• 02-08-2021, 03:16:12
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Nette okuduğum Fedon'la yapılan röportaj dikkatimi çekti. 24.00 sonrası eğlenceyle ilgili bir ifadeden rahatsız oldum açıkçası.
    24.00'ten sonra kısıtlamaları savunanlar, çevreyi rahatsız etmemeye dikkat edenler, yapılan eğlencelerin sakıncalı olduğunu söyleyenler yobaz ya da gerikafalı mı?
    İki başlık şöyle:
    Gece 24.00’ten sonra gelen müzik kısıtlanmasına nasıl bakıyorsunuz?
    Egoistçe konuşursam doğru değil ama doğru açıdan bakarsam çok makul ve iyi bir karar. Sayın Cumhurbaşkanı iyi yaptı. Gece 24.00’ten sonra yaşam tarzı kötüye gider. Tehlikeler ikiye üçe katlanır.
    Ama gece hayatı asıl 24.00’ten sonra başlamaz mı?
    24.00’ten sonraki hayat çok makul değil. O saatten sonra alkol, kazalar, kavgalar artıyor. Sabah işe gidecek adam uyanamıyor. Eski kafalı ya da yobaz bir adam değilim ama şimdilik durun. Otur kardeşim, kulaklığını tak, dinle müziğini. İlle eller havaya yapıp da alkolün getirdiği bazı rahatlıklara ne gerek var?
    Fedon: Yobaz biri değilim ama gece 24.00'ten sonraki hayat makul değil. Alkol, kazalar, kavgalar... Tak kardeşim kulaklığını dinle müziğini! (msn.com)
  • 02-08-2021, 03:23:49
    #2
    Hocam ters mühendislik ile bakalım bir de olaya;
    76 yaşında, 40 senedir tavernalarda müzisyenlik yapan bir kişinin, gece eğlencesi ile alakalı duruşu; sizce dikkate alınmamalı mı?
    Buradaki duruşumuz, insanların özgürlüğüne karışılmasına bozuluyoruz. Haklıyız da. Bu konuda bir sorun yok. Ancak olaya yukarıdan, objektif bir şekilde yaklaşırsak; Fedon gibi bir adamın(hayatı barlarda, gazinolarda geçmiş); belli bir saatten sonra şaka, kaka oluyor mantığında bir söylemine, sizce de hakikatten boş söz olarak mı bakmalıyız?
  • 02-08-2021, 03:28:01
    #3
    ErenKumek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ters mühendislik ile bakalım bir de olaya;
    76 yaşında, 40 senedir tavernalarda müzisyenlik yapan bir kişinin, gece eğlencesi ile alakalı duruşu; sizce dikkate alınmamalı mı?
    Buradaki duruşumuz, insanların özgürlüğüne karışılmasına bozuluyoruz. Haklıyız da. Bu konuda bir sorun yok. Ancak olaya yukarıdan, objektif bir şekilde yaklaşırsak; Fedon gibi bir adamın(hayatı barlarda, gazinolarda geçmiş); belli bir saatten sonra şaka, kaka oluyor mantığında bir söylemine, sizce de hakikatten boş söz olarak mı bakmalıyız?
    Ona saygı duydum ama bu tepkisinin içine sığdırdığı ifadeler açıklamasına gölge düşürdü.
    Sinek küçüktür ama mide bulandırır.
  • 02-08-2021, 04:19:29
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Madem ters mühendislikten bahsedildi...

    Din düşmanı değilim ama günde 5 vakit ezan okunması insanları rahatsız ediyor
    Sabahın 5'inde ezan okunduğu zaman çocuklar uyanıyor, işe giden insanlar var...
    Yıl olmuş 2021 herkesin cebinde bir akıllı telefon, onlarca ezan uygulaması var isteyen bunlardan birini yükler veya kulaklığı takıp son ses kabe'deki imamı bile dinleyebilir...
    Biraz teknolojiye ayak uydurun, İnsanları rahatsız etmeye ne hakkınız var?!

    Saygı karşılıklıdır, saygı göstermezsen kimse de sana saygı göstermez!
  • 02-08-2021, 04:34:45
    #5
    Devletin görevi suça ya da suç riskine göre halkı kısıtlamak değil, suç riskini ortadan kaldırmak, ceza uygulamak ve daha önemlisi caydırıcı ceza uygulamaktır. Bununla beraber yaşam tarzı diretmek de devletin görevleri arasında değildir. Kaldı ki müzikli işletmelerin belirli bir saatten sonra müzik yayını ya da canlı müzik dinletisi düzenleyebilmek adına birçok sert yönetmeliğe uyması gerekiyordu. Kısacası ister 76 yaşında olsun ister 250 yıllık tavernacı hiç fark etmez. Bir vatandaşın, bir başka vatandaşın özgürlüğünü kısıtlamadığı şahsi özgürlüğüne müdahale hoş karşılanamaz, bir hukuk devletinde bunun yeri zaten yoktur.

