• 10-12-2023, 01:16:54
    #10
    Şöyle de bir saçmalık var, ürünü en pahalı olduğu siteye göre kıyaslayıp işte diyorlar ki örneğin; ürün normalde 2500 TL, hediye geldi 2000 liraya vereceğim sadece kontrol amaçlı kutusundan çıkarıldı falan filan. Bakıyorsun 1500 lira sıfırı. Yani neden en pahalı neredeyse onu bulup, o fiyata göre ucuza veriyorum iddiasında bulunurlar.
  • 10-12-2023, 01:28:59
    #11
    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Böylelerine en başta devlet dahil hiçbir yaptırım olmadığı için rahat rahat takılıyorlar. Hadi elektronik ürünü geçtim ama otomobiller de bile bu var. Rakam yükseldikçe makas aralığı da artıyor. Sen sıfırını 800 bine almak varken ikinci eli 900-1 milyona almaya zorluyorlar. Ve herkes senin dediğin gibi yapsa boşver alan alsın deyip tepki göstermezse bu işin tadı kaçar.
    Kim neye zorluyor ? 0'Ina ulaşamadığın için 2.elini alıyorsun , anlamadığınız nokta o

    Olaya şu açıdan bak birde , Ben bir ürün alacaksam 6 ay beklemem 0'ı kadar para verir 0 kadar temiz olan 2.eli alırım. Benim almama niye engel oluyorsun ? Ben 6 ay 1 yıl 0 araç beklemek zorunda mıyım.
    Ha oldu ki engel oldun yine bir şey değişmez 0 araçları alanlar alır satan olmaz ben gider yine 0 kadar temiz olan 2.el aracı olabilecek en uygun paraya alırım ve talep olduğu ve satış olmadığı içinde 3-5 ay kullanıp yine aynı paraya veya daha üstüne geri satarım çünkü talep var. Fiyatı yine düşmez artar.


    Bak örnek vererek açıklıyorum.

    0 Araç 900 bin ise sen 2.eli 900 binden yukarı olamaz dedin diyelim
    Ben 0 kadar temizi 899 bine alırım
    0 olan araç 6 ay sonra döviz vs derken 1.3m TL olur
    Benim 899 bine aldığım araç ise 5 ay sonra talep yetişmediğinden dolayı 1.2m civarı olur , 6 ay kullan 300bin üstüne koy Allah bereken versin ? Burada ne engellendi söyler misin ?

    Bu durumlar anca ekonominin sabit olmadığı ve arz-talep dengesi bozuksa olur.

    Bu 2.el 0'dan pahalı olayı ekonomi bilgisi olmayan halkın saçmalıkları başka bir şey değil.
  • 10-12-2023, 01:37:53
    #12
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kim neye zorluyor ? 0'Ina ulaşamadığın için 2.elini alıyorsun , anlamadığınız nokta o

    Olaya şu açıdan bak birde , Ben bir ürün alacaksam 6 ay beklemem 0'ı kadar para verir 0 kadar temiz olan 2.eli alırım. Benim almama niye engel oluyorsun ? Ben 6 ay 1 yıl 0 araç beklemek zorunda mıyım.
    Ha oldu ki engel oldun yine bir şey değişmez 0 araçları alanlar alır satan olmaz ben gider yine 0 kadar temiz olan 2.el aracı olabilecek en uygun paraya alırım ve talep olduğu ve satış olmadığı içinde 3-5 ay kullanıp yine aynı paraya veya daha üstüne geri satarım çünkü talep var. Fiyatı yine düşmez artar.


    Bak örnek vererek açıklıyorum.

    0 Araç 900 bin ise sen 2.eli 900 binden yukarı olamaz dedin diyelim
    Ben 0 kadar temizi 899 bine alırım
    0 olan araç 6 ay sonra döviz vs derken 1.3m TL olur
    Benim 899 bine aldığım araç ise 5 ay sonra talep yetişmediğinden dolayı 1.2m civarı olur , 6 ay kullan 300bin üstüne koy Allah bereken versin ? Burada ne engellendi söyler misin ?

    Bu durumlar anca ekonominin sabit olmadığı ve arz-talep dengesi bozuksa olur.

