• 10-12-2023, 00:59:10
    #1
    İkinci el ürünlerin sıfırından pahalı satılmaya çalışıldığı tek ülke Türkiye sanırım.

    Bizim insanlar kadar kendini uyanık sanan yok. Ya da malınız kendinize değerliyse satmayın kullanın. Sıfırı 30k olan cihazı gitmiş sırf taksitle diye 40k ya almış 3-4 ay kullanmış sonra da 35k fiyat istiyor. Sıfırından pahalı diyoruz ben bunu 40k ya aldım diyor. Senin ödeyeceğin faizi biz niye ödüyoruz enayi miyiz? Letgo da desen öyle sahibinden de desen öyle forumda desen öyle her yerde böyleleri var. Bir ürün kutusundan çıktıysa ister kullan ister kullanma o artık ikinci eldir ve doğal olarak sıfır fiyatının altında kalır.

    Hele geçen birisi forumda ps4 e 14 bin TL istiyordu. Bu kadar kendinizi düşürmeyin veya insanları saf yerine koymayın, dışarıdan çok komik görünüyorsunuz.
  • 10-12-2023, 01:02:15
    #2
    Hiç sorma ya araba piyasasından sonra özellikle çok yaygınlaştı..

    Örnek olarak iphone 11 64gb 21 22k sıfırı bakıyorsun 3 5 aay garantisi kalmış 20k istiyor.. Düzünelerce örnekleri var böyle
  • 10-12-2023, 01:03:52
    #3
    MESKO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç sorma ya araba piyasasından sonra özellikle çok yaygınlaştı..

    Örnek olarak iphone 11 64gb 21 22k sıfırı bakıyorsun 3 5 aay garantisi kalmış 20k istiyor.. Düzünelerce örnekleri var böyle
    Amaç ürün satmak değil zaten, olta atıyorlar belki sazan düşer diye. Böyle deyince de zorlarına gidiyor.
  • 10-12-2023, 01:04:07
    #4
    0'ını alın o halde niye enayilik yapıp 2.el alıyorsunuz ? : )
  • 10-12-2023, 01:04:30
    #5
    Şimdilik sıfırını alalım da elimiz bollaşınca ikinci elini alırız artık
  • 10-12-2023, 01:06:13
    #6
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    0'ını alın o halde niye enayilik yapıp 2.el alıyorsunuz ? : )
    Alan varsa ben de öyle yapayım. Hatta istediği model varsa 3-5 ay kullanayım sonra sıfırından pahalıya geri satarım
  • 10-12-2023, 01:09:39
    #7
    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alan varsa ben de öyle yapayım. Hatta istediği model varsa 3-5 ay kullanayım sonra sıfırından pahalıya geri satarım
    Hocam alan yoksa problem ne. Gidip 0'ı alın bu kadar basit.
    Adam canı sıkılmıştır istediğini yazar boş vakti çok demek ki.

    0'ı alınabiliyorken kimse 2.ele 0 parası vermez.
  • 10-12-2023, 01:11:52
    #8
    Özellikle internet satışlarında ikinci el kavramı amacını aştı adam 2 sene önce 2k aldığı telefonu şu an 2.5k satiyor E piyasada 4k olmus tamamda sen iki sene kullanmışsın mübarek her şeyde böyle cidden ikinci el kavramını az kullanılmış kozmetik olarak 10:9 bilmem ne diye satmanın derdinde ikinci el
    Ürünler benim bildiğim yarıdan az bir fiyata gider örneğin biz kamera işi yapıyoruz adam üç gün önce de alsa o mal ikinci ele giriyor yarı fiyatına düşüyor piyasa bu şekilde ama bu mecralarda durum bu malesef.
  • 10-12-2023, 01:13:33
    #9
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam alan yoksa problem ne. Gidip 0'ı alın bu kadar basit.
    Adam canı sıkılmıştır istediğini yazar boş vakti çok demek ki.

    0'ı alınabiliyorken kimse 2.ele 0 parası vermez.
    Böylelerine en başta devlet dahil hiçbir yaptırım olmadığı için rahat rahat takılıyorlar. Hadi elektronik ürünü geçtim ama otomobiller de bile bu var. Rakam yükseldikçe makas aralığı da artıyor. Sen sıfırını 800 bine almak varken ikinci eli 900-1 milyona almaya zorluyorlar. Ve herkes senin dediğin gibi yapsa boşver alan alsın deyip tepki göstermezse bu işin tadı kaçar.