    Bu ülke 28 Şubat'ı yaşadı. 28 Şubat'ta yapılanlar adil olmadığı gibi şu an yapılanlar da adil değil. Bugün halka yapılan bu diretme cahil bir kesimi memnun ettiği gibi iktidar değiştiğinde yapılacak diretmeler de başka bir cahil kesimi memnun edecek ve şu an büyük şakşakçılara ileride söz hakkı da bırakmayacaktır.

    Kısacası şu an uygulanan bu diretmeler ileriyi düşünmeden, iktidarımız hiç bitmeyecek denilerek ve halkı kutuplaştırarak uygulanan saçma sapan hareketler. Hani 28 Şubatçılar 1000 yıl sürecek diyordu ya aynı kafa ötesi değil.
  • 02-08-2021, 04:36:14
    #6
    Şimdi sormazlar mı insana gece canlı müzik için alınan ruhsatlar neden veriliyor? Bu ruhsati almak neden zor? Bu ruhsati almak icin extra ödenen tutarlar neden veriliyor?

    Şimdi yasaksa, tüm ruhsatlar iptal o zaman
    Şimdi bu ruhsatı neden zor veriyorlar? Uygun konumda mi, insanları rahatsız eder mi diye kontrol ettikleri için zor veriyorlar
    Şimdi bu ruhsatı almak neden pahalı, çünkü herkes yapamasın her köşe başında sabahlara kadar canlı müzik olursa insanlar rahatsız olur diye pahalı

    Birazda böyle bakın olaya. Insanlar sanıyor ki dükkan açtığında, istediği saatte açıyor dükkanı, istediği saatte kapatıyor. Öyle bir dünya yok. Gece ruhsatın yoksa zaten en geç 00.30'da kapatacaksın yoksa ceza yersin. Gece devriyesi gezer, neden gezer bu devriye? Sokakta huzuru sağlamak için değil mi? Işte sadece öyle değil gece ruhsatı olmayan ve açık olan dükkanlara tek tek uğrar basar cezayı.
  • 02-08-2021, 04:37:03
    #7
    taksimcw adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Madem ters mühendislikten bahsedildi...

    Din düşmanı değilim ama günde 5 vakit ezan okunması insanları rahatsız ediyor
    Sabahın 5'inde ezan okunduğu zaman çocuklar uyanıyor, işe giden insanlar var...
    Yıl olmuş 2021 herkesin cebinde bir akıklı telefon, onlarca ezan uygulaması var isteyen bunlardan birini yükler veya kulaklığı takıp son ses kabe'deki imamı bile dinleyebilir...
    Biraz teknolojiye ayak uydurun, İnsanları rahatsız etmeye ne hakkınız var?!

    Saygı karşılıklıdır, saygı göstermezsen kimse de sana saygı göstermez!
    Ezan 3 dakika sürüyor maksimum peki ya müzik eğlencesi öyle mi hocam ? Ben şahsen çevremde ki bir kafenin müziğinden gece saat 2 de bile çıldırıyorum sıcakta cam açamıyorum ama bu olay 6-7 saat sürüyor ezan ise 3 dakika lütfen şartları eşit konuşalım minareden saatlerce ezan okunmuyor.
  • 02-08-2021, 04:39:28
    #8
    clogens adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ezan 3 dakika sürüyor maksimum peki ya müzik eğlencesi öyle mi hocam ? Ben şahsen çevremde ki bir kafenin müziğinden gece saat 2 de bile çıldırıyorum sıcakta cam açamıyorum ama bu olay 6-7 saat sürüyor ezan ise 3 dakika lütfen şartları eşit konuşalım minareden saatlerce ezan okunmuyor.
    3 dakika uyandırmaya yetiyor.
    bir de köşe başında cami var, biri bitiyor diğeri başlıyor.
    gürültü kirliliğinden başka bir şey değil!
  • 02-08-2021, 04:41:52
    #9
    taksimcw adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 dakika uyandırmaya yetiyor.
    bir de köşe başında cami var, biri bitiyor diğeri başlıyor.
    gürültü kirliliğinden başka bir şey değil!
    3 dakika idare edilebilir bir süre fakat karşıda ki müzik de 3 dakika sürecek ise kabul ediyorum günde 10 kere 3 dakikalık müzik çalsın ezan 5 kere okunuyor ben 10 defa 3 dakikalık müziğe razıyım lütfen saatler sürecek olay ile insanların dini duygularını besleyen 3 dakikalık bir olayı bir tutmayın