Serbest Piyasanın Kötü Yanı
28
●1.482
- 26-04-2024, 01:06:46Hocam güzel hesap yapmışsınız ben size şöyle söyliyim. Biz Aktarcıyız geçen bize 100 liralık getirden sipariş geldi getirin tam komisyonumu hatırlamıyorum ama 100 lirada ortalama 15-20 tl alır. Getir çok para kaxanmıyor. Ama kurye getirin meredeyse 2 katını bizden aldı. Çok fazla gider var tabiki. Biz genelde tüm ürünlerimize dükkan içinde %100 koyarız (koymuyoruz diyem yalan söyler) tüm sektör genelde böyle ne diyelim pahalı gelebilir hocam doğru söylüyorsunuz. Ama ben bu teneke kutuyuda normalde 30-35 tlye falan alıyorum ne diyelim ülke hali böyle yaniYellowTiger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-04-2024, 01:17:19Anlıyorum hocam ben seni 100 TL'lik bir şey satıyorsun gideleri vs düşünce 15-20 TL anca kalıyor diyorsun.buraxklc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Senin sektör aktar biraz farklı sürekli sipariş gelen yemek gibi bir sektör değil o yüzden sana bir şey diyemem.
Ben şuna takıyorum.
Uygulamada dünya genelinde aynı tada aynı gramaja aynı ambalaja sahip ürün x satıcısında 40 TL xx satıcısında 60 TL xxx satıcısında 70 TL bana buradaki tutarsızlık saçma geliyor. - 26-04-2024, 01:21:47Hocam biraz orada esnafın çakallığı var tabiki.YellowTiger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-04-2024, 01:45:42Çalıştığım işletmede Kutu Cola 70 TL.
KDV Hariç 63,63 TL
Maliyeti 18 TL.
Ortalama %30 maliyetle çalışıyoruz.
380 çalışan var. iş olsa da olmasa da ödüyoruz.
Ortalama 1.5 milyon sadece elektrik gideri var.
Herkes net maliyet bakıyor. Net maliyete markette bile değil, ancak ve ancak tedarikçide bakabilirsiniz.
İşletmelerde giydirilmiş maliyet bakılır. Arazi kirası, elektrik, ısınma, personel gideri vb giderleri dahil edersiniz.
Bunları eklediğinizde %30 olan maliyet %75-80 bandına çıkar. Ülkede işletme sayısının artması, işsizliğin azalması için kalan %25'in içerisinden de yeni yatırımlar için para ayrılır. %10 da ortalama işletmenin kendi bakım onarım, satış pazarlama giderleri vb'ne gider.
Benim bunu ödeyecek gücüm yok, dışarıda mümkün mertebe yemem. Ama hesabını ben tuttuğum için, bu pahalı da diyemem.
Velev ki pahalı, ödeyemeyecek halimle evde oturup, x yer ucuz satsın patronu da porche'a binmesin demem. oradan alışverişi keser yoluma bakarım.
Market ucuzsa marketten alırım, durduk yere cafede yemek yemem. tek yaşadığım için, sadece evden ucuza gelirse gider cafede yerim. - 26-04-2024, 02:09:01Ben paket siparişlerden bahsettim hocam sizin dediğiniz yerel büyük restoranlardır.seemsiyah adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-04-2024, 02:13:44Bizimki bu ölçüye biraz fazla büyük olabilir hocamYellowTiger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

Bundan bağımsız, çok daha küçük ölçekte işletmelerin bizden daha fazla fiyatlama yaptığını gördüm maalesef.
Bir de kutu colaya 70 TL fazla dediğimiz yerde, insanlar günlük Starbucks'ta 100-120 lira bandına kahve içiyor maalesef. - 26-04-2024, 04:14:15Merhaba
Serbest piyasa da dahil olmakla insanlık için iyiye kullanım şartı ile yapılan her şey ne yazık ki fırsatçıların ve kötülüklerin oyun maşası haline geliyor.
Vatandaş o fiyata o ürünü almasa, bir zahmet kalkıp pazara gitse, mahallede bakkala gitse alsa daha ucuza alacak.
Önce bilinçli toplum olacak, Zaten bu olursa, boykot ile daha güvenli, daha şeffaf, daha aydın bir dünya hepimizin olabilir. - 26-04-2024, 11:22:1850 TL'ye satanda kazanıyor. 70 TL'ye satanda kazanıyor. Ama ürünün maliyeti aynı ikiside paket olarak servis olarak gönderim sağlıyor onu demek istiyorum aslında ben.seemsiyah adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
50 TL'ye satan firma 70 TL'ye satan firmadan büyük değil
Üst tarafta dediğim gibi yemek olayında fiyat farklı olabilir lezzet faktörü var.
Standart üründeki fiyat farkı mantıksız geliyor.