    Bu 2.el 0'dan pahalı olayı ekonomi bilgisi olmayan halkın saçmalıkları başka bir şey değil.
    Hocam senin aldığın aracın piyasası enflasyon yüzünden yükselince sen kâr etmiyorsun. 900k aldığın aracı 6 ay sonra 1.3 milyona satsan ve o 1.3 milyon ile benzer özelliklerdeki aracı yine 900 e alsaydın o zaman kâr derdim. Burada ki demek istediğim olayın arz talep ile alakası yok, tamamen insanların açgözlülüğü ve kendilerini uyanık sanması. Ve sadece kendi mallarını değerli görmesi. Alırken her yerden para kırmaya çalışırlar satarken toz kondurmazlar.
  • 10-12-2023, 01:44:00
    #13
    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam senin aldığın aracın piyasası enflasyon yüzünden yükselince sen kâr etmiyorsun. 900k aldığın aracı 6 ay sonra 1.3 milyona satsan ve o 1.3 milyon ile benzer özelliklerdeki aracı yine 900 e alsaydın o zaman kâr derdim. Burada ki demek istediğim olayın arz talep ile alakası yok, tamamen insanların açgözlülüğü ve kendilerini uyanık sanması. Ve sadece kendi mallarını değerli görmesi. Alırken her yerden para kırmaya çalışırlar satarken toz kondurmazlar.
    Bu konudaki son mesajım anlarsınız yada anlamazsınız sizin bileceğiniz iş

    0 araç 900 bin ise gideceksin 0 araç alacaksın
    Alamıyorsan 6 ay seni bekletiyorsa 0 gibi olan 2.el araç niye 900 bin üstünde diyemezsin.

    İster aç gözlülük dersin ister başka bir şey bu arz talep ile alakalıdır. Rakamın fazlaca artmasıda ekonomi ile alakalı bugün ile 1 ay sonrası birbirini tutmuyor.

    Senin bugün aldığın bir ürün piyasada bulunmuyorsa karaborsa olur ve fiyatı katlanır. Daha ne diyeyim. Anlamayan anlamıyor.


    Ayrıca alıcı tabikide alırken ucuza almak ister , sen bir ürünü pahalıya almak isteyen alıcı gördün mü ?
    Satıcıda pahalıya satmak ister , müşteri 100 TL diyor ama ben 80'a vereyim diyeni gördün mü ?
  • 10-12-2023, 02:48:14
    #14
    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam senin aldığın aracın piyasası enflasyon yüzünden yükselince sen kâr etmiyorsun. 900k aldığın aracı 6 ay sonra 1.3 milyona satsan ve o 1.3 milyon ile benzer özelliklerdeki aracı yine 900 e alsaydın o zaman kâr derdim. Burada ki demek istediğim olayın arz talep ile alakası yok, tamamen insanların açgözlülüğü ve kendilerini uyanık sanması. Ve sadece kendi mallarını değerli görmesi. Alırken her yerden para kırmaya çalışırlar satarken toz kondurmazlar.
    Hocam sen neden başkasının malına fiyat biçmeye kalkıyorsun?
    Adam 10 liraya alır 12 liraya satışa koyar. İsteyen alsın istemeyen almasın.
    Fiyatı fazla yazılan ürün ekmek mi? süt mü? Kanser ilacı mı?
    Bir bilgisayara isteyen istediği fiyatı yazar.

    İkinci el bir malın sıfırının üzerinde satabilmenin tek koşulu ürünün sıfırına ulaşamıyor olmandır.
    Sıfırına ulaşabilen ikinci ele daha yüksek fiyatı ödemez.

    Sen insanlara aç gözlü deme hakkını kendinde nasıl buluyorsun? İnsanlar bir mala para ödemişler ve malları kıymetli. O malı satmak istediklerinde satalecekleri en yüksek rakama satmak isterler. İkinci el ürün satacak kişi en az zararla hatta mümkünse karla satmak ister.

    Bunun nesi aç gözlülük? Sen bir malı yarı parasına almak için ikinci elini almaya kalkıyorsun. Sonra adam yarı parasına vermiyor diye insanları suçluyorsun. İnsanların mallarını satarken en az zararı etme hatta kar etme hakları vardır.
    Sen pazarlık edip fiyatı düşürmeye çalıştığında sana kimsenin pinti ölücü ucuzcu varyemez deme hakkı yok. Senin de malına fazla fiyat çekiyor diye kimseye aç gözlü deme hakkın yok.

