bence hepsine saygı duymak lazım. çünkü zıtlaşınca daha da büyüyor
onlar aslında tik değil fobi. yan, sizin o saydığınız olaylara tepkileriniz gayet doğal. bende sevmem hiç birini çok rahatsız olurum. mesela çilek sevmeyen fobisi olan tanıdığım var. tik kendinde olan fiziksel bir tepkimedim. limon yiyen birisini gören fiziksel bariz bir tepki veren tiklidir. ama limonun ekşiliğinden dişi gıcırdayıp hassas olan fobi sahibidir.
yinede tik ve fobi bazen benziyor karıştırılıyor.