200binlik ev 2 milyon olmuş rantiyeden zaten bir dünya kazanılmış...
Eski kiracılar için bahsediyorum 1000lira olan kira birzahmet 10binlira olmasın.. 4-5 bin lira olsun
Bana kalırsa Birazda kiracı gözünden görün bu olayı...
Zaten bu arsa yatırımı ev yatırımı diye bu kira ev fiyatları böyle artıyor...
Rantın ne olduğunu anlamamışsınız hiç.
200 bin olan ev 2 milyon olunca beş kuruş para kazanmış olmuyorsun.
Çünkü o ev 200 bin lirayken yeni daha iyi ev almak istediğinde evi satım üzerine 50 kira koyuyordun 250 bşne ev alıyordun.
Bugün 2 milyon 50 bine daha iyi ev alamazsın.
Aynı şekilde yeni ev almak için üzerine 500 bin koymanız lazım o da 50 kiradan hesaplanırsa kira ayda 10 bin lira olur.
Ekonomi aynı şekilde giderken sadece sizin eviniz sizin bölgenizde artış olursa o zaman ranttan para kazanmış olursunuz.
Evinizin yanına metro durağı yapılır, hastane yapılır o zaman eviniz para kazandırır.
Yoksa o evin fşyatı 10 kat artınca 5 kuruş kazanmıyorsunuz sadece yatırdığınız paranın değerini koruyorsunuz.
kiralar da evin satış tutarı üzerinden belirlenir enflasyon oranında arttırılır.
Hükümet zaten enflasyonu olduğundan düşük gösteriyor.
Ensarcılık oynayıp 8-10 milyon göçmen alıp sokağa salıp ev ve iş bulmakarına ses çıkarmıyor.
Üzerine bir de kiralara %25 zam sınırı getirip özel mülkiyet hakkını ihlal ediyor.
Olaya kiracıların gözünden nşye bakalım kiracıların çoğu bu ekonomik sisteme ve göçmenlerin ülkeyi işgaline oy verirken.