• 09-08-2021, 12:35:49
    #55
    Rawnessteam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Kanada en rahat gidilebilen gelişmiş ülke. Çevremde Kanada'ya yerleşen insan sayısı çok arttı son yıllarda. Lisans diplomanız varsa 10-15bin CAD civarına dandik bir universitede yüksek lisans yazın yuzde 99 kabul edılıyor. Üni sırasında tam bilmiyorum ama 12 saat civarı çalışma izni oluyor mezun oluncada 1.5 yıl civarı iş aramak için kalabiliyorsunuz. Bu şekilde gidip tekrar Türkiye'ye tatile bile gelmeyen tanıdıklarım var
    Ben kız arkadaşım ile gitmeyi düşündüğüm için bana en az 40bin cad lazım hocam Tüm şartları biliyorum merak etmeyin
  • 09-08-2021, 13:26:29
    #56
    Yaş 22 neden mi gidemiyorum? Para yetmiyor
  • 09-08-2021, 13:34:16
    #57
    Tam bundan 3 sene once (5 Agustos 2018) Turkiyede evi, sirketi vs birakip Ingiltereye geldim. Hayattimda aldigim en iyi 2. karardir.
    • betulkisa
    • thelost
    • JustMaffay88
    betulkisa, thelost ve JustMaffay88 bunu beğendi.
    3 kişi bunu beğendi.
  • 09-08-2021, 13:38:52
    #58
    Kanada'yı araştırabilirsiniz, göçmen dostudur. Youtube'da bu ülke ile ilgili çok güzel içerikler var. Gidebilmeniz için sadece iş bulmanız yetiyor, yanılmıyorsam.

    Mutlaka İngilizce öğrenin.
  • 09-08-2021, 13:44:06
    #59
    ancak bukadar güzel anlatılırdı hocam hayatımız harika bi özet geçtiniz resmen


    Cherkes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    10 yıl Avusturya da yaşadım, insanlar 7 yaşındaki çocuğa güven aşılıyorlar. Ve o güveni kendisine her alanda üstü kapalı bir biçimde uyguluyorlar. Örneğin metro bileti almak, arkadaşıma dedim kanka neden bilet alıyorsun ? Zaten biletini kontrol eden ne bir gişe ne de bir görevli var almasan bile sana kimse niye almadın demez ? Bana verdiği cevap çok ibretlik;
    -ben bu ihaneti vatanıma yapamam yıllarca biriktirdiğim ve ördüğüm bu güveni asla yıkamam.
    Böyle bir düşünce yapısına sahip olan bir ülkeden bahsediyoruz. Ben ilkokuldayken bilye oynardık okulun müdürü bizi sıra dayağına çekerdi, biz kendi bilyemizi müdürden çalmayı öğrendik ve bunu kanıksadık, büyüdük hırsız olduk.
    Sürekli her dersten 2 şer 3 er sınav olurduk ve okulu geçmemizin tek şartı bu sınavları geçmekti; biz de kopya çektik ve okulu tamamladık. Fakat büyüdük kul hakkı yemeyi ve haksız yere bir başkasını çiğneyip önüne geçmeyi kanıksadık. Disiplin adı altında bir kısım öğretmenler tarafından sürekli dayak yedik yerli yersiz, ödevimizi yapmadık diye elimize mum tutturulur cetvelin dik ucuyla vurulurdu, ee bizde büyüdük şiddet ve vandallığı kanıksadık. Vatan sevgisini bizim zamanımızda sadece özel günlerde şiir okuyanlar ve andımız ı sıraya çıkıp her sabah bize okuyup dinlediğimiz arkadaşlarımıza hayran kalan öğretmenlerin gözünde arardık. Haliyle biz de vatan kavramını tamımadık bilmedik, biz de vatan sevgisine bağlanamadık, hissetmedik. Veli toplantısında ailelerimiz çağırışır diğer ailelerin önünde rencide edilirdi, kimi okula mendil getirmiyor, kimisinin defteri ciltli değil, kimisi yaramaz… eve gelirdik bi güzel de ailemizden azar işitir ötelenirdik. Ee bu seferde benliğimizden, öz güvenimizden olduk; içinize kapandık. Şimdi ise bu anıları terkedip yurtdışı hayalleri kuruyor, yazdığımız yorumlarla kendimizi tatmin ediyoruz. Ne diyeyim yazan da haklı, okuyanda, yorum yapanda…
  • 09-08-2021, 14:08:40
    #60
    Durum öyle bir hal aldı ki, ülkenin bu hale gelmesinde katkısı olanlar bile artık yurtdışına kaçmak istiyorlar.
    Aslında bizim gibilerin gitmemesi lazım. Biz niye gidiyoruz?
    Ülkeyi savaşsız ele geçirdiler, yaşanmaz hale getirdiler, gençlerin gelecek adına ümidi kalmadı, aileler çocuklarına çok kötü ülke kalıyor diye üzülüyor, durum hiç iç açıcı değil anlıyorum.
    Ama şu an ülkeyi bu hale getirenlerin en güçsüz olduğu dönem.
    Sakın aklınıza bunlar seçimle gitmez, bu ülke değişmez artık diye düşüncelerin yerleşmesine izin vermeyin.
    Tunus gibi ülkelerde dahi seçim sonuçları kabulleniliyor ki bizde de aynısı olacak.
    2023 sonrası düzen değişmezse zaten büyük bir göç dalgası avrupayı bekliyor olacak.
    Çünkü o sonuçtan sonra artık TL düşüşe devam edecek ülkenin kaynakları suriyeliler ve afganlar için kullanılmaya devam edecek.
    O zaman da imkanı olan bu ülkede artık durmaz.
    Bu yazım siyaset filan değil. Memleket meselesi.
  • 09-08-2021, 20:17:32
    #61
    Bir evim var oturduğum semtte şuan çok güzel rakama ulaştı. Oturma ve çalışma izni ayarlayacak birisi olsa tereddüt etmeden direk tapuyu üstüne yaparım yada satar nakit veririm. Gayet ciddiyim eşimin ve oğlumun geleceği için çok geç bile kaldım, ama daha fazla geç olmadan bende hergün araştırma yapıyorum.
  • 09-08-2021, 22:42:22
    #62
    Arkadaşlar, para olmadan legali de, illegali de riskli.

