• 02-08-2021, 04:46:30
    #10
    taksimcw adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 dakika uyandırmaya yetiyor.
    bir de köşe başında cami var, biri bitiyor diğeri başlıyor.
    gürültü kirliliğinden başka bir şey değil!
    O ezanlar ne zaman bizlere huzur vermez ise kapatalım hocam. Çocuklar büyür ama ezan olduğu yerde kalmalı. Bazı hocalar cidden ezan okumamalı ama şu an okunan sabah ezanını okuyan hocadan şikayetçi değilim Ezan bizden şikayetçi olmasın yeter ki.
  • 02-08-2021, 04:48:37
    #11
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    clogens adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 dakika idare edilebilir bir süre fakat karşıda ki müzik de 3 dakika sürecek ise kabul ediyorum günde 10 kere 3 dakikalık müzik çalsın ezan 5 kere okunuyor ben 10 defa 3 dakikalık müziğe razıyım lütfen saatler sürecek olay ile insanların dini duygularını besleyen 3 dakikalık bir olayı bir tutmayın
    müslüman değilim, siz de bana ve benim gibilere saygı duyun...
    hem gürültü kirliliği hem de faşizm.
    vergilerimizle köşe başına cami yapıldığı ve imamlara maaş verildiği yetmiyormuş gibi bir de 5 vakit ezan dinlemeye zorlatılıyoruz.
  • 02-08-2021, 04:50:36
    #12
    Kurumsal Üye
    Müslüman olmayan da müslümanlara saygı duymalıdır..

    Gece sabaha kadar yapılan gürültü ile ezanı bir tutmak hangi mantığa sığar anlamış değilim.

    Bu saygı duymamak değil, resmen düşmanlık.

    Pes artık..

    Not: İyi oluyor aslında böyle konuların açılması. Engelli listemdeki insanlar bir bir artıyor.
  • 02-08-2021, 04:56:34
    #13
    taksimcw adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    müslüman değilim, siz de bana ve benim gibilere saygı duyun...
    hem gürültü kirliliği hem de faşizm.
    vergilerimizle köşe başına cami yapıldığı ve imamlara maaş verildiği yetmiyormuş gibi bir de 5 vakit ezan dinlemeye zorlatılıyoruz.
    Topluma çoğunluk her şeyde olduğu gibi bunda da öncülük ediyor hocam sizin dininiz konusunda sizi ezmiyoruz sizi eleştirmiyoruz fakat siz bizim dini değerimizi hiçe sayıp buna saygı göstermiyorsunuz ülke yönetimini de çoğunluk seçiyor azınlık kesime ne oluyor peki faşizm vs felan mı ülkenin bir çok yerinde diğer dinler için de ibadet yerleri bulunmakta inancınızda özgürsünüz ama bizi kıstılama konusunda özgür değilsiniz her ülkede toplumun çoğunluk inancına göre ibadet yerleri sayısı değişir
    Batı ülkelerde Hristiyanlık
    İsrail'de Yahudilik
    Asya da Budizm
    Hindistan da Hinduizm - Budizm ve her ülkede de kendi ibadet şekli toplumun çoğunluğuna göre belirlenmiştir bu düzene karşı olabilirsiniz fakat farkındaysanız sizin inancınızı bilmiyorum fakat sizi kısıtlamıyoruz inancınızın bir ibadet alanı var ise onu da kısıtlamıyoruz karşılık olarak da aynı hassasiyeti bekliyoruz
  • 02-08-2021, 04:56:39
    #14
    taksimcw adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    müslüman değilim, siz de bana ve benim gibilere saygı duyun...
    hem gürültü kirliliği hem de faşizm.
    vergilerimizle köşe başına cami yapıldığı ve imamlara maaş verildiği yetmiyormuş gibi bir de 5 vakit ezan dinlemeye zorlatılıyoruz.
    Şimdi dostum, konu ne sen neyden bahsediyorsun. Dine karşı değilim demişsin ezana laf atmışsın. Bu konuyu istersen çok fazla ilerletmeyelim. Burası Müslüman bir ülke ve buna saygı duymamız gerektiğini düşünüyorum.
  • 02-08-2021, 05:07:22
    #15
    serhat67 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi dostum, konu ne sen neyden bahsediyorsun. Dine karşı değilim demişsin ezana laf atmışsın. Bu konuyu istersen çok fazla ilerletmeyelim. Burası Müslüman bir ülke ve buna saygı duymamız gerektiğini düşünüyorum.
    Ezan'ı hoparlörden okumak farklı, ezan okunması farklı. Öte yandan bu farklı bir tartışma konusu. Zaten Türkiye'de doğup büyümüş herkes buna alışmıştır. Ama sorun şurada ki; Türkiye Cumhuriyeti müslüman bir ülke değil. Müslümanların çoğunlukta olduğu bir ülke ve hukuken dediğinin karşılığı yoktur. Yani en azından de jure olarak Türkiye Cumhuriyeti müslüman bir ülke değildir.

