• 10-09-2024, 17:19:39
    #28
    osawashere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    8 Aydır amerikada yaşayıp amerikayı çözmüş arkadaş
    Ama çöpleri hayrına toplayıp satıyor bununla da övünüyor

    Bir video vardı hani "Mother Fakir" Anadan fakir diye.
    Tam da o durum
    Övünürüm övünmem sizene

    zNightLastTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaw hocam sen nasıl birisin hala anlamadım. Konuya yorumlarınız neler yazmışsın cevap verenlere bir sövmediğin kalmış.
    Tamam en şanslı sensin, en iyi sen satacaksın da ne bu gereksiz öne çıkma tavırları?
    R10da ilk defa birine engel atıyorum çok mutluyum.
    konu hakkında bilgisi olup olmayan herkez yorum atmış insan gibi tektek cevap vermişim bunda ne var?

    aglooka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yorumlarınız neler diye konu açıp gelen her yorumu eleştiriyorsun madem öyle günlüğüne yaz hocam kimse bir şey demez orada
    burda sizi sıkıntıya sokan nedir anlamadım? yorum yazmamam mı gerekiyor? kimi ordan burdan duyduğu yanlış bilgili yazıyor doğrusunu söylüyorum. doğru bilgiye bile kapalısınız bu durumda ben egoist ya da çok bilmiş mi oluyorum. yada kibirlimi? hangisi?
  • 10-09-2024, 17:29:40
    #29
    Şu dünyada en tehlikeli şey "Sonradan görme" olma halidir.
    Bununla alakalı büyüklerimiz bir çok atasözü üretmişler.

    Sonradan görme kuldan, buluttan çıkma günden korkulur
    ...Oğlu olmuş tutmuş.... koparmış.
    Çingeneye beylik vermişler , tutmuş babasını kesmiş..

    Nihayetinde de :
    Bir şeyi görmemiş olabilirsiniz. Ama sonradan gördüyseniz.. İşte o çok fena.

    bycaos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Övünürüm övünmem sizene



    konu hakkında bilgisi olup olmayan herkez yorum atmış insan gibi tektek cevap vermişim bunda ne var?


    burda sizi sıkıntıya sokan nedir anlamadım? yorum yazmamam mı gerekiyor? kimi ordan burdan duyduğu yanlış bilgili yazıyor doğrusunu söylüyorum. doğru bilgiye bile kapalısınız bu durumda ben egoist ya da çok bilmiş mi oluyorum. yada kibirlimi? hangisi?
  • 10-09-2024, 17:36:20
    #30
    osawashere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu dünyada en tehlikeli şey "Sonradan görme" olma halidir.
    Bununla alakalı büyüklerimiz bir çok atasözü üretmişler.

    Sonradan görme kuldan, buluttan çıkma günden korkulur
    ...Oğlu olmuş tutmuş.... koparmış.
    Çingeneye beylik vermişler , tutmuş babasını kesmiş..

