• 09-08-2021, 09:25:23
    #46
    batikansenn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dil okulu ile kalamaz ki hocam 6 ay sonra en geç dönmek zorunda sonrası için planı varmı görüşüyor musunuz
    Hocam amacimiz aslinda daha uzun bir sure orda yasamak minimum 1 yil birikim olur isler iyi giderse kalmak ama araci firmalar cok istiyor bunu nasil asabilecegimizi bilmiyoruz
  • 09-08-2021, 09:29:21
    #47
    okyanus1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam amacimiz aslinda daha uzun bir sure orda yasamak minimum 1 yil birikim olur isler iyi giderse kalmak ama araci firmalar cok istiyor bunu nasil asabilecegimizi bilmiyoruz
    Hocam yıllardır araştırma içerisinde olan ben (Kanada için) şunu diyebilirim ki paran olmadan kalıcı olamazsın. Dil okuluyla gidip kalma şansın yok çalışma iznin yok çünkü anca kaçak kalırsın Kanada hükümeti kaçaklar konusunda çok sert ABD gibi değil. Tek başına gitmeyi düşünürsen ABD'de dil okulunda gitmek değerlendirilebilir ABD'nin kaçak işçiye ihtiyacı olduğu için görmezden gelebiliyor. En azından birikim yapıp o ara ya birini bulup evlenebilirsin ya üniversite okumak için para biriktirisin Kanada için minimum gereken para 200 250 bin lira, bulursam 1 dakika durmayıp gitmeyi düşünüyorum. Birikim yapıp gelmeyi falan düşünmeyin bu ülke çok kötüye evriliyor yakında bu günlerimize şükür edeceğiz.
  • 09-08-2021, 09:34:04
    #48
    berkribas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    amerikaya kuzenim gidiyor beni de çağırıyor dil okulu vs vs çok zor geldiği için gitmek istemiyorum ama gitmek de zorundayız bir bakıma. araba ve ev almanın imkansız olduğu ülkede ne tarz bir iş bulacaz da aylık 20 k kazanıcaz. mecburuz yani
    Keşke birisi gitsede benide çağırsa.
  • 09-08-2021, 09:51:46
    #49
    Son 2 aydır kesin olarak karar verdim yurt dışına çıkmaya. Yaş 32 AB çifte vatandaşlığım mevcut. Bende sevdiklerimi, eşimi dostumu bırakmak istemediğim için bu yaşa kadar yürüttüm. Ama daha fazla yürütemiyorum. Özellikle 2 yaşındaki oğlumun geleceği için bu kararı kesin olarak aldım. Şuanda ülkeleri ve iş imkanlarını araştırıyorum. AB vatandaşları için devlet imkanları hakkında bilgisi olan varsa özelden yazabilir mi ? En azından ne gibi imkanlara sahip olduğumu öğrenmem gerekiyor. Araştırdığım kadarı ile benim oturma ve çalışma izni almama gerek yok. Sadece iş başvurusu yapmak için sabit bir adrese ihtiyacım var. 15 senedir bilişim sektöründeyim. Şuanda da özel bir şirkette bilgi işlem uzmanı olarak çalışıyorum. Aldığım ücretle ay sonunu zor getiriyorum. İmkan varken yaşınızın bir önemi yok. Sadece cesaret gerekli.
  • 09-08-2021, 10:13:45
    #50
    VagonTeknoloji adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Son 2 aydır kesin olarak karar verdim yurt dışına çıkmaya. Yaş 32 AB çifte vatandaşlığım mevcut. Bende sevdiklerimi, eşimi dostumu bırakmak istemediğim için bu yaşa kadar yürüttüm. Ama daha fazla yürütemiyorum. Özellikle 2 yaşındaki oğlumun geleceği için bu kararı kesin olarak aldım. Şuanda ülkeleri ve iş imkanlarını araştırıyorum. AB vatandaşları için devlet imkanları hakkında bilgisi olan varsa özelden yazabilir mi ? En azından ne gibi imkanlara sahip olduğumu öğrenmem gerekiyor. Araştırdığım kadarı ile benim oturma ve çalışma izni almama gerek yok. Sadece iş başvurusu yapmak için sabit bir adrese ihtiyacım var. 15 senedir bilişim sektöründeyim. Şuanda da özel bir şirkette bilgi işlem uzmanı olarak çalışıyorum. Aldığım ücretle ay sonunu zor getiriyorum. İmkan varken yaşınızın bir önemi yok. Sadece cesaret gerekli.
    Bilgim genelde abd ve Kanada üstüne ama wpden yazarsanız bildiğim kadarıyla sorularınızı cevaplayabilirim hocam burda mesaj kutum dolu
  • 09-08-2021, 10:44:10
    #51
    Dedim ne oluyor çekilişle filan gidiyoruz sandım
  • 09-08-2021, 12:00:11
    #52
    Arkadaşlar vizemi bugün aldım. Herkese nasip olur inşallah.
  • 09-08-2021, 12:00:41
    #53
    Yaklaşık 6 aydır bu konuya odaklı şekilde çalışıyorum fakat maalesef şirketlerle çalışma izni konusunda takılıp kalıyoruz. Bu gidişle bir hayal gibi duruyor
  • 09-08-2021, 12:33:49
    #54
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    batikansenn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yıllardır araştırma içerisinde olan ben (Kanada için) şunu diyebilirim ki paran olmadan kalıcı olamazsın. Dil okuluyla gidip kalma şansın yok çalışma iznin yok çünkü anca kaçak kalırsın Kanada hükümeti kaçaklar konusunda çok sert ABD gibi değil. Tek başına gitmeyi düşünürsen ABD'de dil okulunda gitmek değerlendirilebilir ABD'nin kaçak işçiye ihtiyacı olduğu için görmezden gelebiliyor. En azından birikim yapıp o ara ya birini bulup evlenebilirsin ya üniversite okumak için para biriktirisin Kanada için minimum gereken para 200 250 bin lira, bulursam 1 dakika durmayıp gitmeyi düşünüyorum. Birikim yapıp gelmeyi falan düşünmeyin bu ülke çok kötüye evriliyor yakında bu günlerimize şükür edeceğiz.
    Hocam Kanada en rahat gidilebilen gelişmiş ülke. Çevremde Kanada'ya yerleşen insan sayısı çok arttı son yıllarda. Lisans diplomanız varsa 10-15bin CAD civarına dandik bir universitede yüksek lisans yazın yuzde 99 kabul edılıyor. Üni sırasında tam bilmiyorum ama 12 saat civarı çalışma izni oluyor mezun oluncada 1.5 yıl civarı iş aramak için kalabiliyorsunuz. Bu şekilde gidip tekrar Türkiye'ye tatile bile gelmeyen tanıdıklarım var