Anket Net Maaş mı Brüt Maaş mı?
Toplam Katılımcı Sayısı: 34
Net Maaş mı Brüt Maaş mı?
Net Maaş
%85,29 (29 Oy)
Brüt Maaş
%14,71 (5 Oy)
  • 19-07-2023, 17:12:14
    #10
    SmmmErhaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    brüt ücret anlaşırsanız; gelir vergisi dilimine girene kadar yüksek maaş alırsınız. Gelir vergisi kesintiniz arttıkça net ücretiniz azalır.

    Örneğin; ocak ayında 15.000-TL maaş alırsınız diyelim. Gelir vergisine girdiğinizde yıl sonlarına doğru bu maaşınız 13.000-TL ye düşer gibi.

    Net ücrette geliriniz sabittir. yıl boyunca hep 15.000 alırsınız. Fark bu
    Hocam bu durum net alanlar içinde geçerli değil mi ki öyle olmalı 😅 Bende net maaş alıyorum ama gelirimiz yıl sonuna kadar belli bir miktarı aştıktan sonra vergi dilimine giriyor. Bu miktar en son 15.000 TL'ydi.
  • 19-07-2023, 17:15:46
    #11
    serhat67 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu durum net alanlar içinde geçerli değil mi ki öyle olmalı 😅 Bende net maaş alıyorum ama gelirimiz yıl sonuna kadar belli bir miktarı aştıktan sonra vergi dilimine giriyor. Bu miktar en son 15.000 TL'ydi.
    Herkes için geçerli ama işçiyi ilgilendiren durum yok. Sen net maaşını almaya devam edersin, vergi kısmını işveren halleder.
  • 19-07-2023, 17:17:36
    #12
    Webdestek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkes için geçerli ama işçiyi ilgilendiren durum yok. Sen net maaşını almaya devam edersin, vergi kısmını işveren halleder.
    Ben bunu muhasebecimle bir konuşayım 🤣 Çünkü biz net aldığımız halde kesinti yapılıyor. Karayollarına bağlı denetim firmasında çalışıyorum. Acaba kurumdan kuruma değişiyor mu.
  • 19-07-2023, 17:24:15
    #13
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    serhat67 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben bunu muhasebecimle bir konuşayım 🤣 Çünkü biz net aldığımız halde kesinti yapılıyor. Karayollarına bağlı denetim firmasında çalışıyorum. Acaba kurumdan kuruma değişiyor mu.
    net ücretiniz sabit kalır ama artan vergiyi işveren karşılıyor. Büyük firmalar vergi maliyetlerini düşürebilmek için çoğu zaman brüt ücretten anlaşma yapıyor
  • 19-07-2023, 17:29:01
    #14
    SmmmErhaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    net ücretiniz sabit kalır ama artan vergiyi işveren karşılıyor. Büyük firmalar vergi maliyetlerini düşürebilmek için çoğu zaman brüt ücretten anlaşma yapıyor
    Yukarıda arkadaşımız işçiyi gerektiren durum yok dedi. Acaba teknik personel olduğumuz için mi bu vergi dilimine giriyoruz. Çünkü mesela bizde mesai ücreti de yok. Ama işçi mesai alıyor. Açıkçası çok kovaladığım durumlar değil çünkü çok bilgim yok. Sadece teknik personel olduğumuz için bazı durumlardan faydalanamadığımızı biliyorum.
  • 19-07-2023, 17:47:20
    #15
    serhat67 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yukarıda arkadaşımız işçiyi gerektiren durum yok dedi. Acaba teknik personel olduğumuz için mi bu vergi dilimine giriyoruz. Çünkü mesela bizde mesai ücreti de yok. Ama işçi mesai alıyor. Açıkçası çok kovaladığım durumlar değil çünkü çok bilgim yok. Sadece teknik personel olduğumuz için bazı durumlardan faydalanamadığımızı biliyorum.

    kurumunuzla atıyorum 15.000 tl ye net olarak anlaştıysanız, rapor ücretsiz izin vb. durumda yoksa maaşınızı tam almanız gerekiyor.
  • 19-07-2023, 23:55:15
    #16
    Brüt anlaşırsanız yılın ilerleyen aylarında vergi kademe artışından dolayı elinize geçen net tutar azalır.
    Misal Ocak ayında elinize 20bin geçerken haziranda 18bin, aralıkta 15bin olabilir.
    Net anlaşırsanız yıl boyunca aynı parayı alırsınız. Fark patrondan çıkar. Kademe değişimi sizi etkilemez.
  • 19-07-2023, 23:58:56
    #17
    Brüt olmalı ki vatandaş parasından ne kadar kesildiğini bilsin. Diğer türlü vergi ödemediğini sanıyor.
  • 20-07-2023, 00:05:02
    #18
    SmmmErhaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    brüt ücret anlaşırsanız; gelir vergisi dilimine girene kadar yüksek maaş alırsınız. Gelir vergisi kesintiniz arttıkça net ücretiniz azalır.

    Örneğin; ocak ayında 15.000-TL maaş alırsınız diyelim. Gelir vergisine girdiğinizde yıl sonlarına doğru bu maaşınız 13.000-TL ye düşer gibi.

    Net ücrette geliriniz sabittir. yıl boyunca hep 15.000 alırsınız. Fark bu
    hocam merhaba,

    brut maasa sgk vs. primleri de dahil mi peki?
    Örnegin brut 20.000 TL anlastigimizda isverene toplam maliyeti 20.000 TL mi yoksa 20.000+sigorta primi ve diger kesintiler mi?
    ya da calisan acisindan eline gececek ucret 20.000TL mi yoksa 20.000 TL - sigorta primi ve diger kesintiler mi?
    ilk ay ozelinde soruyorum anlayabilmek icin. Cevaplayabilirseniz cok sevinirim.