• 17-08-2021, 20:52:59
    #10
    NedensizPostalar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    firma işe alırken dil istemezmi?
    çalışma iznini firma sözleşmeyle halledebiliyormuş.
    Tek başına firma yetmez hocam.En basta çalışma vizesiyle gelmeniz gerekir turist vizesiyle değil daha sonra firmanın burda ams(yani tr deki işkur) ile iletişime geçip sizin tüm dokumanlarınızı onlara iletmesi lazım bundan sonra dokumanlarınız bir prosesten geçiyor ve bunun sonucunda size dair bir karar cıkıyor cıkan karar olumlu ise size bir belge verecekler o belgeyle çalışma vşzesine tr almanya konsoloslugunda başvuruyorsunuz.
  • 17-08-2021, 20:57:27
    #11
    Merhaba, şuanda almanya'da yaşıyorum. Öncelikle umarım çalışma izni vs halledip yerleşirsiniz. Firmaların çoğunda almanca, en kötü ingilizce b1 istiyorlar. Bunlardan biri olmadan Alman firmalarında çalışmanız çok çok zor. Onun dışında Türk bir firma ile çalışabilirsiniz. Sizden dil zorunluluğu istemez. Eğer çalışma iznini bir şekilde alırsanız, tabi yanında dil öğrenebilirsiniz. Birçok dil kursu var. Hızlıca dil öğrenmek istiyorsanız tek tavsiyem, Türkiye'den gelenlerden uzak durmanız. Zira bir şekilde anadilinizde konuşuyorsunuz ve almanca'yı ikinci planda tutuyorsunuz. Bu da dil öğrenimini çok zorlaştırıyor.
    Not: turistik vize ile gelip kalamazsınız bildiğim kadarıyla. Bu süre zarfında firma vs bulup dönüp işçi vizesi almanız gerekecek sanırım.
  • 17-08-2021, 21:03:42
    #12
    giran adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, şuanda almanya'da yaşıyorum. Öncelikle umarım çalışma izni vs halledip yerleşirsiniz. Firmaların çoğunda almanca, en kötü ingilizce b1 istiyorlar. Bunlardan biri olmadan Alman firmalarında çalışmanız çok çok zor. Onun dışında Türk bir firma ile çalışabilirsiniz. Sizden dil zorunluluğu istemez. Eğer çalışma iznini bir şekilde alırsanız, tabi yanında dil öğrenebilirsiniz. Birçok dil kursu var. Hızlıca dil öğrenmek istiyorsanız tek tavsiyem, Türkiye'den gelenlerden uzak durmanız. Zira bir şekilde anadilinizde konuşuyorsunuz ve almanca'yı ikinci planda tutuyorsunuz. Bu da dil öğrenimini çok zorlaştırıyor.
    Not: turistik vize ile gelip kalamazsınız bildiğim kadarıyla. Bu süre zarfında firma vs bulup dönüp işçi vizesi almanız gerekecek sanırım.
    Hocam çok teşekkür ediyorum. ingilizce yada almanca kursuna yazılacağım (muhtemelen almanca olur) zaten ilk turist vizesiyle gözlem tanıma gerekirse almanyadaki tanındık abinin firması araclığı ile çalışma izini almaya çalışacağım. dil kursuna yazılsam tahmini kaç ayda öğrenebilirim sence? şuanda devlet memuruyum. devlet memurları 1 yıllık aylıksız maaş almadan izine çıkabiliyor.
    almancayı öğrenebildinizmi hocam? 1 yıl yetermi sizce?
  • 17-08-2021, 21:06:34
    #13
    NedensizPostalar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam çok teşekkür ediyorum. ingilizce yada almanca kursuna yazılacağım (muhtemelen almanca olur) zaten ilk turist vizesiyle gözlem tanıma gerekirse almanyadaki tanındık abinin firması araclığı ile çalışma izini almaya çalışacağım. dil kursuna yazılsam tahmini kaç ayda öğrenebilirim sence? şuanda devlet memurum devlet memurları 1 yıllık aylıksız maaş almadan izine çıkabiliyor.
    almancayı öğrenebildinizmi hocam? 1 yıl yetermi sizce?
    Hocam sıfırdan b1 seviyesi tam 6 ay da öğrenirsiniz. Kurs o kadar sürüyor zaten. Benim de b1 seviyesinde şuan.Uzun zamandır burdayım fakat size yapmayın dediğim şeyi kendim yaptığım için geliştiremedim almancayı. Size tavsiyem oradayken vaktiniz varsa bi kursa yazılın, en azından b1 seviyyesine kadar öğrenin.
  • 17-08-2021, 21:09:53
    #14
    giran adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sıfırdan b1 seviyesi tam 6 ay da öğrenirsiniz. Kurs o kadar sürüyor zaten. Benim de b1 seviyesinde şuan.Uzun zamandır burdayım fakat size yapmayın dediğim şeyi kendim yaptığım için geliştiremedim almancayı. Size tavsiyem oradayken vaktiniz varsa bi kursa yazılın, en azından b1 seviyyesine kadar öğrenin.
    Anladım hocam BT sektöründe almancamı daha hakim ingilizce mi?
    acaba hangi dili öğrenmem daha mantıklı olabilir?
  • 17-08-2021, 21:11:31
    #15
    NedensizPostalar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladım hocam BT sektöründe almancamı daha hakim ingilizce mi?
    acaba hangi dili öğrenmem daha mantıklı olabilir?
    Şehre ve firmaya göre değişiyor. Mesela Berlin tarafında gördüğüm ingilizce çok hakim. Yine birkaç firmaya başvurduğumda b1 ingilizce istemişlerdi. Genelde ikisini de istiyorlar ama Almanca yoksa bile ingilizce yeterli oluyor.
  • 17-08-2021, 21:58:47
    #16
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Dil kursu vizesi ile çalışmanız imkansıza yakın, sadece bazı yabancılar dairesi sizlerin dil eğitimine sıkıntı çıkarmayacağına inanırsa hafta sonu izin veriyorlar onun dışında imkansız.