    Beğenmiyorsan almazsın pahalı buldum dersin de insanlara aç gözlü diyemezsin. İnsanların mülkiyet hakkına saygı duymalısın. Malın sahibi kimse fiyatı o koyar ve adam tekel değilse ve temel bir ihtiyacı satmıyorsa bu fiyat alıcıları da devleti de ilgilendirmez.
  • 10-12-2023, 08:31:57
    #15
    İkinci el ürüne bulaşmayın
    Aç (ağzı açlıktan kokan) insanlara da para kazandırmayın
    Çünkü o küçük hesapları hep bunlar yapar.
    Bunlar kendisini zeki, karşısındakini saf olarak görür.
    Ben bu konuyu daha önce açmıştım.
    Alman ilan sitelerindeki ürünü ederinin üstünde satan tek kişi vardı oda Türktü.

    Bu aç zihniyet önce emlak, daha sonra araba şimdide beyaz eşya olarak gidiyor.
    Üretim olmadan emek olmadan, malı kullanarak sıfırın üstü fiyat çekerler.
    Ha şunuda söyleyim gerçekten hakkıyla ederine satanlar varmı evet var oda 10 da 1 dir.
  • 10-12-2023, 13:07:24
    #16
    androidoyuncusu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alman ilan sitelerindeki ürünü ederinin üstünde satan tek kişi vardı oda Türktü.
    Herkesin 10 Liraya sattığı malı Türk 15 Liraya satıyordu Almanlarda aptal olduğundan %50 fazla para verip ondan alıyordu değil mi ?

    Böyle bir dünya yok. Bir kişi bunu denemiştir ama Almanyanın ekonomisi stabil ve 0 ürüne ulaşım olduğundan bu işe yaramaz.
    Buyur git yap aynısını milyarder ol uğraşma buralarda : )


    2.Ele bulaşmayın öyle mi ?
    O zaman 0 ürünlere talep artar ve 0'ların fiyatı artar.
    0'ın fiyatı artarsa 2.el satanlarda fiyatı birazda olsa artırır hemde 2.ele talep çok olmamasına rağmen Çünkü ürünün 0 satış fiyatı yükselmiş olur.

    Bizim ülkenin problemi her şeyi çok iyi bildiğini zannetmek zaten.
  • 10-12-2023, 13:21:25
    #17
    Üyeliği durduruldu
    Özellikle ülkemizde liberalizm ve serbest piyasa algısının saçma olması, insanlarında çok kötü olmaları yüzünden kimsede pek birşey bilmediği için, simsarlık alır başını gider böyle.

    Kar etme zarar etme hakları yoktur, Arz ve talep meselesi değildir, Kimse istediği fiyattan satışı yapamaz.

    Ürün ikinci else yani kullanılmışsa, kullanıldığı gün başına saat başına onun bir kriteri vardır. O kritere göre aşınma ve eskime, kullanım ömrü ve bir çok gerekçeden dolayı ürünün fiyatı düşer.

    Medeni ülkelerde bunu yapamazsınız hapse bile girebilirsiniz, ama Medeni olmayan bir ülkedeyseniz ve aksine böyle yapmazsanız cezalandırılırsınız. Hatta insanlar sizi, böyle yapmadığınız için azarlar.

    Bu arada bugün bende 2k değerinde, alışveriş yaptım. Bahsettiğim şu batarya klavye power flex kablosu bunları almıştım. Sıfır lakin dün yoğunluktan sipariş geçemediğimde fiyatı 300 lira daha azdı. Dün gece sipariş geçtim fiyatı bir anda 300 lira artmış.
    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Böylelerine en başta devlet dahil hiçbir yaptırım olmadığı için rahat rahat takılıyorlar. Hadi elektronik ürünü geçtim ama otomobiller de bile bu var. Rakam yükseldikçe makas aralığı da artıyor. Sen sıfırını 800 bine almak varken ikinci eli 900-1 milyona almaya zorluyorlar. Ve herkes senin dediğin gibi yapsa boşver alan alsın deyip tepki göstermezse bu işin tadı kaçar.
  • 10-12-2023, 14:40:00
    #18
    İmalatta ve sanayide kutusundan çıkan parçanın, dükkana indirilen makinenin değeri direkt yarı yarıya düşer. Ben bu elektronik ürünlerdeki ve otomobillerdeki şu fiyata aldım şu kadar oldu kârdayım furyasını anlamıyorum. Yarın bir gün bu ürünün ilk sahibinden kaynaklı bir arızası çıksa bunun bedelini kim ödeyecek? Alıcı nokta, temiz de kullansa kullanılmış ürün sonuçta. O kadar para verip üstüne biraz daha katıp sıfırını alabilirsiniz, yarı fiyatına olmadığı sürece ben ikinci el ürün almam. O jelatini çıkarırken yaşadığım beklentiyi ve memnuniyet arzusunu hiçbir şey bana veremez sonuçta.