• 02-08-2021, 13:47:07
    #28
    Konu hakkında yorum yapmayacağım.
    Ama şu konunun altını çizeyim.

    Bir insan aslında ben şöyle biri değilim diyorsa kesinlikle öyle biridir.
    Ben aslında kıskanç biri değilim diyen kesin kıskançtır.
    Ben cimri biri değilim ama diyen kişi kesin cimridir.
    Ben tembel biri değilim ama diyen adam kesin tembeldir.
  • 02-08-2021, 14:02:34
    #29
    taksimcw adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Madem ters mühendislikten bahsedildi...

    Din düşmanı değilim ama günde 5 vakit ezan okunması insanları rahatsız ediyor
    Sabahın 5'inde ezan okunduğu zaman çocuklar uyanıyor, işe giden insanlar var...
    Yıl olmuş 2021 herkesin cebinde bir akıllı telefon, onlarca ezan uygulaması var isteyen bunlardan birini yükler veya kulaklığı takıp son ses kabe'deki imamı bile dinleyebilir...
    Biraz teknolojiye ayak uydurun, İnsanları rahatsız etmeye ne hakkınız var?!

    Saygı karşılıklıdır, saygı göstermezsen kimse de sana saygı göstermez!
    Ters mühendislikten bahseden bendim hocam, keşke alıntılasaydınız en azından zamanında cevap verirdim bekletmezdim sizi
    Ben Fedon'un dikkate alınıp alınmamasına vurgu yaptım. Tabiki Ezan seslerini beğenmeyebilirsiniz. Ancak gürültü kirliliği gibi bir yorum yapmanız biraz üzer bizi. Tabiki sevmeyebilirsiniz, ancak başkalarının sevdiğine bu tarz bir yaklaşım, onu sevenleri üzecektir. Örneğin ailenize(onlar haksız dahi olsa) herhangi bir laf edilmesine asla göz yummazsınız değil mi? Çünkü onlar sizin değerliniz. İşte aynen, Ezan ve onun temsil ettiği Din de, bazı insanların değerlisi. Biraz empati yapalım en azından cümlelerimizi sert kurarken İnsanları göz göre göre üzmenin, kimseye bir faydası yok.

    Athynas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Devletin görevi suça ya da suç riskine göre halkı kısıtlamak değil, suç riskini ortadan kaldırmak, ceza uygulamak ve daha önemlisi caydırıcı ceza uygulamaktır. Bununla beraber yaşam tarzı diretmek de devletin görevleri arasında değildir. Kaldı ki müzikli işletmelerin belirli bir saatten sonra müzik yayını ya da canlı müzik dinletisi düzenleyebilmek adına birçok sert yönetmeliğe uyması gerekiyordu. Kısacası ister 76 yaşında olsun ister 250 yıllık tavernacı hiç fark etmez. Bir vatandaşın, bir başka vatandaşın özgürlüğünü kısıtlamadığı şahsi özgürlüğüne müdahale hoş karşılanamaz, bir hukuk devletinde bunun yeri zaten yoktur.

    Bu ülke 28 Şubat'ı yaşadı. 28 Şubat'ta yapılanlar adil olmadığı gibi şu an yapılanlar da adil değil. Bugün halka yapılan bu diretme cahil bir kesimi memnun ettiği gibi iktidar değiştiğinde yapılacak diretmeler de başka bir cahil kesimi memnun edecek ve şu an büyük şakşakçılara ileride söz hakkı da bırakmayacaktır.

    Kısacası şu an uygulanan bu diretmeler ileriyi düşünmeden, iktidarımız hiç bitmeyecek denilerek ve halkı kutuplaştırarak uygulanan saçma sapan hareketler. Hani 28 Şubatçılar 1000 yıl sürecek diyordu ya aynı kafa ötesi değil.
    Bu konuda kesinlikle haklısınız. Devletin, suç teşkil etmediği takdirde, bu tarz keyfi kararlar almasının hiç bir demokratik ülkede yeri yoktur.
    Fikrinize katılıyorum. En azından bölge halkına, görüşlerinin sorulması, belki ufak bir anket düzenlenmesi lazımdı. Hükümet tek elden, canı istediği gibi müdahalede bulunamaz. Halkın özgürlüğü ile alakalı konularda, halka danışmak zorunda.

    taksimcw adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 dakika uyandırmaya yetiyor.
    bir de köşe başında cami var, biri bitiyor diğeri başlıyor.
    gürültü kirliliğinden başka bir şey değil!
  • 02-08-2021, 14:31:25
    #30
    beachturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu ezanlar ki şahadetleri dinin temeli ebedi yurdumun üstünde benim inlemeli
    ... gerisini biliyorsunuzdur öncesini de.

    Bu ülkeyi 12 den sonra meyhanelerde kucak dansı yapanlar değil, senin rahatsızlık duyduğun ezanın sahibine iman edenler kurtardı.
    kafalar bir milyon iş ezana gelince teknoloji ilerledi uygulama var, aynı teknoloji eğlence sektörü için de var zoom dan bağlanıp karşılıklı müzik dinleyip evin de dans edebilir insanlar. takarsın kulaklığını istediğin sanatçını dinlersin ama olur mu olmaz.
    ama olmaz onun adı özgürlük bunun adı yobazlık,

    saygı hak edene gösterilir gelip insanların inançlarına kulaklık tak kabede ki imamdan dinle diyebilecek kadar cahil olamaz bir insan ankarada yaşayan bir müslüman kabeden ezanı dinlese ne olur ? mühendislikten bahsetmek ve saat farkı gibi bir terimi bilmemek bu nasıl bir cehalettir.
    çıkarın şu gözlükleri artık,
    @taksimcw; arkadaş adına ben sizden özür dilerim hocam. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz üzere, ezan sesini sevmeyebilirsiniz. Ancak saygıyla, merhametle yaklaşmanız size en yakışandır. Çoğunluğunun 1.40m olan bir sınıfta, tebeşirleri 2 metrelik bir mesafeye koymanız yakışı kalmaz değil mi? Boy ortalamasına göre bir karar verilir. Aynı şekilde çoğunluğunun Müslüman olduğu bir ülkede, aynı Hristiyanlığın olduğu gibi Müslümanlığın da ibadet saatlerini haber eden bir ses, bu kadar da kabul edilemez olmamalı. En azından sevmiyorsanız da, saygıyı haketmeli. Seviyoruz sizi

