Devlet Kafasına Göre Arsamdan Yol Geçirebilir Mi?
83
●5.326
- 05-07-2023, 16:44:52Yolun nereden geçeceğini nerden biliyorsunuz ? Bilirkişi gelir araziye bakar. Bu sadece sizin araziniz değil yol isteyen için yol verilebilecek tüm araziler buna dahildir. En makul olanı seçer. Makulden kasıt evi ahırı falan yıkacak halleri yok. Dolayısıyla da yol için neresi müsaitse yol ordan geçer. 2-3 metre genişliğinde bir yoldan bahsediyoruz. Ufak bir alan yani .Tahmin edersiniz ki yol isteyen komşunuz o yolu illaki alacaktır.
- 05-07-2023, 16:46:15"Yazık" demekten başka bir şey yapamıyorum.BetaHouse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 05-07-2023, 16:47:00Yol olmayan yere diğer adamlar nasıl ev yapmışlar?
Evlerinden hiç dışarı çıkmadan yaşadıklarını düşünmüyorum.
Yine sizin arsayı kullandılar sanırım, bunun da bedelini isteyebilirsiniz sanırım.
Devlet haklıdır, siz de haklısınız.
Bence komşunuz da bedel ödeyecek kişidir. - 05-07-2023, 16:47:56Arsa benim değil mi ister boş bırakırım ister ev dilerim.C0S4R adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sırf ev dikmedim diğer arsa sahipleri dikti diye neden ben zarar ediyorum? - 05-07-2023, 16:49:07Bana mı dediniz tam anlayamadım yani bir soru sormuşsunuz elimden geldiğince zaman harcayıp değer verip 2 cümle kurmaya çalıştım, faydalı olmak istedim yani muhtemelen bana yazık dememişsinizdir diye tahmin ediyorum.CytSaiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu arada neden rayiç bedel derseniz Devlet kar amacı gütmüyor, ticarethane işletmiyor, kamu yararına halka hizmet götürmek için kamulaştırıyor ve arsanın güncel olarak değerini zaten ödüyor. Herhangi bireysel bir yatırımcı gelip arsanıza teklif yapsa istediğiniz fiyata satmaya hakkınız var ama işin içinde Devlet olunca işler başka türlü ilerliyor. - 05-07-2023, 16:49:22Bakın bu da çok mantıklı bir bakış açısı.ziynetorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Acaba ne kadar kira alabiliriz? Bilginiz var mı? - 05-07-2023, 16:51:38Yol güzel hocam ben size neden yazık diyeyimBetaHouse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hakkıma yazık dedim.
Sırf yolu var diye belki ederinden daha pahalıya aldım yolsuz yer olmaz diye
Ama yolsuz yeri ucuza alanlar da devlete müracaat ederek hem ucuz aldı hem yoluna kavuşacak
Burada benim hakkıma giriliyor o zoruma gidiyor. - 05-07-2023, 16:55:57Anladım, evet haklısınız sayenizde diğer yerler de değerlenmiş olacak. Anladığım kadarı ile sizin arsanın önünden geçen yol zaten vardı, şimdi 2 yola da cepheniz olmuş olacak sanırım. Yine diğer arsaların değeri sizin kadar artmaz ve bilirkişi bu durumu gözetir diye düşünüyorum. Aksi bir durumda sağlam bir avukat bulup itiraz edip hakkınızı ararsınız. Sadece söylenti halindeyse şu an arsanızı direk satışa da koyabilirsiniz çünkü bu gibi durumlarda istimlak emri vardır gibi bir uyarı çıkabiliyor sanıyorum tapuda çünkü benzer bir durumda bir apartman dairesinde bina için yıkım emri var yazısı çıkmıştı. Seçeneklerinizi masaya koyup en mantıklısı ne ise onu değerlendirebilirsiniz.CytSaiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle