• 19-01-2025, 11:35:09
    #1
    Arkadaşlar selamlar. Başıma ilk defa böyle bişey geldi. Bir proje geliştirdim. Müşteriye test ettirdim. Sorunsuz şekilde test etti ve ücretini ödedi iade ettim. 2 ay sonra revize için yazdı. Bazı şartlardan dolayı çalışmayacağımı söyledim. Başka geliştiricilere yazmış ve biz bunu sıfırdan yazmalıyız demişler. Ve benden işin ücretini istiyor. Böyle bişey ile karşılaşan var mı??? Bu nasıl iş? Ben genelde müşteri memnuniyeti adı altında önce işi yaparım 1 lira almam ve müşteri test eder öyle teslim ederim. Herkes memnun sorunsuz teslim ettim ve şimdi ücret iadesi istiyor. Bu durumda ne yapmak lazım?
  • 19-01-2025, 11:37:33
    #2
    Çıpa Marin Store
    Revize konusuna olumlu bakabilirsiniz gibi ama iade çok mantıklı gelmiyor
  • 19-01-2025, 11:39:40
    #3
    Gold üye
    Bu durum da ücret iadesi yapmanızı gerektiren bir şey göremiyorum. Başka bir yazılımcının sistemi geliştirememesi yada yazdığınız dile hakim olmaması sizin sorununuz değil. Ayrıca sistem 2 ay kullanılmış buda demek oluyor ki istedikleri şartları 2 ay boyunca karşılamış. Bence geliştirme kısmı için termin vererek geliştirmeyi yapmanız daha iyi olacaktır.
  • 19-01-2025, 11:39:46
    #4
    “Ücretini ödedi, iade ettim” kısmını anlamadım. Teslim edilen ürünü kapalı kutu yazdıysanız parayı aldıktan sonra ne hali varsa görsün diyemezsiniz maalesef meşgulseniz sizin yapmanız gereken işi başkası yapıyorsa masraf size fatura edilebilir.

    open source başka bir yazılımcının düzeltme yapabileceği bir şey ise tüm kaynak kodlarını verdiyseniz orası ayrı ama hiç bir şeyi vermeden sonra ben meşgulüm derseniz başka yazılımcı da sizin yazdığınıza müdahale edemiyorsa firma masrafını talep eder.

    Mantığınıza yatmayabilir zaten bunun bir önemi de yok ilk noter ihtarname gönderip sonra dava açması yeterli o ücreti her türlü talep edebilir.
  • 19-01-2025, 11:40:10
    #5
    İşi sizinle yapmış bence revizeye yardımcı olmanız gerekir diye düşünüyorum hocam (ücretli bir şekilde)
  • 19-01-2025, 11:42:36
    #6
    reyhanko adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    “Ücretini ödedi, iade ettim” kısmını anlamadım. Teslim edilen ürünü kapalı kutu yazdıysanız parayı aldıktan sonra ne hali varsa görsün diyemezsiniz maalesef meşgulseniz sizin yapmanız gereken işi başkası yapıyorsa masraf size fatura edilebilir.

    open source başka bir yazılımcının düzeltme yapabileceği bir şey ise tüm kaynak kodlarını verdiyseniz orası ayrı ama hiç bir şeyi vermeden sonra ben meşgulüm derseniz başka yazılımcı da sizin yazdığınıza müdahale edemiyorsa firma masrafını talep eder.

    Mantığınıza yatmayabilir zaten bunun bir önemi de yok ilk noter ihtarname gönderip sonra dava açması yeterli o ücreti her türlü talep edebilir.
    Bütün kodlar open source olarak iade edilmiştir.
  • 19-01-2025, 11:43:52
    #7
    Çıpa Marin Store
    erdemozturk52 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bütün kodlar open source olarak iade edilmiştir.
    hocam iade edilmiştir yazıyosunuz yanlış anlaşılıyor teslim edilmiştir diyin konudada aynısını yazmışsınız
  • 19-01-2025, 11:45:46
    #8
    Macway1986 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam iade edilmiştir yazıyosunuz yanlış anlaşılıyor teslim edilmiştir diyin konudada aynısını yazmışsınız
    Yazım yanlışı için özür dilerim kodları iade ettim zaten mağduriyet olmasın diye.
  • 19-01-2025, 11:49:51
    #9
    O müşteriden hayır gelmez zaten sallayın gitsin meşgul olmayın herhangi bir hakkıda yok.
    İş yazılım olunca farklı bir muammele oluyor evine bi usta çağırıp iş yaptırdıktan sonra aynı ustayla anlaşamadığında diğer gelen usta bunu sıfırdan yapalım diyince eski ustadan gidip parasını alabilir mi ? Yaptırıp 2 ay kullanıp parasını geri alma diye bir şey yok..