• 26-04-2024, 01:00:25
    #10
    Mecbur değilseniz yemeyin içmeyin batsınlar... 25 TL ürün 60+ olurmu işin yemek bu tür içecekler extra kar etmesen de olur, ürünün 2-3 katı kadar kar koymak etik değil....
  • 26-04-2024, 01:06:46
    #11
    YellowTiger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam hesap kitap yapalım.

    https://www.bizimtoptan.com.tr/coca-...tu-330-ml-24lu (burası örnek site yerel tedarikçiden daha ucuza alır)
    şimdi buradan kdvsini gider gösterir düşerse ortalama 1 ürün 18-19 TL bandına gelir.

    Ürünü 40 TL'ye satsa 4 TL kdv öder.
    36 TL üzerinden %20 uygulama komisyon versin.
    30 TL ürünün maliyetini çıkardıktan sonra 11-12 TL gibi ürün başı kâr kalır. (Düz 10 TL diyelim aradaki ürün satış başına elektrik kurye payı olarak sayalım)
    Bir işletme yemek sektöründe ise günde ortalam 50-60'dan fazla içecek satar.

    Ürünü 20'e alıp 40'a koysun tamam dedik 64 TL biraz fazla değil mi hocam mantık çerçevesinde
    Hocam güzel hesap yapmışsınız ben size şöyle söyliyim. Biz Aktarcıyız geçen bize 100 liralık getirden sipariş geldi getirin tam komisyonumu hatırlamıyorum ama 100 lirada ortalama 15-20 tl alır. Getir çok para kaxanmıyor. Ama kurye getirin meredeyse 2 katını bizden aldı. Çok fazla gider var tabiki. Biz genelde tüm ürünlerimize dükkan içinde %100 koyarız (koymuyoruz diyem yalan söyler) tüm sektör genelde böyle ne diyelim pahalı gelebilir hocam doğru söylüyorsunuz. Ama ben bu teneke kutuyuda normalde 30-35 tlye falan alıyorum ne diyelim ülke hali böyle yani
  • 26-04-2024, 01:17:19
    #12
    buraxklc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam güzel hesap yapmışsınız ben size şöyle söyliyim. Biz Aktarcıyız geçen bize 100 liralık getirden sipariş geldi getirin tam komisyonumu hatırlamıyorum ama 100 lirada ortalama 15-20 tl alır. Getir çok para kaxanmıyor. Ama kurye getirin meredeyse 2 katını bizden aldı. Çok fazla gider var tabiki. Biz genelde tüm ürünlerimize dükkan içinde %100 koyarız (koymuyoruz diyem yalan söyler) tüm sektör genelde böyle ne diyelim pahalı gelebilir hocam doğru söylüyorsunuz. Ama ben bu teneke kutuyuda normalde 30-35 tlye falan alıyorum ne diyelim ülke hali böyle yani
    Anlıyorum hocam ben seni 100 TL'lik bir şey satıyorsun gideleri vs düşünce 15-20 TL anca kalıyor diyorsun.
    Senin sektör aktar biraz farklı sürekli sipariş gelen yemek gibi bir sektör değil o yüzden sana bir şey diyemem.
    Ben şuna takıyorum.

    Uygulamada dünya genelinde aynı tada aynı gramaja aynı ambalaja sahip ürün x satıcısında 40 TL xx satıcısında 60 TL xxx satıcısında 70 TL bana buradaki tutarsızlık saçma geliyor.
  • 26-04-2024, 01:21:47
    #13
    YellowTiger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anlıyorum hocam ben seni 100 TL'lik bir şey satıyorsun gideleri vs düşünce 15-20 TL anca kalıyor diyorsun.
    Senin sektör aktar biraz farklı sürekli sipariş gelen yemek gibi bir sektör değil o yüzden sana bir şey diyemem.
    Ben şuna takıyorum.

    Uygulamada dünya genelinde aynı tada aynı gramaja aynı ambalaja sahip ürün x satıcısında 40 TL xx satıcısında 60 TL xxx satıcısında 70 TL bana buradaki tutarsızlık saçma geliyor.
    Hocam biraz orada esnafın çakallığı var tabiki.
  • 26-04-2024, 01:45:42
    #14
    Çalıştığım işletmede Kutu Cola 70 TL.
    KDV Hariç 63,63 TL
    Maliyeti 18 TL.
    Ortalama %30 maliyetle çalışıyoruz.
    380 çalışan var. iş olsa da olmasa da ödüyoruz.
    Ortalama 1.5 milyon sadece elektrik gideri var.

    Herkes net maliyet bakıyor. Net maliyete markette bile değil, ancak ve ancak tedarikçide bakabilirsiniz.
    İşletmelerde giydirilmiş maliyet bakılır. Arazi kirası, elektrik, ısınma, personel gideri vb giderleri dahil edersiniz.