    Nihayetinde de :
    Bir şeyi görmemiş olabilirsiniz. Ama sonradan gördüyseniz.. İşte o çok fena.
    görüşünüze saygım sonsuz ama ben sonradan görmelik bişi yaplaştımı düşünmüyorum. sadece benim paylaştığım bişi amerikada yaşayan insanların çöpü çöple nasıl hava atabilirim? zira trdeki kazandığım kazançları beni tanıyan insanlar biliyor. sonradan görme olmam için önceden fakir sonradan zengin olmam gerekir ama ben para için hiç karakterimi değiştirmedim beni tanımadan yorum yapmadan önce keşke tanışmaya cabalasaydınız neyse yorumunuz için tskler.
  • 10-09-2024, 17:41:11
    #31
    Türkiye ye adapte olamayan başka yere hiç adapte olamıyor.
  • 10-09-2024, 19:46:25
    #32
    7 Aydır Amerika'da yaşıyorum. İnanılmaz bir tüketme kültürü var. Hemen her evin önünde kullanılmayan eşyalar duruyor ve isteyen alabiliyor.
  • 10-09-2024, 19:52:47
    #33
    sinanksk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    7 Aydır Amerika'da yaşıyorum. İnanılmaz bir tüketme kültürü var. Hemen her evin önünde kullanılmayan eşyalar duruyor ve isteyen alabiliyor.
    Çok doğru hocam bunu anlatmaya çalıştım ama hiç bilmeyen arkadaşlar türlü senaryolar üretti yok siyahiler çalıp bırakmış yok kargoymus bunları anlatım dedim ama öğrenmeyi red eden kitle ukalalik ve görgüsüzlük olarak adlandirdi bu davranışı
  • 10-09-2024, 20:17:16
    #34
    Adam çöpte bulduğunu belirtiyor. Bazıları hala kargo olabilir diyor. Kargo olduğunu anlamayacak kadar cahil mi? Biriside değersiz eşyalar yazmış. 1 dolar olsa ne olur? 1K dolar olsa ne olur? Adam para mı verdi sanki? Amerika için bir bilgi paylaşmış. Adamı asmadığınız kalmış helal olsun
  • 10-09-2024, 20:44:29
    #35
    hocam üstteki telefonlar $50 alttakilerde $180 sıfır fiyatları
    bycaos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selam dostlarım daha önce Türkiye'de bir kaç ürün bulup paylaşmışlığım vardı hatta şu konuya göz atabilirsiniz.
    Bugün tesadüfen aracımla gezinirken aşağıdaki çağır merkezi ürünlerini buldum fiyatlarına baktım baya pahalı ürünler sizlerin yorumları nedir?















  • 10-09-2024, 20:45:25
    #36
    Müsadenizle önce bir kaç hatalı bulduğum noktayı düzelteyim.
    Sonradan görme olmak para ile alakalı değildir.
    bir yerden başka bir yere gidip oradaki davranışlarınızla da olabilirsiniz.
    Örnekleyecek olursak ;
    Türkiye'de yaşayıp daha sonradan Amerika, Avrupa ya gidip gelen yada gidip orada kalan bir çok kişi bu hataya düşmüştür.
    Eskiden "Alamancı" diye bir tabir vardı, bir çok kişi bunu bilir.
    Türkiye'de çok şey yapmışlardır (umarım) ama Almanya'da Almanların "yapmayı istemediği" işleri yaparak ciddi paralar kazanmışlardır.
    Lakin ülkelerine döndüklerinde oradan satın aldıkları ikinci yada üçüncü el Mercedes araçları ile eski mahallelerine hava atarlar.
    İşte bu tümüyle sonradan görme olma halidir.
    Yani, sonradan görme olmak bir davranış biçimidir.
    Gelelim yorum yapmadan tanışmaya çabalamam için sizin de üslubunuz önemlidir.
    İnsanların yazdıklarına "Siz ne bilirsiniz ki" tavrı gösteren birisini neden araştırma gereği duyayım bana izah ederseniz sevinirim.
    Örnek yorum olarak da bana yazdığınız yorumu buraya bırakıyorum.

    "Övünürüm övünmem sizene "

    Dipnot : bu yaşıma kadar 49 ülke gezmiş ve bir çoğunda da tatilden uzun süreler geçirmiş birisiyim. Bunu da kendime kültürel gelişim olarak görürüm.

    bycaos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    görüşünüze saygım sonsuz ama ben sonradan görmelik bişi yaplaştımı düşünmüyorum. sadece benim paylaştığım bişi amerikada yaşayan insanların çöpü çöple nasıl hava atabilirim? zira trdeki kazandığım kazançları beni tanıyan insanlar biliyor. sonradan görme olmam için önceden fakir sonradan zengin olmam gerekir ama ben para için hiç karakterimi değiştirmedim beni tanımadan yorum yapmadan önce keşke tanışmaya cabalasaydınız neyse yorumunuz için tskler.