• 26-04-2023, 15:09:37
    #28
    3-4 tapu kaydınız varsa bu işin ticaretini övmüş olursunuz. Ki bu da önceki mesajınızla çelişir

    hizmetlerinize zam yapmadıysanız giderleriniz 2 3 kat artmamıştır. Sadece fikir satıyorsunuzdur. Geçen sene de 8 saat mesai bu sene de 8 saat mesai. hammadde ya da gider artışı varsa satış fiyatı da artar. Artmıyorsa bahsettiğim gibi gider yoktur. Tolere ediyorsunuzdur. R10 bile her sene zam yapıyor ücretlere. Bir şey demeye hakkımız var mı? Bu arada daha çok satış yapın, daha iyi işler yapın isterim. Kimsenin malında gözüm yok. Bu konunun amacı da bu zaten. Yasal bahaneler ile ölücü fiyatlarına gerek yok. Umarım tüm satışlar için vergi ödeyip fatura kesmişsinizdir bu arada. Biliyorsunuz ki bu da yasal.

    Kim ne derse desin. Ormanda kalırsanız orman kanunları geçerlidir. İsveçte yaşamıyoruz. %25 ev sahibini koruyan bir tutar değil. Bir insan gayet de %25 üzerinde artış teklif edebilir. Bu inceliği yapmak zor değil. Hükümet yapmıyorsa kiracı yapabilir. Ev sahibi hiç zam da yapmayabilir. O onun inisiyatifinde. Ama şu piyasada bu da benim inisiyatifim derse ev sahibi de sorun çıkarır. Maalesef şartlar böyle. Yasalar engellemiyor bu mağduriyetleri gördüğünüz gibi. Nasıl güvenelim?

    KOZBA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hukuk ve anayasanın birçok noktada devre dışı kaldığını herkes biliyor zaten fakat bu bizim kanunları çiğneyebileceğimiz anlamına gelmiyor.

    Sakarya - Akyazı'da 3+1 daire 1.2 Milyon TL, alırsınız bunu kira olarak da aylık 4000 - 5000 gibi bir kira olur, müthiş bir yatırım aracı değil mi
    1.5 yıldır 500'ün üzerinde satışını gerçekleştirdiğim hizmetin fiyatı bu arada sabit, %25 değil hiç zam yapmadım.

    Ev sahipleri de kiracılarda mağdur, ben geçen sene evime 1000 TL kira veriyordum bu yıl ev sahibim 2500 TL talep etti bende kabul ettim. %25 NEREDE?

    Diğer yandan, SEO'nun konuyla hiç bir alakası yok, eğer söz konusu benim yatırım bilgimse yaşım 30, buraya 3-4 tane tapu kaydı atarım konuyu kapatırım hiç gerek yok onlara.
  • 26-04-2023, 15:15:30
    #29
    KOZBA.NET
    MrFectum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3-4 tapu kaydınız varsa bu işin ticaretini övmüş olursunuz. Ki bu da önceki mesajınızla çelişir

    hizmetlerinize zam yapmadıysanız giderleriniz 2 3 kat artmamıştır. Sadece fikir satıyorsunuzdur. Geçen sene de 8 saat mesai bu sene de 8 saat mesai. hammadde ya da gider artışı varsa satış fiyatı da artar. Artmıyorsa bahsettiğim gibi gider yoktur. Tolere ediyorsunuzdur. R10 bile her sene zam yapıyor ücretlere. Bir şey demeye hakkımız var mı? Bu arada daha çok satış yapın, daha iyi işler yapın isterim. Kimsenin malında gözüm yok. Bu konunun amacı da bu zaten. Yasal bahaneler ile ölücü fiyatlarına gerek yok. Umarım tüm satışlar için vergi ödeyip fatura kesmişsinizdir bu arada. Biliyorsunuz ki bu da yasal.

