben zaten maksimum şeklinde çalıştım. Ama daha fazlası istendi. Ne halin varsa gör ben teslim ettim gibi bişey sözkonusu değil.
  • 19-01-2025, 16:17:49
    #29
    erdemozturk52 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sorun şu. Ben zaten her istediğini yaptım. Her dediğini yaptım yeri geldi ücretsiz destek sundum. Ama müşteri artık yeri geldi uykumdan uyandırdı aradı ben ne kadar tolerans sağladıysam çok daha fazlasını istedi ücreti de az tuttu hep. Sanki işi değil beni satın almış gibi davranışlar sergilendi. Sorun zaten bu noktadan başladı. Diğer türlü sorun yoktu. Şimdi de kusursuz olmuş ellerinize sağlık denilen işin ücretini iade istemek nedir?
    müşteri haklı diyenlere aldanma sen haklı durumdasın yerinde olsam zaten en başta bu tavrı sergileyen bir müşteriye direk "hocam iş sona erdi, ücretinizi iade ediyorum sebebi bu davranışlar çerçevesinde faaliyet yürüten biri değilim" der geçerim beni uykumdan uyandırsın veya ilettiği liste dışında herhangi bir şeyi ücretsiz yaptırmaya kalksın o iş benim için orada son bulur derim ya liste tamamlanır sonrasında ek ücret yada iş sona ersin seçim sizin
    siz çok tahammül etmişsiniz gerçekten rezalet bir müşteri tipi bu hocam
  • 19-01-2025, 16:22:03
    #30
    Bir yazılımcının ücretli revize yapıp para kazanmak istememesi gerçekten daha önce bu işveren tarafından kötü bir tavır sergilendiğini gösterir, nitekim öyle

    Müşteriye hak verenler oturup iş verdikleri kişilerle olan diyaloglarını tartsın derim.
  • 19-01-2025, 16:29:01
    #31
    IAMKURUM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir yazılımcının ücretli revize yapıp para kazanmak istememesi gerçekten daha önce bu işveren tarafından kötü bir tavır sergilendiğini gösterir, nitekim öyle

    Müşteriye hak verenler oturup iş verdikleri kişilerle olan diyaloglarını tartsın derim.
    Şöyle diyim. 1 ay istediklerini gece gündüz yapıp, kendimden ödün verip yeterki karşımdakinin istediği olsun diyip, en sonunda artık o derece üzerime gelip gözüm parayı felan görmeyip yeter artık dediğim oldu. İnsanlar detayı bilmeden konusuyor malesef.
  • 19-01-2025, 17:11:15
    #32
    erdemozturk52 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şöyle diyim. 1 ay istediklerini gece gündüz yapıp, kendimden ödün verip yeterki karşımdakinin istediği olsun diyip, en sonunda artık o derece üzerime gelip gözüm parayı felan görmeyip yeter artık dediğim oldu. İnsanlar detayı bilmeden konusuyor malesef.
    hocam ekstra ücret talep edin, bitmiş hizmet ise.

    hocam sözleşme yapıyorsanız öneri olarak sözleşme içerisine lütfen;
    sorunsuz teslim edilen hizmetin iadesi satıcı tarafından kabul edilmeyecektir.
    uyuşmazlık yaşanması durumunda satıcının çözüm odaklı yaklaşacağını beyan eder.
  • 19-01-2025, 17:36:18
    #33
    erdemozturk52 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    asla ne halin varsa gör gibisinden yaklaşmadım. Yeri geldi ücretsiz revize bile sundum. Acil durum oldu 1 lira almadan iş yaptığım da oldu. Ama ben tolerans sağladıkça günde 20 saat çalışma performansı bekledi. Mesaim 23.00 06.30 dememe rağmen saat 11 de arayıp şuraya acil müdahale etmelisiniz gibi cümlelerde bulunuldu. Ben zaten maksimum şeklinde çalıştım. Ama daha fazlası istendi. Ne halin varsa gör ben teslim ettim gibi bişey sözkonusu değil.
    Talep için müşteriye bakım destek paketi sunmak zorundasınız.

    Program nedir programlama dili nedir bilmiyorum ama ortalama bir fiyat belirlersiniz örneğin 3 saatlik destek paketi: 450 usd diyebilirsiniz.

    - Talepler için salı günleri 14:00-15:00 arasında toplantı yapacağınızı söyleyin.
    - Revizeler içinde Perşembe günleri 14:00-16:00 arasında çalışabileceğinizi bunun dışında mesai harcamasını yapamayacağınızı söyleyin.

