Devlet Kafasına Göre Arsamdan Yol Geçirebilir Mi?
83
●5.326
- 05-07-2023, 16:56:30Hocam bizde de oldu bir para belirleniyor komsu isterse o parayi odeyip alirsa odemez ise bu kadar kaliyor
- 05-07-2023, 16:57:03Bu arsanız nerededir acaba? Görsel atabilir misiniz maps üzerindenCytSaiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 05-07-2023, 16:57:43Bu konuda en mantıklı bilgileri veren sizsiniz.BetaHouse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Halimden de anladınız.
Teşekkür ederim. - 05-07-2023, 17:05:25Hocam tam anlayamadım biraz daha açık izah edebilir misiniz?semihmalkoc53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 05-07-2023, 17:07:23Konu saçma olmuş
Devletin tüm malına el koyup seni ülkeden atmaya bile yetkisi var
Devletden bahsediyoruz burada. Oradaki arsanın senin olduğunun kaydı devlette olduğu için o arsa senin.
Coşkun çetin isterse r10 üyeliğimi silebilir mi sorusuyla aynı şey. - 05-07-2023, 17:09:24Hukuk devletlerinde bu dedikleriniz olmaz.kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Adaletle yönetilen bir R10'da da Coşkun Çetin dediğiniz kişi haksız yere insanların üyeliğini silmez. - 05-07-2023, 17:13:33Mesele hizmet vermekse , bireylerin önemi daha azdır. Topluluğa hizmet verilir.CytSaiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Devlet herkese keyfi gelecek diye beklerse hiç bir şey yapamaz.
Bu yollar , metrobüs , tramvay vs nasıl yapılıyor zannediyorsunuz.
Binlerce arsa sahibi oluyor , tek tek ikna mı edecekler birini etsen diğeri ikna olmaz. Sırf uyuzluğuna sevmediği parti diye bile kabul etmeyen olur. Devlet toprağa el koyar ve bedelini size öder.
Bildiğim kadarı ilede zarar etmezsiniz , değerini verirler. - 05-07-2023, 17:21:46Ederi 1 TL ise 4 TL verip alabilir böylelikle herkes kolayca ikna olur ama burada 10 TL lik yeri 1 TL ye alacakkalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 05-07-2023, 17:31:29mevzuat detaylarını bilmiyorum fakat kpss vatandaşlık derslerinde belediye/bakanlıkların istimlak veya çeşitli şekillerde arazinin bir kısmını veya hepsini alması mümkün zaten bu mümkün olmasa şehirlerde imar planları ,yollar ,bahçeler ,camiler, asm, kamu kurumları vb belirlenemezdi.
Rayiç bedelini bilir kişiler ölçüp ödüyor diye yazıyordu ders kitaplarında ama tabi bir sürü detayı vardır.
not: ederi normalde 5 kuruş olan yere yol geçecek diye sözde uyanıklık ile 10 15 isteyebilirsin ama sonuç nasıl olur bilemem ederini mutlaka verirler hocam bir akrabamın bahçesinden yol geçti tam metre kare hakkını arsa olarak verdiler ya para ya arsa diye soruyorlardı ozamanlar .
