• 05-07-2023, 16:56:30
    #46
    Hocam bizde de oldu bir para belirleniyor komsu isterse o parayi odeyip alirsa odemez ise bu kadar kaliyor
  • 05-07-2023, 16:57:03
    #47
    CytSaiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yol güzel hocam ben size neden yazık diyeyim
    Hakkıma yazık dedim.
    Sırf yolu var diye belki ederinden daha pahalıya aldım yolsuz yer olmaz diye
    Ama yolsuz yeri ucuza alanlar da devlete müracaat ederek hem ucuz aldı hem yoluna kavuşacak
    Burada benim hakkıma giriliyor o zoruma gidiyor.
    Bu arsanız nerededir acaba? Görsel atabilir misiniz maps üzerinden
  • 05-07-2023, 16:57:43
    #48
    BetaHouse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladım, evet haklısınız sayenizde diğer yerler de değerlenmiş olacak. Anladığım kadarı ile sizin arsanın önünden geçen yol zaten vardı, şimdi 2 yola da cepheniz olmuş olacak sanırım. Yine diğer arsaların değeri sizin kadar artmaz ve bilirkişi bu durumu gözetir diye düşünüyorum. Aksi bir durumda sağlam bir avukat bulup itiraz edip hakkınızı ararsınız. Sadece söylenti halindeyse şu an arsanızı direk satışa da koyabilirsiniz çünkü bu gibi durumlarda istimlak emri vardır gibi bir uyarı çıkabiliyor sanıyorum tapuda çünkü benzer bir durumda bir apartman dairesinde bina için yıkım emri var yazısı çıkmıştı. Seçeneklerinizi masaya koyup en mantıklısı ne ise onu değerlendirebilirsiniz.
    Bu konuda en mantıklı bilgileri veren sizsiniz.
    Halimden de anladınız.
    Teşekkür ederim.
  • 05-07-2023, 17:05:25
    #49
    semihmalkoc53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bizde de oldu bir para belirleniyor komsu isterse o parayi odeyip alirsa odemez ise bu kadar kaliyor
    Hocam tam anlayamadım biraz daha açık izah edebilir misiniz?
  • 05-07-2023, 17:07:23
    #50
    Konu saçma olmuş

    Devletin tüm malına el koyup seni ülkeden atmaya bile yetkisi var
    Devletden bahsediyoruz burada. Oradaki arsanın senin olduğunun kaydı devlette olduğu için o arsa senin.

    Coşkun çetin isterse r10 üyeliğimi silebilir mi sorusuyla aynı şey.
  • 05-07-2023, 17:09:24
    #51
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu saçma olmuş

    Devletin tüm malına el koyup seni ülkeden atmaya bile yetkisi var
    Devletden bahsediyoruz burada. Oradaki arsanın senin olduğunun kaydı devlette olduğu için o arsa senin.

    Coşkun çetin isterse r10 üyeliğimi silebilir mi sorusuyla aynı şey.
    Hukuk devletlerinde bu dedikleriniz olmaz.

    Adaletle yönetilen bir R10'da da Coşkun Çetin dediğiniz kişi haksız yere insanların üyeliğini silmez.
  • 05-07-2023, 17:13:33
    #52
    CytSaiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hukuk devletlerinde bu dedikleriniz olmaz.

    Adaletle yönetilen bir R10'da da Coşkun Çetin dediğiniz kişi haksız yere insanların üyeliğini silmez.
    Mesele hizmet vermekse , bireylerin önemi daha azdır. Topluluğa hizmet verilir.
    Devlet herkese keyfi gelecek diye beklerse hiç bir şey yapamaz.

    Bu yollar , metrobüs , tramvay vs nasıl yapılıyor zannediyorsunuz.
    Binlerce arsa sahibi oluyor , tek tek ikna mı edecekler birini etsen diğeri ikna olmaz. Sırf uyuzluğuna sevmediği parti diye bile kabul etmeyen olur. Devlet toprağa el koyar ve bedelini size öder.

    Bildiğim kadarı ilede zarar etmezsiniz , değerini verirler.
  • 05-07-2023, 17:21:46
    #53
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mesele hizmet vermekse , bireylerin önemi daha azdır. Topluluğa hizmet verilir.
    Devlet herkese keyfi gelecek diye beklerse hiç bir şey yapamaz.

    Bu yollar , metrobüs , tramvay vs nasıl yapılıyor zannediyorsunuz.
    Binlerce arsa sahibi oluyor , tek tek ikna mı edecekler birini etsen diğeri ikna olmaz. Sırf uyuzluğuna sevmediği parti diye bile kabul etmeyen olur. Devlet toprağa el koyar ve bedelini size öder.

    Bildiğim kadarı ilede zarar etmezsiniz , değerini verirler.
    Ederi 1 TL ise 4 TL verip alabilir böylelikle herkes kolayca ikna olur ama burada 10 TL lik yeri 1 TL ye alacak
  • 05-07-2023, 17:31:29
    #54
    mevzuat detaylarını bilmiyorum fakat kpss vatandaşlık derslerinde belediye/bakanlıkların istimlak veya çeşitli şekillerde arazinin bir kısmını veya hepsini alması mümkün zaten bu mümkün olmasa şehirlerde imar planları ,yollar ,bahçeler ,camiler, asm, kamu kurumları vb belirlenemezdi.
    Rayiç bedelini bilir kişiler ölçüp ödüyor diye yazıyordu ders kitaplarında ama tabi bir sürü detayı vardır.
    not: ederi normalde 5 kuruş olan yere yol geçecek diye sözde uyanıklık ile 10 15 isteyebilirsin ama sonuç nasıl olur bilemem ederini mutlaka verirler hocam bir akrabamın bahçesinden yol geçti tam metre kare hakkını arsa olarak verdiler ya para ya arsa diye soruyorlardı ozamanlar .