Mühendis Olarak Asgari Ücrete Çalışmak
54
●3.380
- 21-10-2022, 21:56:47Şirkette çalışan tüm arkadaşlarım yeni mezun ya da öğrenci 4. sınıf genel olarak hepimizin işi aynı ve katkı oranımız da ortalama aynınurettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-10-2022, 21:57:19takip olmadığı süre alınan kararların piyasa da pek önemi yok hocamtlga_kurt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-10-2022, 21:58:34Buna genel çözüm ülkeyi çözmek olur hocamdede17 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-10-2022, 21:59:14Asgari ücret ile çalışmak kendinize saygısızlık olabilir hocam. Tabii ki yine tercih sizin fakat ben çalışmazdım. Geçen sene mezun oldum. İlk 2 iş yeri asgari ücret teklif etti reddettim, 3. işyeri ise asgari ücret x 1.4 civarı bir tutar teklif edince kabul ettim. Tecrübesiz olduğum için x1.4 gayet normaldi.
Fakat bu normal durum da belli bir yere kadar. Elbet bir noktada zam yapılması ve dahada artması lazım. Şuan da ise asgari ücret x2.5 gibi bir tutara çalışıyorum. Henüz 14 ay oldu. Demem o ki size değer veren firmayı tercih etmeye bakın eğer değer göremiyorsanız başka yer bakmaya başlayın. Bu arada ben elektrik - elektronik mühendisiyim. İnşaat mühendisin de bir tık daha aşağıda kalabiliyor. Tabi ki yine de asgari ücret değil. - 21-10-2022, 21:59:50hocam ben de inşaat mühendisiym 1 ay öncesinde işi bıraktım. hem aldığın para doyurmuyor hem de psikolojik olarak çöküntüye giriyorsun bir süreden sonra. burda bazı arkadaşlar atıp tutuyor yok katkı verirsen şöyle katkı verirsen böyle olur diye. ben sana söyleyeyim öyle bir şeyde yok tamamen emeğini sömürüyor insanlar. bunun olmasının sebebi ise piyasada çok fazla boş inşaat mühendisi olması. ben şahsen bıraktım yapmayacağım. belki kendimi farklı dallarda geliştirsem bir şeyler yapabilirdim (çelik yapılar yüksek lisansı gibi) fakat gücümün tükendiğini fark ettim. Umarım bir gün o gücü kendimde bulurum mesleğime odaklanırımgurcan_kaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-10-2022, 22:00:00Aslında sürekli farklı alanda bir iş gelmiyor, hatta şuan yaptığım işin mühendislik alanına bile girdiğinden şüpheliyim. Bana yaptırdıkları aynı işi lise mezunu bir iş arkadaşım da yapıyorBeykozlum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-10-2022, 22:01:33Onca sene emek verip dirsek çürütüp mesleğin bu kadar değersizleştiğini görmek mental olarak çok yoruyor gerçekten. Bir yandan torpilli mühendisler, bir yandan emeğinin karşılığını alamamak üzüyor.muhfratkoc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle