• 27-04-2023, 13:16:04
    #55
    Muzumsuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    200binlik ev 2 milyon olmuş rantiyeden zaten bir dünya kazanılmış...
    Eski kiracılar için bahsediyorum 1000lira olan kira birzahmet 10binlira olmasın.. 4-5 bin lira olsun
    Bana kalırsa Birazda kiracı gözünden görün bu olayı...
    Zaten bu arsa yatırımı ev yatırımı diye bu kira ev fiyatları böyle artıyor...
    Rantın ne olduğunu anlamamışsınız hiç.
    200 bin olan ev 2 milyon olunca beş kuruş para kazanmış olmuyorsun.
    Çünkü o ev 200 bin lirayken yeni daha iyi ev almak istediğinde evi satım üzerine 50 kira koyuyordun 250 bşne ev alıyordun.
    Bugün 2 milyon 50 bine daha iyi ev alamazsın.
    Aynı şekilde yeni ev almak için üzerine 500 bin koymanız lazım o da 50 kiradan hesaplanırsa kira ayda 10 bin lira olur.

    Ekonomi aynı şekilde giderken sadece sizin eviniz sizin bölgenizde artış olursa o zaman ranttan para kazanmış olursunuz.
    Evinizin yanına metro durağı yapılır, hastane yapılır o zaman eviniz para kazandırır.
    Yoksa o evin fşyatı 10 kat artınca 5 kuruş kazanmıyorsunuz sadece yatırdığınız paranın değerini koruyorsunuz.

    kiralar da evin satış tutarı üzerinden belirlenir enflasyon oranında arttırılır.
    Hükümet zaten enflasyonu olduğundan düşük gösteriyor.
    Ensarcılık oynayıp 8-10 milyon göçmen alıp sokağa salıp ev ve iş bulmakarına ses çıkarmıyor.
    Üzerine bir de kiralara %25 zam sınırı getirip özel mülkiyet hakkını ihlal ediyor.

    Olaya kiracıların gözünden nşye bakalım kiracıların çoğu bu ekonomik sisteme ve göçmenlerin ülkeyi işgaline oy verirken.
  • 27-04-2023, 13:45:33
    #56
    gözden kaçırdığınız bir şey var. taşınmazı satmazsan para kazanamazsın. ev isterse 100 milyon olsun siz bundan para kazanmıyorsunuz. TL karşısında değerini koruyor.
    200 milyon da olsa evinize 1 kilo soğan girmiyor bu evin değeri artınca.

    o evi birileri kullanınca karşılığında bir bedel alınıyor. o bedel de mecburen alınıyor. şuan herkesin evi yok. kirada oturanlar ev alabilenlerin bu ticareti sayesinde bir evde oturabiliyor. böyle olmasa kiracılar nerede oturacak? hükümet de yeterli oranda ev yapmıyor. yaptıkları kutu gibi balkonsuz toki. hiç yoktan iyi evet ama yeterli değil. bu kadar insan nerede oturacak birileri ev alıp kiraya vermese? Çok garip bakış açıları var.

    herkesin ev sahibi olması imkansız. özellikle şu dönemde. eğer olabiliyorsa benim de olsun herkesin olsun sorun yok.
    1000 lira olan kiraya 1250 TL dedikleri için konuyu açtım. 1000 olan kira piyasaya göre 3000 4000 lira oluyorsa ev sahibi de kiracı da orta yolu bulabilir.


    evin değerinin artması ev sahibine para kazandırmıyor. kira da ufak tefek masrafları karşılıyor. sizin verdiğiniz 3000 lira kira aslında o evi alan kişinin zamanında ödediği taksidin belki beşte biri belki onda biri. böyle düşünerek ev sahiplerinin yerine koyun kendinizi. evi var adamın boş mu dursun? ev kiralamamak daha büyük ihanet bence şu düzende. deprem bölgelerinde ev yok.
    Muzumsuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    200binlik ev 2 milyon olmuş rantiyeden zaten bir dünya kazanılmış...
    Eski kiracılar için bahsediyorum 1000lira olan kira birzahmet 10binlira olmasın.. 4-5 bin lira olsun
    Bana kalırsa Birazda kiracı gözünden görün bu olayı...
    Zaten bu arsa yatırımı ev yatırımı diye bu kira ev fiyatları böyle artıyor...
  • 27-04-2023, 13:51:11
    #57
    hocam biraz boş yorum yapmışsın.
    bir malın ederi o malı kaç parya alıyorlarsa odur.

