• 06-05-2021, 05:21:12
    #10
    gfo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşin üzücü kısmı da şu, bazı insanlar diyor ki; "Aman gitsinler! Beğenmeyen gitsin!". Gidenler zaten normal insanlar değil, imkanı olan ve ülkeye faydası olacak insanlar. Bütün başarılı mühendis, doktor vb. gençlerimiz ülkeyi kötü şartlardan dolayı daha iyi bir gelecek için terk ediyor. Bunun 10-20 yıl sonra ne kadar büyük sorunlara yol açacağının ise kimse farkında bile değil.

    2020 yılı verilerine göre, üniversite mezunu gençlerin (22-29) %70'i ülkeyi terk etme hayali kuruyor. Ne kadar üzücü değil mi?
    Yaklaşık 1-2 senedir çevremde Ülke içinde bir şey yapmak isteyen olmadı. Ülkemizi değiştirmek gerekirken herkes mecburi sebeplerden dolayı gitme derdine düştü.

    ResLio adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanlış anlamayın fakat pazarcı hal’e satıyor, örnek salatalık üzerinden gidelim, pazarcı 40 kuruşa kornişon turşuluk almıyor, e aldı diyelim 90 kuruşa satacak, sattı diyelim pazarcı aldı diyelim pazarcı gidip 10 liraya koyarsa ne olur? Ee halde olan adam sadece salatalık mı alıp satıyor yurt dışından malda getiriyor sonra suç haldekilerde oluyor arkadaş pazarcı ortalığın içinden geçiyor sonra kalan ekonomi kötü pazardan birşey alamıyoruz oluyor ya dostum ekonomiyi bırakta şunlara çare bul, tamam alt limit üst limiti bırak dokunamassın ona dokunsa bu sefer esnaflar sıçrar çünki bazen mal para eder bazen etmez ettiğinde yaşarlar etmediğinde ölürler öyle kötü birşey işte, yani demek istediğim haldeki adamlarda yurt dışından mal GETİRİYORDU ki şuan ki kur ile imkansız(ekonomiyi düzeltmek istiyorlarsa temel gıda fiyatlarını millettin alabileceği miktarlara sabitlemeleri)
    Sebze meyveyi mahvedenler komisyonculardan başkası değildir. Bundan 5-6 yıl önce topraklarımızı öldürüp Hollanda'nın tohumuna gebe kaldığımızda da o iş bitmişti zaten.

    TheLek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    maliyet + %25 30 kar oranları şart olmalı böyle olmuyor.
    Komple her şey değişmeli.
  • 06-05-2021, 05:23:46
    #11
    ülkenin %40 ı kaçak elektrik kullanıyor devlet cebinden çıkmadığı için zaten o parayı vergilerden geri aldığı için umrunda bile değil böyle sorunlar varken bu tarz sorunlar çocukca geliyor. ülkenin haline bak. venezueladan beter oluruz 10 seneye. YTD.
  • 06-05-2021, 05:25:13
    #12
    Maske fırladığında nasıl limit geldi hemen?
    Boyun eğildiği sürece bunların sonu asla gelmez.
  • 06-05-2021, 05:28:43
    #13
    YasinReal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maske fırladığında nasıl limit geldi hemen?
    Boyun eğildiği sürece bunların sonu asla gelmez.
    Özellikle Büyükşehir olan iller de güzel takılıyorlar. 3 ay önce İstanbul'dan Balıkesir'e taşındım. Aylık giderler yarı yarıya düştü.
    • YasinReal
    YasinReal bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 06-05-2021, 05:33:32
    #14
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Özellikle Büyükşehir olan iller de güzel takılıyorlar. 3 ay önce İstanbul'dan Balıkesir'e taşındım. Aylık giderler yarı yarıya düştü.
    Büyük şehirde yaşayanlara Allah kolaylık versin, biz küçük şehirde zar zor yaşıyoruz
  • 06-05-2021, 05:38:38
    #15
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Hocam müsadenizle size olayı özetleyeyim.