    @beachturk; Hocam bir Müslüman olarak söylüyorum, genel olarak forumdaki tavırlarınız çok iğneleyici ve sert. Dinimiz hoşgörü ve merhamet dinidir.
    Hoşgörü, kabul etmek değildir. Kimse size kabul etmediğiniz bir fikri zorla kabul edin demiyor. Hoşgörü, karşıt düşünceye de ılımlı, gönül kırmadan yaklaşabilmektir.
    Saygı hakedene gösterilir tarzında bir yorum yapmışsınız, buna siz mi karar veriyorsunuz saygının kimin hakedip haketmediğine? ya da Taif'te öldüresiye taşlanmasına rağmen, ''Helak etme ya Rab! Taiflilere iman nasip et!'' diye dua eden Peygamber mi?
    Gittiğiniz yol, Müslümanlığa biraz uzak olan herkesi, Müslümanlıktan daha çok soğutacak cinsten.
    Siz bir Müslüman olarak; Müslümanlığı/İslam'ı temsil ettiğinizi unutmayın. Attığınız her adım, konuştuğunuz her söz; ait olduğunuz İnanışa ya da Zümreye zarar ya da fayda verir. Siz, forumda gördüğüm üzere özellikle İslami konularda İSLAMA zarar veriyorsunuz.
    Bir insanın da size kalkıp da, ya şurayı yanlış biliyormuşum dostum, teşekkür ederim, beni düzelttin dediğini görmedim. Herkesle bir tartışma. Herkesle bir münakaşa.
    İslam'ı koruduğunuzu zannediyorsunuz, ancak İslam; saygısızca, sertçe, merhametini kaybederek korunacak sıradan bir din değildir. Merhamet dinidir. Saygı dinidir.
    He diyebilirsiniz ki, buna sen mi karar veriyorsun?
    • Bakara Suresi, 263. ayet: Güzel bir söz ve bağışlama, peşinden eziyet gelen bir sadakadan daha hayırlıdır. Allah hiçbir şeye ihtiyacı olmayandır, yumuşak davranandır.
    • Al-i İmran Suresi, 159. ayet: Allah'tan bir rahmet dolayısıyla, onlara yumuşak davrandın. Eğer kaba, katı yürekli olsaydın onlar çevrenden dağılır giderlerdi. Öyleyse onları bağışla, onlar için bağışlanma dile ve iş konusunda onlarla müşavere et. Eğer azmedersen artık Allah'a tevekkül et. Şüphesiz Allah, tevekkül edenleri sever.
    • İnsanlara merhamet etmeyene Allah da merhamet etmez. (Buhârî, Tevhid, 2)
    • Hazret-i Ayşe vâlidemiz:“–Yâ Resûlallâh! Sihir yapan kimseyi teşhir edip rezil rüsvâ etsen olmaz mı?” dedi.
      “–Allah Teâlâ bana şifâ verdi, ben de insanlar üzerine şerri yaymak ve onlara kötülük etmek istemem.” (Buhârî, Edeb, 56)
    • Hayber’in fethinden sonra bir kadın Allah Resûlü’nün yemeğine zehir koymuştu. Resûlullah eti ağzına aldığında zehirli olduğunu fark etti. Yahudî kadın yemeğe zehir koyduğunu îtirâf ettiği hâlde, Hazret-i Peygamber o kadını affetti. (Buhârî, Tıbb, 55; Müslim, Selâm, 43)
    Siz, İslam'a alenen saldırı olsa dahi(ki burada kimse öyle bir saldırıda bulunmuyor. Bazı arkadaşlarımız fikir beyan etmişler, saygıyla oturulur tartışılır.) sizin yapmanız gereken yaklaşım, ılımlı bir eksende, yaklaşımınızın dini temsil ettiğini hatırlayarak davranmanız gerek.
    Üslubunuzu, ait olduğunuz, temsil ettiğiniz dine en yakışır şekilde oluşturmanız dileğiyle...
  • 02-08-2021, 14:50:30
    #31
    Haklısın Eren, var sinir stres problemlerim iyi niyet ve temennilerin için teşekkür ederim
    Selamlar
    ErenKumek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @taksimcw; arkadaş adına ben sizden özür dilerim hocam. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz üzere, ezan sesini sevmeyebilirsiniz. Ancak saygıyla, merhametle yaklaşmanız size en yakışandır. Çoğunluğunun 1.40m olan bir sınıfta, tebeşirleri 2 metrelik bir mesafeye koymanız yakışı kalmaz değil mi? Boy ortalamasına göre bir karar verilir. Aynı şekilde çoğunluğunun Müslüman olduğu bir ülkede, aynı Hristiyanlığın olduğu gibi Müslümanlığın da ibadet saatlerini haber eden bir ses, bu kadar da kabul edilemez olmamalı. En azından sevmiyorsanız da, saygıyı haketmeli. Seviyoruz sizi