    Bunları eklediğinizde %30 olan maliyet %75-80 bandına çıkar. Ülkede işletme sayısının artması, işsizliğin azalması için kalan %25'in içerisinden de yeni yatırımlar için para ayrılır. %10 da ortalama işletmenin kendi bakım onarım, satış pazarlama giderleri vb'ne gider.

    Benim bunu ödeyecek gücüm yok, dışarıda mümkün mertebe yemem. Ama hesabını ben tuttuğum için, bu pahalı da diyemem.
    Velev ki pahalı, ödeyemeyecek halimle evde oturup, x yer ucuz satsın patronu da porche'a binmesin demem. oradan alışverişi keser yoluma bakarım.
    Market ucuzsa marketten alırım, durduk yere cafede yemek yemem. tek yaşadığım için, sadece evden ucuza gelirse gider cafede yerim.
  • 26-04-2024, 02:09:01
    #15
    seemsiyah adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çalıştığım işletmede Kutu Cola 70 TL.
    KDV Hariç 63,63 TL
    Maliyeti 18 TL.
    Ortalama %30 maliyetle çalışıyoruz.
    380 çalışan var. iş olsa da olmasa da ödüyoruz.
    Ortalama 1.5 milyon sadece elektrik gideri var.

    Herkes net maliyet bakıyor. Net maliyete markette bile değil, ancak ve ancak tedarikçide bakabilirsiniz.
    İşletmelerde giydirilmiş maliyet bakılır. Arazi kirası, elektrik, ısınma, personel gideri vb giderleri dahil edersiniz.

    Bunları eklediğinizde %30 olan maliyet %75-80 bandına çıkar. Ülkede işletme sayısının artması, işsizliğin azalması için kalan %25'in içerisinden de yeni yatırımlar için para ayrılır. %10 da ortalama işletmenin kendi bakım onarım, satış pazarlama giderleri vb'ne gider.

    Benim bunu ödeyecek gücüm yok, dışarıda mümkün mertebe yemem. Ama hesabını ben tuttuğum için, bu pahalı da diyemem.
    Velev ki pahalı, ödeyemeyecek halimle evde oturup, x yer ucuz satsın patronu da porche'a binmesin demem. oradan alışverişi keser yoluma bakarım.
    Market ucuzsa marketten alırım, durduk yere cafede yemek yemem. tek yaşadığım için, sadece evden ucuza gelirse gider cafede yerim.
    Ben paket siparişlerden bahsettim hocam sizin dediğiniz yerel büyük restoranlardır.
  • 26-04-2024, 02:13:44
    #16
    YellowTiger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben paket siparişlerden bahsettim hocam sizin dediğiniz yerel büyük restoranlardır.
    Bizimki bu ölçüye biraz fazla büyük olabilir hocam
    Bundan bağımsız, çok daha küçük ölçekte işletmelerin bizden daha fazla fiyatlama yaptığını gördüm maalesef.
    Bir de kutu colaya 70 TL fazla dediğimiz yerde, insanlar günlük Starbucks'ta 100-120 lira bandına kahve içiyor maalesef.
  • 26-04-2024, 04:14:15
    #17
    Merhaba
    Serbest piyasa da dahil olmakla insanlık için iyiye kullanım şartı ile yapılan her şey ne yazık ki fırsatçıların ve kötülüklerin oyun maşası haline geliyor.
    Vatandaş o fiyata o ürünü almasa, bir zahmet kalkıp pazara gitse, mahallede bakkala gitse alsa daha ucuza alacak.

    Önce bilinçli toplum olacak, Zaten bu olursa, boykot ile daha güvenli, daha şeffaf, daha aydın bir dünya hepimizin olabilir.
  • 26-04-2024, 11:22:18
    #18
    seemsiyah adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizimki bu ölçüye biraz fazla büyük olabilir hocam
    Bundan bağımsız, çok daha küçük ölçekte işletmelerin bizden daha fazla fiyatlama yaptığını gördüm maalesef.
    Bir de kutu colaya 70 TL fazla dediğimiz yerde, insanlar günlük Starbucks'ta 100-120 lira bandına kahve içiyor maalesef.
    50 TL'ye satanda kazanıyor. 70 TL'ye satanda kazanıyor. Ama ürünün maliyeti aynı ikiside paket olarak servis olarak gönderim sağlıyor onu demek istiyorum aslında ben.
    50 TL'ye satan firma 70 TL'ye satan firmadan büyük değil

    Üst tarafta dediğim gibi yemek olayında fiyat farklı olabilir lezzet faktörü var.
    Standart üründeki fiyat farkı mantıksız geliyor.