batikansenn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam yıllardır araştırma içerisinde olan ben (Kanada için) şunu diyebilirim ki paran olmadan kalıcı olamazsın. Dil okuluyla gidip kalma şansın yok çalışma iznin yok çünkü anca kaçak kalırsın Kanada hükümeti kaçaklar konusunda çok sert ABD gibi değil. Tek başına gitmeyi düşünürsen ABD'de dil okulunda gitmek değerlendirilebilir ABD'nin kaçak işçiye ihtiyacı olduğu için görmezden gelebiliyor. En azından birikim yapıp o ara ya birini bulup evlenebilirsin ya üniversite okumak için para biriktirisin Kanada için minimum gereken para 200 250 bin lira, bulursam 1 dakika durmayıp gitmeyi düşünüyorum. Birikim yapıp gelmeyi falan düşünmeyin bu ülke çok kötüye evriliyor yakında bu günlerimize şükür edeceğiz.
Hocam Kanada en rahat gidilebilen gelişmiş ülke. Çevremde Kanada'ya yerleşen insan sayısı çok arttı son yıllarda. Lisans diplomanız varsa 10-15bin CAD civarına dandik bir universitede yüksek lisans yazın yuzde 99 kabul edılıyor. Üni sırasında tam bilmiyorum ama 12 saat civarı çalışma izni oluyor mezun oluncada 1.5 yıl civarı iş aramak için kalabiliyorsunuz. Bu şekilde gidip tekrar Türkiye'ye tatile bile gelmeyen tanıdıklarım var