    @beachturk; Hocam bir Müslüman olarak söylüyorum, genel olarak forumdaki tavırlarınız çok iğneleyici ve sert. Dinimiz hoşgörü ve merhamet dinidir.
    Hoşgörü, kabul etmek değildir. Kimse size kabul etmediğiniz bir fikri zorla kabul edin demiyor. Hoşgörü, karşıt düşünceye de ılımlı, gönül kırmadan yaklaşabilmektir.
    Saygı hakedene gösterilir tarzında bir yorum yapmışsınız, buna siz mi karar veriyorsunuz saygının kimin hakedip haketmediğine? ya da Taif'te öldüresiye taşlanmasına rağmen, ''Helak etme ya Rab! Taiflilere iman nasip et!'' diye dua eden Peygamber mi?
    Gittiğiniz yol, Müslümanlığa biraz uzak olan herkesi, Müslümanlıktan daha çok soğutacak cinsten.
    Siz bir Müslüman olarak; Müslümanlığı/İslam'ı temsil ettiğinizi unutmayın. Attığınız her adım, konuştuğunuz her söz; ait olduğunuz İnanışa ya da Zümreye zarar ya da fayda verir. Siz, forumda gördüğüm üzere özellikle İslami konularda İSLAMA zarar veriyorsunuz.
    Bir insanın da size kalkıp da, ya şurayı yanlış biliyormuşum dostum, teşekkür ederim, beni düzelttin dediğini görmedim. Herkesle bir tartışma. Herkesle bir münakaşa.
    İslam'ı koruduğunuzu zannediyorsunuz, ancak İslam; saygısızca, sertçe, merhametini kaybederek korunacak sıradan bir din değildir. Merhamet dinidir. Saygı dinidir.
    He diyebilirsiniz ki, buna sen mi karar veriyorsun?
    • Bakara Suresi, 263. ayet: Güzel bir söz ve bağışlama, peşinden eziyet gelen bir sadakadan daha hayırlıdır. Allah hiçbir şeye ihtiyacı olmayandır, yumuşak davranandır.
    • Al-i İmran Suresi, 159. ayet: Allah'tan bir rahmet dolayısıyla, onlara yumuşak davrandın. Eğer kaba, katı yürekli olsaydın onlar çevrenden dağılır giderlerdi. Öyleyse onları bağışla, onlar için bağışlanma dile ve iş konusunda onlarla müşavere et. Eğer azmedersen artık Allah'a tevekkül et. Şüphesiz Allah, tevekkül edenleri sever.
    • İnsanlara merhamet etmeyene Allah da merhamet etmez. (Buhârî, Tevhid, 2)
    • Hazret-i Ayşe vâlidemiz:“–Yâ Resûlallâh! Sihir yapan kimseyi teşhir edip rezil rüsvâ etsen olmaz mı?” dedi.
      “–Allah Teâlâ bana şifâ verdi, ben de insanlar üzerine şerri yaymak ve onlara kötülük etmek istemem.” (Buhârî, Edeb, 56)
    • Hayber’in fethinden sonra bir kadın Allah Resûlü’nün yemeğine zehir koymuştu. Resûlullah eti ağzına aldığında zehirli olduğunu fark etti. Yahudî kadın yemeğe zehir koyduğunu îtirâf ettiği hâlde, Hazret-i Peygamber o kadını affetti. (Buhârî, Tıbb, 55; Müslim, Selâm, 43)
    Siz, İslam'a alenen saldırı olsa dahi(ki burada kimse öyle bir saldırıda bulunmuyor. Bazı arkadaşlarımız fikir beyan etmişler, saygıyla oturulur tartışılır.) sizin yapmanız gereken yaklaşım, ılımlı bir eksende, yaklaşımınızın dini temsil ettiğini hatırlayarak davranmanız gerek.
    Üslubunuzu, ait olduğunuz, temsil ettiğiniz dine en yakışır şekilde oluşturmanız dileğiyle...
  • 02-08-2021, 14:56:32
    #32
    beachturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısın Eren, var sinir stres problemlerim iyi niyet ve temennilerin için teşekkür ederim
    Selamlar
    Eyvallah hocam cansın, anlayışın için teşekkür ederim, iyi çalışmalar
  • 02-08-2021, 18:30:00
    #33
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    ErenKumek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ters mühendislikten bahseden bendim hocam, keşke alıntılasaydınız en azından zamanında cevap verirdim bekletmezdim sizi
    Ben Fedon'un dikkate alınıp alınmamasına vurgu yaptım. Tabiki Ezan seslerini beğenmeyebilirsiniz. Ancak gürültü kirliliği gibi bir yorum yapmanız biraz üzer bizi. Tabiki sevmeyebilirsiniz, ancak başkalarının sevdiğine bu tarz bir yaklaşım, onu sevenleri üzecektir. Örneğin ailenize(onlar haksız dahi olsa) herhangi bir laf edilmesine asla göz yummazsınız değil mi? Çünkü onlar sizin değerliniz. İşte aynen, Ezan ve onun temsil ettiği Din de, bazı insanların değerlisi. Biraz empati yapalım en azından cümlelerimizi sert kurarken İnsanları göz göre göre üzmenin, kimseye bir faydası yok..
    Hocam teşekkür ederim, yanıt vereceğiniz bir durum olmadığını düşündüğüm için mention geçmedim.
    Size sorduğum bir soru, ya da ne düşündüğüm konusunda düşüncelerinizi merak etmedim.

    Gürültü kirliliği dediğim için üzüldüğünüzü yazmışsınız, inandığınız kutsal kitapta bize, islam dinine inanmayanlara pislikler diyor... hıristiyanları ve yahudileri dost edinmeyin, eşcinsellere sapkın diyor, kadınlara tarla diyor, cariyeliği savunuyor...
    Bu da bizi üzüyor...