    Bakım anlaşması saatleri dışında. Acil destekler için saatlik 150 usd değil 250 usd olduğunu söyleyin. Telefon, Whatsapp vb. işlemler için....

    Whatsapp görüşmesi örneğin
    - Hocam xxx işlemini yapamıyorum hata veriyor...
    + Kontrol sağlıyorum...
    - Kontrol ettim bug mevcut güncelleme yapacağım 1 saat ücret şarj etmem gerekiyor. Kabul ediyormusunuz?
    ............. Çalışma bu şekilde devam eder....

    Hem müşteri emeğin karşılığı olduğunu bilir... Sizde sömürüldüğünüzü düşenmezsiniz.

    Anlaşma sağlanması durumunda hafta başı ücreti talep edin.

    Bir sözleşmeye bağlayın ve sözleşmede iade koşullarınıda ekleyin... (İade edilmez vb.)

    Bu müşteriye olan saygı değildir. Bence müşteride saygıyı hak ediyordur.... Ne kadar toksik olsada.

    Ama emeğinize ve ürününüze olan saygıdan dolayı bunu yapmanız bence gerekiyor.
  • 19-01-2025, 17:39:36
    #34
    androidoyuncusu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    daha önce bir yazılımcıyla çalıştım
    Müşteri bir yerde haklı, çünkü revize geliştirme konusunda destek vermeyen yazılımcı yazılımcı değildir bana göre.

    kodları incelettim, arkadaş chargpt den toplamış.
    Gösterdiğim yazılımcı ben bunu nasıl geliştireyim diyor ?
    5.5 aylık proje çöp oldu.

    Onun haricinde bir arkadaşa bot yazdırdım, 2 hafta sonra patladı botu.
    destek istedim destek sunmadı geçiştirdi.

    Bunun tek sorunu ise ben emanet işimi yapayım, parama bakayım diyen zihniyettir.

    Şunuda ekleyeceğim, yaptığı projeyi geliştirmeye yanaşmayan yazılımcılardan arkanıza bakmadan kaçın.
    Değerli kardeşim çok keskin konuşmuşsun. Daha sonrasında geliştirme yapmamak için bir çok problem devreye girebilir.
    Projede daha sonradan istenilen şey, üslup, o anki iş durumu, günlük yaşantıdaki problemler vs vs diye uzatılabilir.
    Her yapılan iş kendi içinde değerlendirilmelidir.
  • 19-01-2025, 17:49:31
    #35
    İade edilecek bir şey yok.Sonuçta işi teslim etmişsiniz, bitti - gitti.
  • 19-01-2025, 17:55:18
    #36
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Talep için müşteriye bakım destek paketi sunmak zorundasınız.

    Program nedir programlama dili nedir bilmiyorum ama ortalama bir fiyat belirlersiniz örneğin 3 saatlik destek paketi: 450 usd diyebilirsiniz.

    - Talepler için salı günleri 14:00-15:00 arasında toplantı yapacağınızı söyleyin.
    - Revizeler içinde Perşembe günleri 14:00-16:00 arasında çalışabileceğinizi bunun dışında mesai harcamasını yapamayacağınızı söyleyin.

    Bakım anlaşması saatleri dışında. Acil destekler için saatlik 150 usd değil 250 usd olduğunu söyleyin. Telefon, Whatsapp vb. işlemler için....

    Whatsapp görüşmesi örneğin
    - Hocam xxx işlemini yapamıyorum hata veriyor...
    + Kontrol sağlıyorum...
    - Kontrol ettim bug mevcut güncelleme yapacağım 1 saat ücret şarj etmem gerekiyor. Kabul ediyormusunuz?
    ............. Çalışma bu şekilde devam eder....

    Hem müşteri emeğin karşılığı olduğunu bilir... Sizde sömürüldüğünüzü düşenmezsiniz.

    Anlaşma sağlanması durumunda hafta başı ücreti talep edin.

    Bir sözleşmeye bağlayın ve sözleşmede iade koşullarınıda ekleyin... (İade edilmez vb.)

    Bu müşteriye olan saygı değildir. Bence müşteride saygıyı hak ediyordur.... Ne kadar toksik olsada.

    Ama emeğinize ve ürününüze olan saygıdan dolayı bunu yapmanız bence gerekiyor.
    Bunu yapınca aldığım cevap şu: iş aşırı acil, iş bitmeden para konuşuyorsunuz. 😊