    Kim ne derse desin. Ormanda kalırsanız orman kanunları geçerlidir. İsveçte yaşamıyoruz. %25 ev sahibini koruyan bir tutar değil. Bir insan gayet de %25 üzerinde artış teklif edebilir. Bu inceliği yapmak zor değil. Hükümet yapmıyorsa kiracı yapabilir. Ev sahibi hiç zam da yapmayabilir. O onun inisiyatifinde. Ama şu piyasada bu da benim inisiyatifim derse ev sahibi de sorun çıkarır. Maalesef şartlar böyle. Yasalar engellemiyor bu mağduriyetleri gördüğünüz gibi. Nasıl güvenelim?
    Ben bu işin ticaretini övmedim, buradaki konu evin bir yatırım aracı olup olmadığı.
    Benim için ev bir yatırım aracı değildir, tapu kayıtlarımında hepsi Fındık Bahçesi veya Arsa.

    Orman kanunları değil Yasalar geçerlidir.

    Kendini bu kadar paraladığına göre tek gelir kaynağın kiralar, kiralara da beklediğin zam gelmemiş ağlayıp duruyorsun, ağlamaya devam et dostum hiç umrumda değilsin
  • 26-04-2023, 15:15:47
    #30
    Biz piyasanın çok altında kiraya veriyoruz. Zamları yaparken yine piyasa altında yapıyoruz ama yine itiraz geliyor. Doğal olarak kimse cebinden eksilmesini istemiyor.
    Semtte 6000-7000 kiralar şu an. Biz 2000'den 3000-3.500'e çıkartıyoruz yine laf yiyoruz.
    Mücbir sebeplerle 5000'e kiraya yerdiğimiz yer var. Şu an emsalları 30-40bin. Yaptığı iş için biçilmiş kaftan bir dükkan. 15 yapmayı düşünüyorlar.

    Ev için örnek daire kiraları

    Dükkanın emsali yok. 225m2 tek katlı yer. Üst kat çatısını da kullanıyor. 450m2 yapar.
    Düz giriş bir yer. Bodrum vs değil
  • 26-04-2023, 15:19:06
    #31
    bekirbulut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam benimde maaşıma zam yapılmıyor, kendiniz yazıyorsunuz; enflasyonu gerçek yansıtsalar zaten şuan bu durumda olmayız. Ama benim savunduğum nokta şurası; devlet yüzde 25 demiş, sen ben ahmet mehmet her neyse buna uymazsak kim uyacak? O zaman yukarıda dediğim gibi muz cumhuriyetine dönmez miyiz? Allah aşkına bunda gerçekten yanlış mıyım? Şuan devleti savunuyorum, hükümeti değil ve yanlış anlaşılmakta istemem.
    Mesele belirlenen %25 artış değil, kiracı bir sebeple evden çıkmak zorunda kaldı diyelim (atama olur, il, ilçe değişikliği olur v.s.)
    2 bin lira kira öderken, karşısında bir anda 8-10 bin, yerine göre 15bin kiraları görecek, mevcutta ödediği kirayı hiç bir yerde bulamayacak.
    Bu durum, toplumda infiale sebep oluyor, bununda sorumlularını ev sahibi ilan ediyorlar.

    Örnek vereyim, sene başında benim bir dükkanım vardı. 200m2 kare cadde üstü dükkana 1500tl kira ödüyordu, kendisi ile rakamın ne kadar düşük kaldığını görüştüm, kendisi de rakamın ne kadar komik kaldığını biliyor.
    10 yıllık kiracım, devletin belirlediği rakamdan fazla ödemeyeceğini söyledi. Süre aşımından, yeniden kira belirleme veya çıkarma hakkımı kullanmadım. Dükkanı sattım, alan kişi kendisi kullanacağı için ihtar çekti.
    Şimdi sokak içinde 75m2 yere 18bine anlaşmış, aradaki uçurumu görebiliyor musunuz? Bunun sorumlusu ne mülk sahibi, nede kiracıdır.

    Belirlenen uygulama yanlış, mülk sahipleri bunu dile getiriyor, kiracıların işine geldiği için susuyorlar. Aksi bir durum olsa bu sefer mülk sahipleri susacak, kiracılar isyan edecek.
    Doğru birdir, ortada infial yaratan bir durum varsa, mülk sahibi ve kiracı karşı karşıya geliyorsa, sorun düzeltilmelidir.
    Herkes işine geldiğinde susar, gelmedi mi ağlarsa, o işler yürümüyor. Millet hesap soracak hesap!
  • 26-04-2023, 15:19:28
    #32
    Ev yatırım değildir arsa yatırımdır diyerek beni ikna ettin hocam ben tamamım.

    Kuruşu kuruşuna vergilerinizi ödeyerek orman kanunları değil yasaların geçerli olduğunu iddia ettiğinizi varsayıyorum. Eminim tamamen her kuruşunuzun vergisini ödüyorsunuzdur.

    Kendimi paraladığım yok. Burası forum. İstediğim kadar konu açıp istediğim kadar fikir belirtirim. Benden daha eski üye olup daha çok konu açtığına göre sen kendini paralamamışsın. Adeta paramparça etmişsin bu mantığa göre? Hoş şeyler değil bu ifadeler.

    1 tane kira gelirim yok. 1 tane arsam ya da evim yok. Kiracıyım. Canıma okuyan fiyat gelirse çıkar giderim. Bu piyasada birinin malına %25 vererek çökmem. Onurum var.
    KOZBA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben bu işin ticaretini övmedim, buradaki konu evin bir yatırım aracı olup olmadığı.
    Benim için ev bir yatırım aracı değildir, tapu kayıtlarımında hepsi Fındık Bahçesi veya Arsa.

    Orman kanunları değil Yasalar geçerlidir.

    Kendini bu kadar paraladığına göre tek gelir kaynağın kiralar, kiralara da beklediğin zam gelmemiş ağlayıp duruyorsun, ağlamaya devam et dostum hiç umrumda değilsin
  • 26-04-2023, 15:40:15
    #33
    lancewood adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mesele belirlenen %25 artış değil, kiracı bir sebeple evden çıkmak zorunda kaldı diyelim (atama olur, il, ilçe değişikliği olur v.s.)
    2 bin lira kira öderken, karşısında bir anda 8-10 bin, yerine göre 15bin kiraları görecek, mevcutta ödediği kirayı hiç bir yerde bulamayacak.
    Bu durum, toplumda infiale sebep oluyor, bununda sorumlularını ev sahibi ilan ediyorlar.

    Örnek vereyim, sene başında benim bir dükkanım vardı. 200m2 kare cadde üstü dükkana 1500tl kira ödüyordu, kendisi ile rakamın ne kadar düşük kaldığını görüştüm, kendisi de rakamın ne kadar komik kaldığını biliyor.
    10 yıllık kiracım, devletin belirlediği rakamdan fazla ödemeyeceğini söyledi. Süre aşımından, yeniden kira belirleme veya çıkarma hakkımı kullanmadım. Dükkanı sattım, alan kişi kendisi kullanacağı için ihtar çekti.
    Şimdi sokak içinde 75m2 yere 18bine anlaşmış, aradaki uçurumu görebiliyor musunuz? Bunun sorumlusu ne mülk sahibi, nede kiracıdır.

    Belirlenen uygulama yanlış, mülk sahipleri bunu dile getiriyor, kiracıların işine geldiği için susuyorlar. Aksi bir durum olsa bu sefer mülk sahipleri susacak, kiracılar isyan edecek.
    Doğru birdir, ortada infial yaratan bir durum varsa, mülk sahibi ve kiracı karşı karşıya geliyorsa, sorun düzeltilmelidir.
    Herkes işine geldiğinde susar, gelmedi mi ağlarsa, o işler yürümüyor. Millet hesap soracak hesap!
    Bu tarz aptallar bunu hak ediyor. Senle anlaşsa ne taşınma derdi olacaktı nede çok yüksek kira ödeyecekti. Eski kiracı olduğu için piyasanın altında tutacaktı yine ama ille zıtlaşacak kendi çıkarına ya. Bu tarz direten herkes öyle yada böyle bu duruma düşecek zaten. Orta yolu bulmak yerine herkes kendi çıkarını düşünüyor. Mülk sahibi 1 sene tolore eder 2.sene kardeşim çık der , hadi 2.senede etti diyelim 3. sene artık insan kendini enayi yerine koydurmaz.

    Sana gelince 1 Liranın hesabını yapan adam şimdi nasıl 'da 18 bin ödüyor. Seneye onlada zıtlaşıp çıkar başka yerde 40 bine girer artık Kafa yapısı o çünkü bunu hak ediyor.
  • 26-04-2023, 15:53:46
    #34
    Adam 750.000 TL'lik araba biniyor evde iki kişi çalışıyorlar toplam maaşları 35-40 bin tl arasında, piyasa kira değeri 7000 TL olan evde 2000 TL'ye oturmak için mücadele veriyor ne güzel dünya, herkes kendi cebini düşünüyor. Oldu olacak adam evi kiracıya hibe etsin.

