• 26-04-2024, 12:30:54
    #19
    İçecek fiyatları çok arttı.
    Malesef alırken kazıklanmış hissiyatı veriyor. Yemek Paket serviste zaten içecek söylemiyorum evde mutlaka içecek oluyor yada farklı bir market uygulamasından daha uyguna söyleyebilirsiniz.
  • 26-04-2024, 12:44:52
    #20
    Hocam zaten gıda sektörü içecekden kazanıyor parayı. Adam her yerde 70 TL olan döneri 55 TL den satıyor. 2,25 den aldığı ayranı 15 TL den satıyor örnek olarak yani
  • 26-04-2024, 12:54:22
    #21
    deli_efo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam zaten gıda sektörü içecekden kazanıyor parayı. Adam her yerde 70 TL olan döneri 55 TL den satıyor. 2,25 den aldığı ayranı 15 TL den satıyor örnek olarak yani
    Biliyorum hocam içecekten kazanıyor ama son zamanlardaki fiyat artışları çok absürt onu demek istiyorum.
  • 26-04-2024, 13:04:20
    #22
    Hepimiz bir restaurant müşterisi olarak baksakta işin içine girince malesef öyle olmuyor. Normalde satması gereken sepette değil restaurantta müşterisine 75 TL dir. Ancak bir çok restaurant kâarından kısma yoluna gidiyor, burada eleştirilmesi gereken restaurant ve esnaftan çok bence esnaf için vergi yükünü, personel yükünü arttıran faktörlere bakmak lazım. Restaurantta ürünleirn kâr'ı tek içecek kalemi olarak belirlenmez. İçecek dediğiniz şeyinde maliyeti marketten yada toptandan alıp dükkana koymak değildir. Bunu dizdirdiğiniz personel, içine koyduğunuz dolabın elektriğine kadar hesaplarsınız, ayrıca bunun dışında restauranttaki her kalemin üzerinde öz fiyatı harici mutfak personelinizin, salon personelinizin, lojistik masrafların, zaiyat ürünlerinin hesaplanması gerekir. Buna bide sepette online satış eklediğinizde yüksek komisyonlar, yüksek kurye ücretleri ekleniyor. İnsanın bu fiyatları görünce tabiki canı sıkılıyor ancak o kolayı 60 yerine oraya 30 yazıp fiyatları sizin düşündüğünüz şekilde düzenlerse en fazla o firmadan 3 kez sipariş verirsiniz 4. kez baktığınızda sepette olmadığını olduda yerinde yemek istediğinizde devren kiralık yazısını görürsünüz.
  • 26-04-2024, 13:19:06
    #23
    muratgok adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hepimiz bir restaurant müşterisi olarak baksakta işin içine girince malesef öyle olmuyor. Normalde satması gereken sepette değil restaurantta müşterisine 75 TL dir. Ancak bir çok restaurant kâarından kısma yoluna gidiyor, burada eleştirilmesi gereken restaurant ve esnaftan çok bence esnaf için vergi yükünü, personel yükünü arttıran faktörlere bakmak lazım. Restaurantta ürünleirn kâr'ı tek içecek kalemi olarak belirlenmez. İçecek dediğiniz şeyinde maliyeti marketten yada toptandan alıp dükkana koymak değildir. Bunu dizdirdiğiniz personel, içine koyduğunuz dolabın elektriğine kadar hesaplarsınız, ayrıca bunun dışında restauranttaki her kalemin üzerinde öz fiyatı harici mutfak personelinizin, salon personelinizin, lojistik masrafların, zaiyat ürünlerinin hesaplanması gerekir. Buna bide sepette online satış eklediğinizde yüksek komisyonlar, yüksek kurye ücretleri ekleniyor. İnsanın bu fiyatları görünce tabiki canı sıkılıyor ancak o kolayı 60 yerine oraya 30 yazıp fiyatları sizin düşündüğünüz şekilde düzenlerse en fazla o firmadan 3 kez sipariş verirsiniz 4. kez baktığınızda sepette olmadığını olduda yerinde yemek istediğinizde devren kiralık yazısını görürsünüz.
    Hocam firma adı vermeyeceğim aynı uygulama üzerinde çok bilinen iki yemek firması
    Biri 30 TL'ye satarken biri 70 TL'ye satıyor.
    x firmasına enflasyon vuruyorda xx firmasına vurmuyor mu?


    Bu bilinmeyen başka firma 33 cl değilde 20 cl ürünü daha düşük
  • 26-04-2024, 13:29:19
    #24
    YellowTiger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam firma adı vermeyeceğim aynı uygulama üzerinde çok bilinen iki yemek firması
    Biri 30 TL'ye satarken biri 70 tL'ye satıyor. Ben olayın burasındayım.
    x firmasına enflasyon vuruyorda xx firmasına vurmuyor mu?

    Tekrardan belirteyim isyanınızda size hak veriyorum, bir tüketici olarak benimde canımı sıkıyor o konuda hemfikiriz yanlış anlaşılmak istemem. Benim belirttiğim kısım fiyat belirlemedeki detaylar İki restaurantı detaylı yemek ve içecek fiyatlarını görmediğim için detaylı bir yorum yapamıyorum. Ancak illaki içeceğe yüklemediği ücreti yiyeceğe yüklemiş olabilir bunu yapmanın bir çok yolu var. Umarım içinde bulunduğumuz durumu en kısa sürede aşar alım gücümüz yükselir ve bu tip durumlarla en verimli çağlarımızı tüketmeyiz.
  • 26-04-2024, 13:31:50
    #25
    Üyeliği durduruldu
    Görgüsüz, gösteriş budalası, müsrif bir toplumda her zaman pahalı lüks janjanblı şeyler alıcı bulur. Yeter ki kolay yoldan haram para kazanan insanları etkileyin.
  • 26-04-2024, 16:17:21
    #26
    Enflasyonun etkilerinden sadece biri bu.
  • 26-04-2024, 17:53:39
    #27
    Bazen kıt/nadir ürünlerle, güvensiz ortamlarda karaborsa olması dışında yok