    ErenKumek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @taksimcw; arkadaş adına ben sizden özür dilerim hocam. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz üzere, ezan sesini sevmeyebilirsiniz. Ancak saygıyla, merhametle yaklaşmanız size en yakışandır. Çoğunluğunun 1.40m olan bir sınıfta, tebeşirleri 2 metrelik bir mesafeye koymanız yakışı kalmaz değil mi? Boy ortalamasına göre bir karar verilir. Aynı şekilde çoğunluğunun Müslüman olduğu bir ülkede, aynı Hristiyanlığın olduğu gibi Müslümanlığın da ibadet saatlerini haber eden bir ses, bu kadar da kabul edilemez olmamalı. En azından sevmiyorsanız da, saygıyı haketmeli. Seviyoruz sizi
    ...
    Hocam teşekkür ederim, bu islam'ın değil, sizin hoş görünüz.
    Örneğin Türkiye'de kadın hakları, ateist ve eşcinsel derneklerinin olması islam'ın hoş görü dini olmasından kaynaklanmıyor, Türkiye Cumhuriyeti'nin laik bir devlet olmasından kaynaklanıyor.
    İran, Suudi Arabistan ve diğer arap ülkelerinde kadınlara, eşcinsellere "iki insanın kendi istekleri doğrultusunda birbirini sevmesi" ve islam dinine inanmayan "mürtedlere" ne tür bir saygı ve hoş görü gösteriliyor?
  • 02-08-2021, 18:38:30
    #34
    serhat67 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eee Müslüman çoğunluğun olması yetmez mi �� Arkadaş ezanları susturalım diyor da. O ezanların hala daha niye susmadığını bilmiyor.
    Çoğunluğun bir önemi olsaydı Kudüs'te bulunan, müslümanların ilk mescidi olan Mescid'i Aksa şu an yahudilerin değil müslümanların kontrolünde olurdu.
    Çoğunluğun bir önemi olsaydı 1.7 milyar insanın inandığı islam dini değil, 2.5 milyar insanın inandığı hristiyanlık doğru olurdu.
    Çoğunluğun bir önemi olsaydı "60 milyon" yahudiler değil, "1.7 milyar" müslümanlar daha güçlü ve etkili olurdu.
    Çoğunluğun müslüman olması yetiyor olsaydı, Türkiye'de eşcinsel, ateist ve kadın hakları dernekleri olamazdı.




    beachturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu ezanlar ki şahadetleri dinin temeli ebedi yurdumun üstünde benim inlemeli
    ... gerisini biliyorsunuzdur öncesini de.

    Bu ülkeyi 12 den sonra meyhanelerde kucak dansı yapanlar değil, senin rahatsızlık duyduğun ezanın sahibine iman edenler kurtardı.
    kafalar bir milyon iş ezana gelince teknoloji ilerledi uygulama var, aynı teknoloji eğlence sektörü için de var zoom dan bağlanıp karşılıklı müzik dinleyip evin de dans edebilir insanlar. takarsın kulaklığını istediğin sanatçını dinlersin ama olur mu olmaz.
    ama olmaz onun adı özgürlük bunun adı yobazlık,

    saygı hak edene gösterilir gelip insanların inançlarına kulaklık tak kabede ki imamdan dinle diyebilecek kadar cahil olamaz bir insan ankarada yaşayan bir müslüman kabeden ezanı dinlese ne olur ? mühendislikten bahsetmek ve saat farkı gibi bir terimi bilmemek bu nasıl bir cehalettir.
    çıkarın şu gözlükleri artık,
    Bu ülke 1923'te kurtarıldı, biliyorsunuz gerisini zaten anlatmama gerek yok.

    Zaten müzik sesinin dışarı çıkmaması için gereken önlemler alınıyor ve alınmak zorunda.
    İnsanları rahatsız ediyorsa eğlence mekanları şehir dışına da taşınabilir!

    "Yıl olmuş 2021 herkesin cebinde bir akıllı telefon, onlarca ezan uygulaması var isteyen bunlardan birini yükler veya kulaklığı takıp son ses kabe'deki imamı bile dinleyebilir..."

    O sizin cehaletiniz, daha "veya kulaklığı takıp son ses kabe'deki imamı bile dinleyebilir..." diyerek, Kabe'de 7x24 okunan kuranı kast ettiğimi anlayamayacak kadar cahilsiniz.

    Youtube'dan da izleyebilirsiniz.

    Bu da adresi:


    https://www.youtube.com/watch?v=YsPvZXBFJko
  • 02-08-2021, 19:47:17
    #35
    serhat67 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi dostum, konu ne sen neyden bahsediyorsun. Dine karşı değilim demişsin ezana laf atmışsın. Bu konuyu istersen çok fazla ilerletmeyelim. Burası Müslüman bir ülke ve buna saygı duymamız gerektiğini düşünüyorum.
    Burası müslüman bir ülke değil.
  • 02-08-2021, 20:34:51
    #36
    EKAloji adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Burası müslüman bir ülke değil.
    He he, sende haklısın.