mevzuat detaylarını bilmiyorum fakat kpss vatandaşlık derslerinde belediye/bakanlıkların istimlak veya çeşitli şekillerde arazinin bir kısmını veya hepsini alması mümkün zaten bu mümkün olmasa şehirlerde imar planları ,yollar ,bahçeler ,camiler, asm, kamu kurumları vb belirlenemezdi.
Rayiç bedelini bilir kişiler ölçüp ödüyor diye yazıyordu ders kitaplarında ama tabi bir sürü detayı vardır.
not: ederi normalde 5 kuruş olan yere yol geçecek diye sözde uyanıklık ile 10 15 isteyebilirsin ama sonuç nasıl olur bilemem ederini mutlaka verirler hocam bir akrabamın bahçesinden yol geçti tam metre kare hakkını arsa olarak verdiler ya para ya arsa diye soruyorlardı ozamanlar .