• 25-03-2022, 21:20:01
    #46
    Üyeliği durduruldu
    Hocam hemen her tik üzerine gidildikçe artıyor. Ben sırf sinir oluyorum diye gıcıklık yapan insanlar yüzünden daha kötü hale geldim. Eskiden "susarsam geçer, karışmazsam geçer, beklersem geçer" diye kendimi yerdim. yine de tepki vermezdim. ama şimdi saniyesinde parlıyorum. günümüzde bunun hastalık olduğuna kimse inanmıyor. insanlar için hastalık morarmak ve kanamaktan ibaret. hassas kalpler için cehennemdir dünya

    burun çekmeye benim yakınım da fena tilt olur. hele şu karın doyuran cinsten olanlara

    kertenkele01 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yorumları okudukça neler varmış diyorum ama hepside benzer şeyler.
    Tabi tik veya adı neyse derecesi önemli. Mesela saat sesine dayanamıyorum diyenler olmuş.

    Hayatın her anında mı rahatsız ediyor yoksa dikkat ettiğimizde mi rahatsız ediyor. Her an kulağınız orada mı mesela?
    Tabi yaşamayan diğerinin derdini bilmiyor.

    Benim derdimde büyük, her an yeni huylar kapmaya meyilliyim.

    Burnunu çekenlere sinir oluyorum. Ama öyle böyle değil, burun çekilen ortamda dahi bulunamıyorum.
    Sıkılıyorum patlayacak gibi oluyorum.
    En kötüsüdür hayatın her anında bu oluyor.
    Evde, okulda, otobüste, sınav anında, bir kafe de, kahvehane de, orada durmam mecburi olan ortamlarda.
    Beni hayattan soğutuyor bazen.

    Kendimi bildim bileli ver bu geçmiyor. Hiç doktara filan gitmedim ama kolay kolay geçeceğini sanmıyorum.
  • 25-03-2022, 21:25:47
    #47
    Halil0707 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    öyle insanlar var ki "ne var ki bunda" derken bile cakırdatıyor ağzındaki yemeği ya da sakızı. zaten anlaşmazlıklar kavgalar böyle başlıyor. size çok normal gelen başkasına mantıksız geliyor. mesela ben asla ağzını şapırdatarak yemek yiyen birini anlayamam. ben yerken de acaba biri rahatsız oluyor mu diye sürekli bakınırım sağa sola. takıntılı insanlar rahat uyuyamaz rahat yürüyemez rahat gezemez. zaten bir takıntınız varsa vücut takıntı edinmeye meyilli oluyor ve bazı huylar gelişiyor. pek çoğunun altında çocuklukta yatan bazı sebepler oluyor genelde. ben bu konuda uzun uzadıya araştırmalar yaptım. en sonunda 2018 yılı gibi ingiltere'de bir bilim insanı misofonya'nın ilk bulgusunu yayınlamıştı.

    konuda birisi soğan yiyemiyorum görmeye bile tahammülüm yok demiş ve birisi şaka olsun diye soğan yemeği atmış. kendince şaka olabilir ama tam olarak aşmamız gerken şey bu. tiki olan biri sırf küfür ediyor eğleniyoruz diye taciz ediliyor hep. bu gerçekten hoş değil.
    onlar aslında tik değil fobi. yan, sizin o saydığınız olaylara tepkileriniz gayet doğal. bende sevmem hiç birini çok rahatsız olurum. mesela çilek sevmeyen fobisi olan tanıdığım var. tik kendinde olan fiziksel bir tepkimedim. limon yiyen birisini gören fiziksel bariz bir tepki veren tiklidir. ama limonun ekşiliğinden dişi gıcırdayıp hassas olan fobi sahibidir.

    yinede tik ve fobi bazen benziyor karıştırılıyor.
  • 25-03-2022, 21:28:18
    #48
    Üyeliği durduruldu
    bence hepsine saygı duymak lazım. çünkü zıtlaşınca daha da büyüyor
    eyefive5 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    onlar aslında tik değil fobi. yan, sizin o saydığınız olaylara tepkileriniz gayet doğal. bende sevmem hiç birini çok rahatsız olurum. mesela çilek sevmeyen fobisi olan tanıdığım var. tik kendinde olan fiziksel bir tepkimedim. limon yiyen birisini gören fiziksel bariz bir tepki veren tiklidir. ama limonun ekşiliğinden dişi gıcırdayıp hassas olan fobi sahibidir.

    yinede tik ve fobi bazen benziyor karıştırılıyor.
  • 25-03-2022, 21:51:05
    #49
    yazarken bile bi fena oldum. kulaklarımı kapatarak yazıyorum. kurşun kalem ucu kırılır da kağıda sürter mesela onun gibi. veya elim de kuru / nemsiz iken kağıda dokunduğunda nefret ederim. onun gibi sürtünme sesleri mi artık her neyse. bilmiyorum herkeste vardır belki bu. onun dışında arada bir capslocku açıp kapatıyorum serçe parmağımla. bunu yazarken bile 2-3 kez yaptım.
  • 25-03-2022, 21:51:50
    #50
    xxx786 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tik değil de garip bi huyum var. Sabah 7 de kalkmam gerekiyorsa alarmı hem 7 ye hem 6 ya kuruyorum. 6 da çalan alarmı kapatıp 1 saat daha uyuyacağımı bilmek bana haz veriyor nedense.😁
    Bunu deneyeceğim 😂😂
  • 25-03-2022, 21:53:24
    #51
    Üyeliği durduruldu
    kalemin kağıda sürtmesinde benim de ağzım yüzüm yamuluyor şeklim değişiyor. ama şu capslock olayı aşırı orijinalmiş hocam milyonda bir bile çıkmaz
    hesapadim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yazarken bile bi fena oldum. kulaklarımı kapatarak yazıyorum. kurşun kalem ucu kırılır da kağıda sürter mesela onun gibi. veya elim de kuru / nemsiz iken kağıda dokunduğunda nefret ederim. onun gibi sürtünme sesleri mi artık her neyse. bilmiyorum herkeste vardır belki bu. onun dışında arada bir capslocku açıp kapatıyorum serçe parmağımla. bunu yazarken bile 2-3 kez yaptım.
  • 26-03-2022, 00:05:38
    #52
    Evde yağlı şeyler yiyemiyorum yeni huyum
  • 26-03-2022, 00:33:07
    #53
    berkancay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Keçeli kalem sesi
    yemin ederim elim kulağıma gitti şuan tüylerim ürperdi içim bi tuhaf oldu ayaklarım kasılıyor bundan acayip nefret ediyorum kağıda yazıldığında falan. imkanı yok birisi yanımda kağıda bununla bişey yazsın kulaklarımı kapatırım uzun sürerse yırtar atarım kavga çıkar acayip kötü bişey ya
  • 26-03-2022, 09:10:09
    #54
    Üyeliği durduruldu
    mazotla ilgili de yeni huylar çıkmış diyorlar aşırı kötü koktuğu için kimse alamıyormuş
    aksaraymalakli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evde yağlı şeyler yiyemiyorum yeni huyum