asla ne halin varsa gör gibisinden yaklaşmadım. Yeri geldi ücretsiz revize bile sundum. Acil durum oldu 1 lira almadan iş yaptığım da oldu. Ama ben tolerans sağladıkça günde 20 saat çalışma performansı bekledi. Mesaim 23.00 06.30 dememe rağmen saat 11 de arayıp şuraya acil müdahale etmelisiniz gibi cümlelerde bulunuldu. Ben zaten maksimum şeklinde çalıştım. Ama daha fazlası istendi. Ne halin varsa gör ben teslim ettim gibi bişey sözkonusu değil.
Talep için müşteriye bakım destek paketi sunmak zorundasınız.
Program nedir programlama dili nedir bilmiyorum ama ortalama bir fiyat belirlersiniz örneğin 3 saatlik destek paketi: 450 usd diyebilirsiniz.
- Talepler için salı günleri 14:00-15:00 arasında toplantı yapacağınızı söyleyin.
- Revizeler içinde Perşembe günleri 14:00-16:00 arasında çalışabileceğinizi bunun dışında mesai harcamasını yapamayacağınızı söyleyin.
Bakım anlaşması saatleri dışında. Acil destekler için saatlik 150 usd değil 250 usd olduğunu söyleyin. Telefon, Whatsapp vb. işlemler için....
Whatsapp görüşmesi örneğin
- Hocam xxx işlemini yapamıyorum hata veriyor...
+ Kontrol sağlıyorum...
- Kontrol ettim bug mevcut güncelleme yapacağım 1 saat ücret şarj etmem gerekiyor. Kabul ediyormusunuz?
............. Çalışma bu şekilde devam eder....
Hem müşteri emeğin karşılığı olduğunu bilir... Sizde sömürüldüğünüzü düşenmezsiniz.
Anlaşma sağlanması durumunda hafta başı ücreti talep edin.
Bir sözleşmeye bağlayın ve sözleşmede iade koşullarınıda ekleyin... (İade edilmez vb.)
Bu müşteriye olan saygı değildir. Bence müşteride saygıyı hak ediyordur.... Ne kadar toksik olsada.
Ama emeğinize ve ürününüze olan saygıdan dolayı bunu yapmanız bence gerekiyor.