    Ayrıca dil bilmeden Türklerin yanında sadece köle olursunuz. Yasal yollar ile ve iyi bir Almanca ile almanlar ile çalışmak hepsine bedel sakın kendinizi kullandırmayın.

    Onun dışında yüksek lisans için yaş sınırı sanırım 29 onu araştırmanızı tavsiye ederim okul okurken haftada 20 saat çalışma izniniz var ayrıca yüksek lisans bölümünüzde maaşlı hocanın yanında asistan olma şansınız var 800 - 900 bazen 1500 veriyorlar diye biliyorum.

    Diğer yaz bende Almanya'da lisans eğitimine gideceğim. Şuan A1 seviye Almancam var ve A2 seviyeye geçtim kursta bakalım diğer yaz C1 ile gitmek hedefim (informatik okumak için)
  • 17-08-2021, 22:03:57
    #17
    Su anki durumunuza gore hem dil egitimi hem is diyorsaniz ve calisma vizeniz yoksa ancak Turk Kebabcilara veya Donercilerde calisirsiniz ve orda her anlamda ezilirsiniz.

    Siz once dili, sonra is vizesini ondan sonra gitmeyi dusunun. Yani simdi gidip dili ogrenin ve bir yilda networkunuzu gelistirmeye calisin orda. Bir yil sonra network sayesinde is vs ayarlayabilirsiniz ve Turkiyeye donup is vizesine basvurup tekrar gidersiniz.
  • 17-08-2021, 23:37:12
    #18
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Hocam bu şartlar altında Almanya'da çalışma izni alma imkanınız malesef cok zor. Akrabanız sizi işe alsa bile yıllık 50-60bin euro arası bir maaşınız olması gerekiyor minimum yanlış bilmiyorsam bunun altında maaşla çalışma izni çıkaramıyorsunuz.

    Bu arada Almanya'ya geliyorsanız Almanca bilmeniz veya hızlıca öğrenmenız şart. Ben birkaç ay önce Almanya'ya yerleştim sokakta ingilizce kullanamıyorum Almanca konuşmanız hep bekleniyor.