    size 3000 liraya kiraya verilen evi başkası 5000 lira veriyorsa değeri 5000 liradır. eğer vicdan meselesi yapacaksan da şöyle düşün: 5000 lira verilen bir eve 3000 vermeye devam ederek ev sahibinin zararına sebep oluyorsun. Bu ne kadar vicdani ve insani? 500.000 liran varsa ferrari aramazsın. gider opel falan alırsın. eğer kira bütçen uymuyorsa uyan eve git. uyan ev mi yok? o zaman aklına birkaç ekonomik soru getir...

    risksiz ticaret yok. depremde evini kaybedip en ücra köşeden toki dairesi çıkabilir sonuçta risk bu.
    canını kurtardığına sayan insanların bu can pazarında evlerine göz dikildi bu da bir risk.
    risk dersen çok risk var. peki o risk kiracıya neden yok?
    zamlardan sorumlu olan hükümettir. yasalar ile çok önceden önleyebilirdi. yumurta ağza gelince %25 sınır koydu. aynısını ötvye koysun madem? neden kiracıya sormadan böyle bir oran veriyor? hak olmadığını herkes içten içe biliyor. 3 kat artan fiyatlar karşısında çeyrek fiyat artışı olmuş. ben ev sahibi olsam böyle düşünenlere evimi vermem dışarıda kalsınlar. zam yaparak canlarını da almam öyle bir ev sahibi de olmam. ama sırf param TL durmasın diye aldığım evi kiraya veriyorum diye laf yiyeceksem ev mev yok derim. Bütçesine uyup insan gibi oturana da olabildiğince makul düzeyde indirim yaparak veririm.

    siz istiyorsunuz ki mal sahibi ev sahibi ölsün. bizim gibi fakirler yaşasın. hükümetten isteyin evi arabayı indirimi. vatandaştan değil.
    pinbtc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    " hiçbir şey yapamazsın, kiracıya dokunamazsın. yasal olan ne ise onu yapar, karışamazsın.

    ev sahiplerinde bir mantık gelişmiş. " ben asla zarar etmemeliyim ".

    istiyorlar ki hem evlerinin kendi fiyatı bunları enflasyondan korusun hem de enflasyona karşı aynı şekilde kiraları da artsın ve cepleri dolsun.

    biri bunlara " ev risksiz yatırımdır " demiş bunlar da inanmış anlaşılan.

    öyle bir şey yok. her yatırımın riskleri vardır. ev alıp kiraya verdiğinde de riskleri bunun gibi şeylerdir ve bunları gö-ze a-la-cak-sın.

    almıyorsan, paranı eve yatırmayacaksın. bitti.

    enflasyon aynı şekilde kredi çekip ev sahibi olanların da işine yaradı mesela. dün ayda 3k ya imza atanlar(3k'nın 2-3 asgari ücrete denk olduğu dönem) bugün 20k+ ödemesi gerekiyorken şimdi kuş kadar ödemelerini sürdürüyor ve aradaki farkı toplumun sırtına yük olarak bindirip bedava ev sahibi oluyor. şimdi bu adamlara da gidip "aradaki farkı ödeyin" diye baskı mı kurulsun?

    yasa neyse o. "


    diğer başlığa yazdığımı direkt ekledim. "duygusal" düşünmeyin. o evleri alıp fiyatlarını uçuranlar genelde eve ihtiyacı olmayan, evi 2. 3. 5. mülk olarak edinmeyi sürdürüp kiracıların sırtına vantuzlarını yapıştırarak kanlarını emmeye çalışan tipler. onlar yüzünden sen 200k ya alabileceğin evi 700k ya bulamıyorsun sonrasında. enflasyona katkı sunanların çoğu o tayfa. zaten 5 evi var 6. 7. için de koşup kredi çeker, çektiği ile enflasyonu patlatan etkilerden biri olur, enflasyon karşısında geri ödemesi çerez halini alır ve aradaki gerçek farkı yine sen ödersin. onlar sana hiçbir zaman acımaz. sen de bu kadar yufka yürekli olma.
  • 28-04-2023, 01:03:57
    #58
    MrFectum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam biraz boş yorum yapmışsın.
    bir malın ederi o malı kaç parya alıyorlarsa odur.