    "Türkiye müslüman bir ülke" veya "dinimize saygı duyun" diyerek hayat tarzı kısıtlamasına gidilmesinin hem dindar olmayan ya da müslüman olmayan insanlara karşı yarattığı bir etki hem de "hoşgörü dini olarak müslümanlık" kavramıyla bir çelişkili oluyor. İnsanlar baskı altında hissediyor, tepki gösteriyor ve müslümanlıktan soğuyor. Bunun sonucunu da anket araştırmaları ortaya koyuyor. Uzun vadede sosyal medyada "burası deist bir ülke" diyen çokça insan da çıkabilir.
  • 02-08-2021, 05:13:35
    #16
    taksimcw adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    müslüman değilim, siz de bana ve benim gibilere saygı duyun...
    hem gürültü kirliliği hem de faşizm.
    vergilerimizle köşe başına cami yapıldığı ve imamlara maaş verildiği yetmiyormuş gibi bir de 5 vakit ezan dinlemeye zorlatılıyoruz.
    Sen yanlış memlekettesin. Senin gibiler için zulüm 1453 senesinde başladı, yüz yıllardır devam ediyor ve bizim elimiz tuttuğu sürecede devam edecek. Yüz yıllardır bu topraklardan bu ezanı kimse söküp atamadı, senin gibiler hiç atamayacak Allah’ın izniyle.
    La galibe illallah.
  • 02-08-2021, 05:15:00
    #17
    Athynas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ezan'ı hoparlörden okumak farklı, ezan okunması farklı. Öte yandan bu farklı bir tartışma konusu. Zaten Türkiye'de doğup büyümüş herkes buna alışmıştır. Ama sorun şurada ki; Türkiye Cumhuriyeti müslüman bir ülke değil. Müslümanların çoğunlukta olduğu bir ülke ve hukuken dediğinin karşılığı yoktur. Yani en azından de jure olarak Türkiye Cumhuriyeti müslüman bir ülke değildir.

    "Türkiye müslüman bir ülke" veya "dinimize saygı duyun" diyerek hayat tarzı kısıtlamasına gidilmesinin hem dindar olmayan ya da müslüman olmayan insanlara karşı yarattığı bir etki hem de "hoşgörü dini olarak müslümanlık" kavramıyla bir çelişkili oluyor. İnsanlar baskı altında hissediyor, tepki gösteriyor ve müslümanlıktan soğuyor. Bunun sonucunu da anket araştırmaları ortaya koyuyor. Uzun vadede sosyal medyada "burası deist bir ülke" diyen çokça insan da çıkabilir.
    Türkiye diğer dinlerle de hoş görü içinde yaşayan bir Müslüman ülkesidir. Bir şeyleri aradan çıkarmaya çalışmayın. Bu ülke de biliniz ki çan da çalmaktadır. Bu konunun bu ülke de uzatılması size olduğu kadar bize de saygısızlıktır.
  • 02-08-2021, 05:24:05
    #18
    serhat67 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye diğer dinlerle de hoş görü içinde yaşayan bir Müslüman ülkesidir. Bir şeyleri aradan çıkarmaya çalışmayın. Bu ülke de biliniz ki çan da çalmaktadır. Bu konunun bu ülke de uzatılması size olduğu kadar bize de saygısızlıktır.
    O senin aklında kurduğun bir gerçeklik. Henüz Anayasa o kıvama gelmedi. Belki 10 yıl sonra daha demokratik olur belki daha az ama şu an durum bu;

    Alıntı
    Madde 2 – Türkiye Cumhuriyeti, toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, başlangıçta belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devletidir.
    Bir şeyleri aradan çıkarmaya çalışıp Anayasa'ya aykırı konuşma istersen. Bu konuyu uzatman hem ülke tarihine, hukuk tarihine ve insanlık tarihine saygısızlıktır.