    Tüketici gözünden baktığınızda haklısınız ama işletme gözüyle de bakmanız lazım. Fiyatların artış sebebi sadece doların yükselmesi değil. Mesela 3 ay önce dolar kuru 7 TL civarıydı, şuan 8,35 civarında. Bu işletme 3 ay önce aldığı ürünü sadece dolar arttığı için değil, stok ve depo yönetiminden lojistiğine pek çok gider maliyetini bu sürede sırtladığı için de fiyatı yükseltiyor. İşletme yönetiminde ileriyi göremeyen tutunamaz. Eğitim, Sağlık, Ekonomi, Politika, Teknolojik Gelişmeler vb. işletmelerin geleceğini etkileyen ve etkileyebilecek pek çok faktör var. Bu faktörlere göre fiyatlandırmalarını ve gelecek adımlarını planlıyorlar. Biz (tüketiciler), 5 ay sonra doların ne yönde seyir edeceğini veya hayatımızda toplumsal olarak ne gibi değişiklikler olacağını ancak tahmin edebiliriz ancak işletmeler böyle değil. Onlar kârlarını maksimize edebilmek için çok ciddi rakamlarda Saha Araştırma raporlarına yatırım yapıyor ki işletmeler geleceğine göre önceden hareket edebilsin, önlemini alabilsin.


    Bir diğer konu ise talep. Bir malin fiyatını, o mala gelen talep de belirler ve bunun doların yükselmesiyle/düşmesiyle pek ilgisi yoktur. Iphone 12 çıktı mesela, "ben o telefonu mutlaka almalıyım çevremde ilk bende olsun" diyen birine 10.000TL fiyat da verseniz, 20.000TL fiyat da verseniz gider alır.


    Yani konunun aslına dönecek olursak; bir ürünün fiyatını belirleyen iki ana faktör var.

    1) Maliyet-Risk fiyatlandırması
    2) Talebe göre fiyatlandırma
  • 06-05-2021, 05:39:50
    #16
    YasinReal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Büyük şehirde yaşayanlara Allah kolaylık versin, biz küçük şehirde zar zor yaşıyoruz
    sen konyada yaşamıyormusun ?
  • 06-05-2021, 05:41:38
    #17
    hibravez adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam müsadenizle size olayı özetleyeyim.

    Tüketici gözünden baktığınızda haklısınız ama işletme gözüyle de bakmanız lazım. Fiyatların artış sebebi sadece doların yükselmesi değil. Mesela 3 ay önce dolar kuru 7 TL civarıydı, şuan 8,35 civarında. Bu işletme 3 ay önce aldığı ürünü sadece dolar arttığı için değil, stok ve depo yönetiminden lojistiğine pek çok gider maliyetini bu sürede sırtladığı için de fiyatı yükseltiyor. İşletme yönetiminde ileriyi göremeyen tutunamaz. Eğitim, Sağlık, Ekonomi, Politika, Teknolojik Gelişmeler vb. işletmelerin geleceğini etkileyen ve etkileyebilecek pek çok faktör var. Bu faktörlere göre fiyatlandırmalarını ve gelecek adımlarını planlıyorlar. Biz (tüketiciler), 5 ay sonra doların ne yönde seyir edeceğini veya hayatımızda toplumsal olarak ne gibi değişiklikler olacağını ancak tahmin edebiliriz ancak işletmeler böyle değil. Onlar kârlarını maksimize edebilmek için çok ciddi rakamlarda Saha Araştırma raporlarına yatırım yapıyor ki işletmeler geleceğine göre önceden hareket edebilsin, önlemini alabilsin.


    Bir diğer konu ise talep. Bir malin fiyatını, o mala gelen talep de belirler ve bunun doların yükselmesiyle/düşmesiyle pek ilgisi yoktur. Iphone 12 çıktı mesela, "ben o telefonu mutlaka almalıyım çevremde ilk bende olsun" diyen birine 10.000TL fiyat da verseniz, 20.000TL fiyat da verseniz gider alır.


    Yani konunun aslına dönecek olursak; bir ürünün fiyatını belirleyen iki ana faktör var.

    1) Maliyet-Risk fiyatlandırması
    2) Talebe göre fiyatlandırma
    Dediklerin de haklısın hocam. Her işletmenin kendine göre göre enflasyon ile birlikte bir gider artışı var. Benim dillendirmek istediğim bu işi çakallığa kullananlar. Bunu yapanlar da bizim ülke de çok emin olabilirsiniz hocam.
    • hibravez
    hibravez bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 06-05-2021, 05:45:56
    #18
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dediklerin de haklısın hocam. Her işletmenin kendine göre göre enflasyon ile birlikte bir gider artışı var. Benim dillendirmek istediğim bu işi çakallığa kullananlar. Bunu yapanlar da bizim ülke de çok emin olabilirsiniz hocam.
    Tabii, art niyetli işletmeler de var haklısınız. Bu konuda denetim, Ticaret Bakanlığı'na bağlı kurum ve kuruluşlara düşüyor. Zaten çok bariz bir fiyat artışı söz konusuysa o işletmeye ceza yazılıyor ama bu; ürünlere göre değişiyor. Maalesef her üründe taban fiyat söz konusu değil. Serbest Piyasa durumu söz konusu