    size 3000 liraya kiraya verilen evi başkası 5000 lira veriyorsa değeri 5000 liradır. eğer vicdan meselesi yapacaksan da şöyle düşün: 5000 lira verilen bir eve 3000 vermeye devam ederek ev sahibinin zararına sebep oluyorsun. Bu ne kadar vicdani ve insani? 500.000 liran varsa ferrari aramazsın. gider opel falan alırsın. eğer kira bütçen uymuyorsa uyan eve git. uyan ev mi yok? o zaman aklına birkaç ekonomik soru getir...

    risksiz ticaret yok. depremde evini kaybedip en ücra köşeden toki dairesi çıkabilir sonuçta risk bu.
    canını kurtardığına sayan insanların bu can pazarında evlerine göz dikildi bu da bir risk.
    risk dersen çok risk var. peki o risk kiracıya neden yok?
    zamlardan sorumlu olan hükümettir. yasalar ile çok önceden önleyebilirdi. yumurta ağza gelince %25 sınır koydu. aynısını ötvye koysun madem? neden kiracıya sormadan böyle bir oran veriyor? hak olmadığını herkes içten içe biliyor. 3 kat artan fiyatlar karşısında çeyrek fiyat artışı olmuş. ben ev sahibi olsam böyle düşünenlere evimi vermem dışarıda kalsınlar. zam yaparak canlarını da almam öyle bir ev sahibi de olmam. ama sırf param TL durmasın diye aldığım evi kiraya veriyorum diye laf yiyeceksem ev mev yok derim. Bütçesine uyup insan gibi oturana da olabildiğince makul düzeyde indirim yaparak veririm.

    siz istiyorsunuz ki mal sahibi ev sahibi ölsün. bizim gibi fakirler yaşasın. hükümetten isteyin evi arabayı indirimi. vatandaştan değil.
    ne anlatıyosun dostum sen? sen ev sahipliği-kiracılık ilişkisini serbest piyasa mı sanıyorsun? kontratların yasalarda karşılığı yok mu, ev sahipleri evini kiralarken bunlara, yine kiracılar ev sahibiyle anlaşırken bu yasalara güvenmiyor mu? enflasyon varsa git devlet orada, enflasyonu fırlatan devlete ağla. kiracıya değil. sen o evi verirken sözleşmeni yaptın mı? yaptın. konu kapandı. yasalar ne diyorsa o.

    burada ağlamayı bırakacaksın o yüzden. millete saldırmayı, çemkirmeyi kesip devletin kapısına gideceksin. niye enflasyonu fırlatıp bizi kiracılarla karşı karşıya getiriyorsunuz diyeceksin. yok öyle her zul anında gücünün yettiğine saldırmak, ses çıkarmak.

    evim yok masalını da geç. ev sahiplerinden daha fazla dert edinip gözyaşı dökmüşsün konuda. kime masal anlatıyosun

    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Okuyun biraz bilginiz olur en azından : https://www.r10.net/1085032544-post36.html

    Hala fiyatları insanların artırdığını zannedenler var. Devlet bir yasa çıkarır yada bir politika uygular , insanlar buna göre hareket eder . Suçu insanlara atamazsın.

    Extra kendi yorumumuda ekleyeyim madem 2.3.4. evi alanlar enflasyonu artırıyordu bundan 3 - 5 sene önce niye artırmadılar bu 2 sene içinde yaşanıyor her şey ? Fark ettiysen şuanda ülkedeki her şeyin fiyatı katlanıyor.


    Sen bu ekonomide insanların 2-3-4.evi almasını engellersen eğer fiyatlar daha yukarı çıkar haberin olsun. Piyasaya yeni ev girişi azalır ve hala yabancı yatırımcılar alım yapacağı için fiyatlar daha çok yükselir.


