• 21-10-2022, 21:56:23
    #10
    Bu konuyla ilgili bir karar okumuştum hocam tam aklımda değil ama vasıflı işe asgari ücret verilmez diye bir karar vardı
  • 21-10-2022, 21:56:47
    #11
    nurettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şirkete iyi bir katkınız yok ise mezuniyetinizin önemi olmuyor.
    Öncelikle şirkete katkınız olması lazım. bizim şirkette mezuniyete değil şirkete katkısına bakılıyor.
    Şirkette çalışan tüm arkadaşlarım yeni mezun ya da öğrenci 4. sınıf genel olarak hepimizin işi aynı ve katkı oranımız da ortalama aynı
  • 21-10-2022, 21:57:19
    #12
    tlga_kurt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konuyla ilgili bir karar okumuştum hocam tam aklımda değil ama vasıflı işe asgari ücret verilmez diye bir karar vardı
    takip olmadığı süre alınan kararların piyasa da pek önemi yok hocam
  • 21-10-2022, 21:57:44
    #13
    Kendini yeterince gelistirdigine inaniyorsan cikmani tavsiye ederim ve ilaveten güzep sekilde ayrilarak calistigin yeri referans gostermen onemli

    bu tamamen senin calistigin meslek alaninda ne kadar deneyim kazandiginla alakalı dostum
  • 21-10-2022, 21:58:34
    #14
    dede17 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Madem mühendis sin çözüm üretme yeteneğin var ve buna güveniyorsun bunun daha fazla ettğini düşünüyorsun neden o zaman şikayet ediyorsun
    Buna genel çözüm ülkeyi çözmek olur hocam
  • 21-10-2022, 21:59:14
    #15
    Asgari ücret ile çalışmak kendinize saygısızlık olabilir hocam. Tabii ki yine tercih sizin fakat ben çalışmazdım. Geçen sene mezun oldum. İlk 2 iş yeri asgari ücret teklif etti reddettim, 3. işyeri ise asgari ücret x 1.4 civarı bir tutar teklif edince kabul ettim. Tecrübesiz olduğum için x1.4 gayet normaldi.

    Fakat bu normal durum da belli bir yere kadar. Elbet bir noktada zam yapılması ve dahada artması lazım. Şuan da ise asgari ücret x2.5 gibi bir tutara çalışıyorum. Henüz 14 ay oldu. Demem o ki size değer veren firmayı tercih etmeye bakın eğer değer göremiyorsanız başka yer bakmaya başlayın. Bu arada ben elektrik - elektronik mühendisiyim. İnşaat mühendisin de bir tık daha aşağıda kalabiliyor. Tabi ki yine de asgari ücret değil.
  • 21-10-2022, 21:59:50
    #16
    gurcan_kaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle dışardan bir göze ihtiyacım var, bu nedenle yapıcı yorumlar tercihimdir.
    X bir mühendislik firmasında inşaat mühendisi olarak işe başladım ve maalesef asgari ücret gibi bir ücrete çalışmak durumundayım. Bir süredir çalışıyorum ve ofiste iş arkadaşlarım ve iş verenim konusunda hiç bir sıkıntım yok. Ücret konusunda mutsuz olsam da ilk işim ve ofisteki samimi ortam sebebi ile bir süredir çalışıyorum. Bugün bir yokladım maaş konusunu ve tecrübesiz olduğumu bu sebeple bu ücretle çalıştığımı ve iş girişinde bunu bilerek başladığımı belirtti. Ne yapacağım konusunda çok kararsızım, işten çıksam bu piyasa da iş bulmak zor, onca sene dirsek çürütüp güzel bir üniversiteden mezun olup bu paraya emeğimi vermek daha da zor.
    Abilerim ve kardeşlerimden düşüncelerinizi bekliyorum açıkcası..
    hocam ben de inşaat mühendisiym 1 ay öncesinde işi bıraktım. hem aldığın para doyurmuyor hem de psikolojik olarak çöküntüye giriyorsun bir süreden sonra. burda bazı arkadaşlar atıp tutuyor yok katkı verirsen şöyle katkı verirsen böyle olur diye. ben sana söyleyeyim öyle bir şeyde yok tamamen emeğini sömürüyor insanlar. bunun olmasının sebebi ise piyasada çok fazla boş inşaat mühendisi olması. ben şahsen bıraktım yapmayacağım. belki kendimi farklı dallarda geliştirsem bir şeyler yapabilirdim (çelik yapılar yüksek lisansı gibi) fakat gücümün tükendiğini fark ettim. Umarım bir gün o gücü kendimde bulurum mesleğime odaklanırım
  • 21-10-2022, 22:00:00
    #17
    Beykozlum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendini yeterince gelistirdigine inaniyorsan cikmani tavsiye ederim ve ilaveten güzep sekilde ayrilarak calistigin yeri referans gostermen onemli

    bu tamamen senin calistigin meslek alaninda ne kadar deneyim kazandiginla alakalı dostum
    Aslında sürekli farklı alanda bir iş gelmiyor, hatta şuan yaptığım işin mühendislik alanına bile girdiğinden şüpheliyim. Bana yaptırdıkları aynı işi lise mezunu bir iş arkadaşım da yapıyor
  • 21-10-2022, 22:01:33
    #18
    muhfratkoc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam ben de inşaat mühendisiym 1 ay öncesinde işi bıraktım. hem aldığın para doyurmuyor hem de psikolojik olarak çöküntüye giriyorsun bir süreden sonra. burda bazı arkadaşlar atıp tutuyor yok katkı verirsen şöyle katkı verirsen böyle olur diye. ben sana söyleyeyim öyle bir şeyde yok tamamen emeğini sömürüyor insanlar. bunun olmasının sebebi ise piyasada çok fazla boş inşaat mühendisi olması. ben şahsen bıraktım yapmayacağım. belki kendimi farklı dallarda geliştirsem bir şeyler yapabilirdim (çelik yapılar yüksek lisansı gibi) fakat gücümün tükendiğini fark ettim. Umarım bir gün o gücü kendimde bulurum mesleğime odaklanırım
    Onca sene emek verip dirsek çürütüp mesleğin bu kadar değersizleştiğini görmek mental olarak çok yoruyor gerçekten. Bir yandan torpilli mühendisler, bir yandan emeğinin karşılığını alamamak üzüyor.