    Bu yazdıklarımı bizzat realde gördüğüm birinden örnek verdim, herkes üstüne alınmasın lütfen.
  • 26-04-2023, 16:00:52
    #35
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu tarz aptallar bunu hak ediyor. Senle anlaşsa ne taşınma derdi olacaktı nede çok yüksek kira ödeyecekti. Eski kiracı olduğu için piyasanın altında tutacaktı yine ama ille zıtlaşacak kendi çıkarına ya. Bu tarz direten herkes öyle yada böyle bu duruma düşecek zaten. Orta yolu bulmak yerine herkes kendi çıkarını düşünüyor. Mülk sahibi 1 sene tolore eder 2.sene kardeşim çık der , hadi 2.senede etti diyelim 3. sene artık insan kendini enayi yerine koydurmaz.

    Sana gelince 1 Liranın hesabını yapan adam şimdi nasıl 'da 18 bin ödüyor. Seneye onlada zıtlaşıp çıkar başka yerde 40 bine girer artık Kafa yapısı o çünkü bunu hak ediyor.
    Sıradan bir vatandaş bunu yapsa anlarımda, ticaret ile uğraşan esnaf, kobi v.s. bile sorgulama yetisini kaybetmiş, bu kafa ile nasıl iş yapıyorlar anlamıyorum.
    Kaldı ki ben kirayı şu kadar yapalım bile demedim, demeye fırsat vermedi zaten, belirlenen zam bu kadar, fazlasını vermem dedi. Geçen yıllarda benim vermiş olduğum tavizlere güvenerek hareket ettiğini düşünüyorum.
    Hata bende insanlık yaptık, 5. yılda tespit davası açmadım, kontratı döviz cinsinden yapmadım, bazı insanlara iyilik yaramıyor.

    Bizimki gibi emsal dükkanların kiraları 35-40k olmuş, Allah biliyor, bu kiraları isteme niyetinde değilim, çıksa bu rakamlara vereyim niyetimde yoktu.
    O bir şey söyler, ben bir şey söylerim orta yolunu buluruz diye düşünüyordum. Şimdi 3te1'i kadar yere hem de sokak arasına taşındı.
    Şuan ev, dükkan alıp kiraya verme işi o kadar mantıksız ki. Sırf kiracı ile uğraşmamak için bir daha bu yola başvurmam.
  • 26-04-2023, 16:05:27
    #36
    Kiracılar %100 haksız.
    Bu işin bu hale gelmesinin tek nedeni mevcut iktidara oy veren dar gelirlilerdir.
    İktidar kiraların ve ev fiyatlarının uçması için gerekli tüm koşulları kasıtlı şekilde yerine getirdi.
    Şimdi cahil cühelalar ev sahiplerine suç atıyorlar.

    1) 3 senedir para basıp piyasadaki para arzını 3 katına çıkararak büyük enflasyon yarattılar. (gidin merkez bankası m1 para arzı grafiğine bakın kendi sitesinden)
    2) Faizleri düşürürken dolar satıp doları da baskıladıkları için arzı kolay arttırılamayan ev ve araba insanların paralarının değerini korumak için kullandıkları bir yatırım aracı haline getirdiler.
    3) Faiizleri düşürerek ülkenin dövizlerini satıp bitirdikleri için yurtdışından döviz çekmek için gayrimenkul alana vatandaşlık sattılar. Dolarlarıyla gelip ev alanların rekabeti fiyatları yükseltti.
    4) Ensarcılık muhacircilik oynayarak ülkeye 10 milyona yakın mülteci doldurdurup karşılanamayacak ekstra barınma ihtiyacı yarattılar kendi vatanında kendi vatandaşını muhacir haline getirdiler..
    5) Faizleri düşürüp hem doları hem enflasyonu patlatıp inşaat maliyetlerini uçurdular yeni ev almanın imkanı kalmadı.

    Gayrimenkul piyasasının ve kiraların uçması için gerekli tüm adımları atan bir iktidara oy verip sonra ev sahibim fahiş zam yapıyor diyenlerin cehaletini tebrik ediyorum.