O gün bir esnaf arkadaş ile iki kelam ettim. Esnafın dediği; işler nasıl diye sorana iyi veya kötü bile diyemiyorum!
Kötü dersem hain ilan ediliyorum.. İyi dersem yalaka ilan ediliyorum halbuki sadece bulunduğum gün veya dönem için cevap vermiş oluyorum fakat verdiğim cevaba ve kişinin siyasi fanatikliğine göre sonuç buluyor. Bu sebeple artık insanlarla iletişim kurmakta çok zorlanır oldum diyor..
Hiç bir partici felan değilim zaten particilik saçma gelir bana çünkü ülke hepimizin. Türkiye hepimizin. İyi olan durumlara iyi, kötüye kötü denmeli ama ben ne iyi derim ne de kötü sadece bulunduğum süreci mantık süzgecinden geçirir ve hakkım olan 1 oyu sandıkta kullanırım.
Diyeceğim o ki futbol takımı tutar gibi lütfen parti tutmayın
Siyasi görüşünüz farklı olduğu için akrabanızdan, komşunuzdan uzaklaşmayın ve birbirinize nefret duymayın.
Zamanında açık, kapalı gibi saçma ayrıştırmalar yoktu.. Şimdi bu konularda inanılmaz ayrıştırmalar var.
Siyasi görüşler sadece sandıkta kullanılır biterdi konuşulmazdı ve kime oy kullandın diye sorulmazdı özeldi.
Şimdi bırakın kullandıktan sonra sormayı.. kullanmadan önce seçim dönemi nereye gitsen aynı soru (kime oyunu vereceksin) SANANE
Daha önce o parti bu parti ayrıştırması yoktu herkes birdi beraberdi.. Şimdi bakıyorum herkes hepimiz bölünmüşüz.
Ben şahsen hiç bir parti destekçisi olmadım olmamda çünkü bana göre hepsi bu gemiyi biraz iyi veya biraz kötü bir şekilde yürütecek..
Sonuç: Konu açan arkadaşımız Evimin Altından Fay Hattı Geçiyor başlığıyla konu açmış. Yorumlar da be ararsan var olmuş : (
Evimin Altından Fay Hattı Geçiyor
53
●8.568
- 19-02-2023, 04:45:36Koyu akpli birisi günün birinde sırf görüşlerinden dolayı bir tanıdığımıza vatan haini dedi.Adam pek tartışmadı bile tamam sen haklısın diiyerek geçiştirdi.Blue adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
O akpli adamın hain dediği adam ise bir jitem elemanı olup 19 terörist kellesi aldığını söyleyen emekli rütbeli biriydi.Dedim abi niye gülüp geçtin.Ben buna sabaha kadar anlatsam nafile demişti.O geldi aklıma şimdi.Eskiden sağcısı solcusu uzun uzuna tartışırdı ama küfürsüz ve birbirlerine kin gütmeden.Şimdi sırf bu hükümet yüzünden insanları öyle kutuplaştırdılar ki.... (yakın bir arkadaşımın ablası akp grup vekili olmasına rağmen ) ben böyle düşünüyorum..Zamanında hep mhpye oy verirdim son 8 senedir oy kullanmam(malum kişi dönünce bıraktık ) Geçen bir tvyi açayım dedim bizim zamanımızda oy verdiğimiz adam dünyadan hızlı dönüyor vatandaşa yardım toplayan çoğunun güvendiği adama nerdeyse hain diyor..Oy veren ellerim kırılsın dedim kaç kere.. Anlayan anladı...Umarım eski günler geri gelir bir gün ve bu kutuplaşmalar bir gün biter.. - 19-02-2023, 08:52:41Allah Sana Akıl Fikir Nasip Etsin. Hükumetci değilim Her hangi bir görüşe bağlı değilim.ugurgunduz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ama bu forumda siyaset yada imalı laflar görmekten tiksindim artık. - 19-02-2023, 19:47:37Gelistir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam maraştaki subay arkadaşım sizin gibi düşünmüyor - 19-02-2023, 19:49:37bende pek çok asker ağabey ile tanıştım sohpet ettim depremzedeler ve çocuklar ile sohpet ettim , ben bir kesim gibi devlet kesinlikle yoktu vs gibi şeyler savunmuyorum ateş düştüğü yeri yakar ayrıca asker sahaya deprem olduktan 2 gün sonra indirildi subay arkadaşınız sahaya indiğinde herkez zaten oradaydıEmrPce adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 19-02-2023, 19:52:41Resmi olarak deprem sabahı Tsk sahada görünüyor fakat 10 saaat sonra yardıma geldiklerini biliyoruz, 2 gün içinde Yerli ve yabancı Tüm kurtarma ekiplerinin sahada olduğunu biliyoruz.Gelistir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
iyi akşamlar hocam - 19-02-2023, 19:55:47Polemiğe girmeyeceğim medyada gördükleriniz doğru değil bizim canlı yayında söylediklerimizi bile kestiler. dediklerimi doğrulamak çok zor değil maraşın herhangi bir ilçesine gidin dulkadiroğluna,onikişubata orda sokakta kalan yurtdaşlarımız ile bir konuşun onlarda resmi konuşacakmı görün burda polemik yaratmaya gerek yok ben resmi bir kurum değilim vatandaşım gönüllü olarak gittim mağdur insanların söyledikleri ilettiğim şekildeEmrPce adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 19-02-2023, 20:09:41Deprem resmi kaynaklar üzerinden saat 04:17'de olduğu bildiriliyor. Deprem olduğu an uyanıktım ve forum da aktiftim. Sabah 09.00'da Antalya/Aksu'dan kendi özel aracımızla Hatay/Hassa'dan haber alamadığımız akrabalarımız için yola çıktık niyetim gövde gösterisi yapmak değil. Aracımız 2018 Vito, Bir vito ne kadar süratli gidebilirse o kadar süratli gittik. Adana'dan sonra trafik sebebiyle gece saat 01:00'da yani ertesi güne devretmişken ulaşabildik. Aradaki saat hesabını yapabileceğinizi umarım net rakamlar belirtmiyorum.EmrPce adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Enkaz'dan kendi imkanlarımız doğrultusunda yatalak bir teyzemizi çıkarttık. Bakın biz sadece bir kişi çıkarttık gücümüz insani olarak ancak buna yetebildi. Yanına gittiğimiz ulaştığımız akrabalarımıza 50mt. Ötede falan kişinin de evi yıkılmış dediğimizde "aa orada mı yıkılmış" diyordu. Kimsenin kimseden haberi yok yani herkes şokta. O gece araç içerisinde yanımıza 2 depremzede daha almak sureti ile uyuduk. Çünkü ne çadır, ne afad ne de enkazı kaldırabilecek iş makinesi yoktu. Herkes çaresizce evin önünde olayın şokunu atlatmaya çalışıyor kimi kendince enkaz kaldırmaya çalışıyor kimi de çoktan enkazdan çıkmış olayın şokunu atlatmış feryat figan canlarını kurtarmak için yardım çağrısı yapıp afad,112 gibi ekiplere ulaşmaya çalışıyordu.