    Daire tabi risksiz yatırımdır. Borsa mı bu ? Bitcoin mi
    Değeri düşer artar yada kiracı kirayı ödemez vs bu başka konu. Ama piyasasına göre kira belirlenmesi gayet normal. Bunun riskle alakası yok.

    Madem isteyince zam durdurulabiliyor , araç fiyatlarınıda sabitlesinler , yada gıdaları veya tüm her şeyi. Ama yapamıyorlar çünkü araç döviz ile geliyor , diğer her şeyide piyasa belirliyor. 1 Ekmeği 1 TL yapacaksınız dedin diye o ekmek 1 TL olamıyor.

    Aynı şekilde evide 5mye satamazsın 1mye satacaksın diyemiyor. Ama kira gelirinden vazgeç zaten evin var , ekonominin yükünü biraz sırtına yükleyeyim diyor. Piyasanın altında ev veren ev sahiplerine teşekkür edeceğinize laf ediyorsunuz. Devletin bile yapmadığını yapıyorlar. Devlet kendi hizmetlerine bile %150 üstü zam yapıyor.
    bu konulara dair her yazdığımın altında bitip gözyaşı dökmeyi bırak sen de. devlet orada, gücün yetiyorsa orada sesini yükselt. burada kafa şişirmeyin.
  • 28-04-2023, 18:06:46
    #59
    sesimizi sandıkta çıkarıyoruz. sonuç ne olursa olsun %51 memnun olan kitle varsa %49 memnun olmayan bir kitle olduğu sürece ülkenin yarısının tasvip etmediği işler var demektir.
    üslubuna dikkat et. kafan şişiyorsa engelle geç. paran varsa git ev al bedava ver. eğitimsizliğin ile burada insanların vaktini alma. kafan şişiyorsa başka konular var başka siteler var başka aktiviteler var.

    ben depremzedeyim ve evim yok. depremden önce de yoktu. bunu ispatlaması çok kolay. bir edevlet çıktısına bakar. senin onurun yok. mesajlarına bakınca ince kıl olduğun belli oluyor.

    yasalar ne diyorsa o da madem bu piyasa neden %25 artmadı? demek ki yasalar ne diyorsa o değilmiş.
    bana sadece %25 zamlanan ev sayısını göstersene. %1 mi? ne oldu senin bilimden uzak hesabına?
    hani yasalar ne ise oydu bunu bir açıklasana? Madem %25 artıyordu bu ev kiraları neden 8 10 bin lira oldu? Aklınız bu kadarına yetiyor işte. cümleyi bırak kaç. ne matematik var ne felsefe var ne edebiyat var.

    Oh olsun senin gibilere ev vermeyenlere. 20.000 TL olsun 30.000 TL olsun. %25 diye dolan ortalıkta.
    pinbtc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ne anlatıyosun dostum sen? sen ev sahipliği-kiracılık ilişkisini serbest piyasa mı sanıyorsun? kontratların yasalarda karşılığı yok mu, ev sahipleri evini kiralarken bunlara, yine kiracılar ev sahibiyle anlaşırken bu yasalara güvenmiyor mu? enflasyon varsa git devlet orada, enflasyonu fırlatan devlete ağla. kiracıya değil. sen o evi verirken sözleşmeni yaptın mı? yaptın. konu kapandı. yasalar ne diyorsa o.

    burada ağlamayı bırakacaksın o yüzden. millete saldırmayı, çemkirmeyi kesip devletin kapısına gideceksin. niye enflasyonu fırlatıp bizi kiracılarla karşı karşıya getiriyorsunuz diyeceksin. yok öyle her zul anında gücünün yettiğine saldırmak, ses çıkarmak.

    evim yok masalını da geç. ev sahiplerinden daha fazla dert edinip gözyaşı dökmüşsün konuda. kime masal anlatıyosun



    bu konulara dair her yazdığımın altında bitip gözyaşı dökmeyi bırak sen de. devlet orada, gücün yetiyorsa orada sesini yükselt. burada kafa şişirmeyin.