    Ankara anl. zamanında ingiltere bir avantajdı, tabi dövize orantılı olarak zorlaştı ve brexit sonrası ise tamamen sona erdi.

    Gençler için önerim almanyada eğitim yolunu denemeleridir. Tabi bunun için yine para olmazsa olmaz. 15 bin euro yahut almanyada size garantörlük yapacak bir aile yok ise bu da devre dışı kalıyor. Fakat olur da gidebilirseniz, biraz azimli davranırsanız kalırsınız ve eğitimli bir birey olarak gayet iyi sonuçlar alabilirsiniz. Araştırınca göreceksiniz ki zor olan kabul almak değil, alman ortamında kalıcı olabilmek. Dil okulu için zorlamadan önce bence almanyada üniversiteyi zorlayın.

    Görünmez duvar olan yaş engeli olmasa ben denemeyi düşünmüştüm. Okullardan kabul alabileceğimi fakat vize konusunda katı davranacaklarını belirttiler.

    Bunun dışında klasik olarak yazılım, tasarım vs gibi konularda kendinizi kanıtlayabileceğiniz bir portföy oluşturabilirseniz yine size birçok avrupa ülkesinin kapısı açılır.
  • 09-08-2021, 23:32:01
    #63
    Cherkes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    10 yıl Avusturya da yaşadım, insanlar 7 yaşındaki çocuğa güven aşılıyorlar. Ve o güveni kendisine her alanda üstü kapalı bir biçimde uyguluyorlar. Örneğin metro bileti almak, arkadaşıma dedim kanka neden bilet alıyorsun ? Zaten biletini kontrol eden ne bir gişe ne de bir görevli var almasan bile sana kimse niye almadın demez ? Bana verdiği cevap çok ibretlik;
    -ben bu ihaneti vatanıma yapamam yıllarca biriktirdiğim ve ördüğüm bu güveni asla yıkamam.
    Böyle bir düşünce yapısına sahip olan bir ülkeden bahsediyoruz. Ben ilkokuldayken bilye oynardık okulun müdürü bizi sıra dayağına çekerdi, biz kendi bilyemizi müdürden çalmayı öğrendik ve bunu kanıksadık, büyüdük hırsız olduk.
    Sürekli her dersten 2 şer 3 er sınav olurduk ve okulu geçmemizin tek şartı bu sınavları geçmekti; biz de kopya çektik ve okulu tamamladık. Fakat büyüdük kul hakkı yemeyi ve haksız yere bir başkasını çiğneyip önüne geçmeyi kanıksadık. Disiplin adı altında bir kısım öğretmenler tarafından sürekli dayak yedik yerli yersiz, ödevimizi yapmadık diye elimize mum tutturulur cetvelin dik ucuyla vurulurdu, ee bizde büyüdük şiddet ve vandallığı kanıksadık. Vatan sevgisini bizim zamanımızda sadece özel günlerde şiir okuyanlar ve andımız ı sıraya çıkıp her sabah bize okuyup dinlediğimiz arkadaşlarımıza hayran kalan öğretmenlerin gözünde arardık. Haliyle biz de vatan kavramını tamımadık bilmedik, biz de vatan sevgisine bağlanamadık, hissetmedik. Veli toplantısında ailelerimiz çağırışır diğer ailelerin önünde rencide edilirdi, kimi okula mendil getirmiyor, kimisinin defteri ciltli değil, kimisi yaramaz… eve gelirdik bi güzel de ailemizden azar işitir ötelenirdik. Ee bu seferde benliğimizden, öz güvenimizden olduk; içinize kapandık. Şimdi ise bu anıları terkedip yurtdışı hayalleri kuruyor, yazdığımız yorumlarla kendimizi tatmin ediyoruz. Ne diyeyim yazan da haklı, okuyanda, yorum yapanda…
    Bu mükemmel tespitleriniz için gerçekten çok teşekkür ederim. 🙏