SmmmErhaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
brüt ücret anlaşırsanız; gelir vergisi dilimine girene kadar yüksek maaş alırsınız. Gelir vergisi kesintiniz arttıkça net ücretiniz azalır.

Örneğin; ocak ayında 15.000-TL maaş alırsınız diyelim. Gelir vergisine girdiğinizde yıl sonlarına doğru bu maaşınız 13.000-TL ye düşer gibi.

Net ücrette geliriniz sabittir. yıl boyunca hep 15.000 alırsınız. Fark bu
hocam merhaba,

brut maasa sgk vs. primleri de dahil mi peki?
Örnegin brut 20.000 TL anlastigimizda isverene toplam maliyeti 20.000 TL mi yoksa 20.000+sigorta primi ve diger kesintiler mi?
ya da calisan acisindan eline gececek ucret 20.000TL mi yoksa 20.000 TL - sigorta primi ve diger kesintiler mi?
ilk ay ozelinde soruyorum anlayabilmek icin. Cevaplayabilirseniz cok sevinirim.