Gün ağardığında enkaz altında kalıp vefat etmiş ya da kaderine terk edilmiş insanlar daha net belirmeye başladı. İster kınayın, ister linçleyin. Herkes kendi canının derdine düşmüştü. O Günü de yani 24 saatlik dilimi de hiç bir şekilde afad ya da akut ekibinin geldiğini göremedik. Bu bahsettiğim süre zarfında 24 saati tamamlanmıştık. Petrole gittik yakıt vermediler, markete gittik erzak vermediler. ( Haklı olarak çırpınan belediye araçlarına yakıt veriliyordu)
Bölgede görev yapan askerler var mıydı? Evet vardı. Polis var mıydı? Evet vardı. Yalnız ben hiç bir askerin kepçe aparatı gibi taş çekebildiğini görmedim. İnsani olarak bu da mümkün değil zaten.
Subay arkadaşınıza enkaz altından gelen yardım çağrısının kaçına sırtını dönüp gittiğini sorar mısınız?
-10 derecede soğukta 2 gün kalmış insanlara aynı savunmayı yapabilir misiniz?
Mesajlarınızda geçen bilgilerini burada teyit edebilir misiniz?
Ben şahsen enkaz altında kalıp etrafta kimsenin olmadığı insanların fotoğraflarını buraya ekleyip yazdıklarımı teyit edebilirim.
İma etmek? İma etmiyorum, açık açık söylüyorum BU HÜKÜMET İNSANLARI ÖLÜME TERK ETTİBuyW.NET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 19-02-2023, 23:12:37İlimizde ilçemizde birçok depremzede aile için evler hazırladık ve onları evlere yerleştirdik. Ailelerin ihtiyaçları listelendi ve yardımsever halkımız alabildiğini yapabildiğini yaptı ve eksikleri tamamladık. Maraştan Malatyadan birçok bölgeden aileler var. Biz ailelere deprem hakkında hiçbirşey sormak istemedik, başka konulardan konuşmaya gayret ettik ki psikolojilerini daha çok bozmamak adına bunun önemli olduğunu düşündük. Birkaç gün geçince onlar deprem hakkında kendileri konuşmaya başladılar. Bu afedin çok büyük olduğunu birçok ilde yıkıma yol açtığını ve hangi devlet olursa olsun hepsine aynı anda yetişmenin mümkün olmadığını söylüyorlardı. Ve bunu neredeyse hemen hemen hepsi dile getiriyor. Kimisi arkadaşlarını kaybetmiş kimisi akrabalarından birilerini. Bazı şeylere sinirliler, bazı seylere kırgınlar. Ama ne derse desinler haklılar. Bizim bu süreçte konuşmadığımız tek şey o parti bu parti olayı. Benim bildiğim koyu chp li ve koyu akpli insanlar bir arada ellerinden geleni yapmaya çalıştılar. Depremden önce particilik uğruna birbirlerini yediklerinide biliyoruz. Ama bu süreçte aynı gıda kolisini sırtlamış depremzedeler için kurulan evlere götürüyorlardı. Herkes forumda istediğini konuşmakta, yazmakta özgür, elbette. Ancak ne yazıkki deprem afetinin ve insanların acılarının arkasına sığınarak tamamen siyasi amaçlı yorumlar yapıldığını görüyorum. Ben bıktım usandım bu siyasi konuşmalardan. Eminim birçok kişide bıkmıştır. Sabaha kadar bu konuları konuşsak hükümeti değiştirsek, onu başa getirsek bunu indirsek bunun hiçbir depremzedeye faydası olmayacaktır. İnsanlar acılı, yaralı. Hatalı insanlar elbette var ve bunların cezasını çeksinler. Binalarda kimin suçu varsa cezasını çeksin. Denetimde kimin hatası varsa cezasını çeksin. Hükümetin hatası varsada yoksada seçimde herkez oyunu ona göre versin. Ama bunun şuan hiçbir depremzedeye faydası yok kardeşim. Bu benim görüşüm. Sadece düşüncelerimi konuya aktarmak istedim. Cevap yazmassanız sevinirim. Çünkü geri dönüş yapmayacağım.