• 06-05-2021, 18:53:28
    #28
    Elektronik ürünleri yurt dışından alın, hiç değilse gümrük vergisi ile devlet kazanır. Fırsatçı yerli satıcılara para kaptırmamış olursunuz.

    https://www.amazon.com.tr/CORSAIR-Va.../dp/B07WVS5RBX Vergi dahil 1.8k ya almak mümkün. Türkiyede ise fiyatı 2.2k

    https://www.amazon.com.tr/Corsair-CM.../dp/B082DJ19CK Vergi dahil 2k ya almak mümkün. Türkiye fiyatı 4k

    İmkanınız varsa, bizim kapkaççılardan uzak durmanızda her daim fayda var.
  • 06-05-2021, 19:03:12
    #29
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Son 1 -2 haftadır gözlemlediğim doların 10 kuruşluk artışı bir çok üründe saçma sapan 1000 lira artışına gidilmiş. Baktığım 32 GB RAM 1600'den 2600'e , Laptop 7800'den 8700'e üstüne 10 bine çizik atıp fiyatı 8700 indirmişler. Tabi inceleme olmazsa herkes bildiği gibi at koşturuyor. Var mı gözünüze çarpan ürün, ürünler ?
    aslında hesaba katmadığınız 2-3 şey var
    1. abd dolarının üzerindeki enflasyon ve dolar bazında artan işçilik ücretleri
    2. artan emtia fiyatları hammadde fiyatları dolar bazında geçen yıla göre %30-%40 civarında artmış örnek bakır 2 kat artmış
    3.çip krizi ve arz aalması talep artmasıda fiyatları yukarı itiyor

    bunları üstüne türkiyedeki riskleri ve dolar kurunu eklersiniz
  • 06-05-2021, 19:12:03
    #30
    mertcangokgoz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elektronik ürünleri yurt dışından alın, hiç değilse gümrük vergisi ile devlet kazanır. Fırsatçı yerli satıcılara para kaptırmamış olursunuz.

    https://www.amazon.com.tr/CORSAIR-Va.../dp/B07WVS5RBX Vergi dahil 1.8k ya almak mümkün. Türkiyede ise fiyatı 2.2k

    https://www.amazon.com.tr/Corsair-CM.../dp/B082DJ19CK Vergi dahil 2k ya almak mümkün. Türkiye fiyatı 4k

    İmkanınız varsa, bizim kapkaççılardan uzak durmanızda her daim fayda var.
    Aynen hocam aynı ürünler 4K 2.6k vs satılıyor.

    Varro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aslında hesaba katmadığınız 2-3 şey var
    1. abd dolarının üzerindeki enflasyon ve dolar bazında artan işçilik ücretleri
    2. artan emtia fiyatları hammadde fiyatları dolar bazında geçen yıla göre %30-%40 civarında artmış örnek bakır 2 kat artmış
    3.çip krizi ve arz aalması talep artmasıda fiyatları yukarı itiyor

    bunları üstüne türkiyedeki riskleri ve dolar kurunu eklersiniz
    Her şeyin bir etkisi var fakat fırsatçılarda çok.
  • 06-05-2021, 19:15:20
    #31
    Vergiye çalışıyoruz resmen.
    Bir telefon alayım diyorum iPhone 7 : 2.5k dan başlıyor ikinci el. İki üç senedir.
    Çocuk için bir çekmeceli dolap alayım dedim, 2-3 ay önce 200 TL lik ürünler şimdi 400 TL den başlıyor.
  • 06-05-2021, 20:04:48
    #32
    Üyeliği durduruldu
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Son 1 -2 haftadır gözlemlediğim doların 10 kuruşluk artışı bir çok üründe saçma sapan 1000 lira artışına gidilmiş. Baktığım 32 GB RAM 1600'den 2600'e , Laptop 7800'den 8700'e üstüne 10 bine çizik atıp fiyatı 8700 indirmişler. Tabi inceleme olmazsa herkes bildiği gibi at koşturuyor. Var mı gözünüze çarpan ürün, ürünler ?
    Ben google cache ile fiyatları karşılaştırıyorum. Hainlikten başka birşey değil.
  • 06-05-2021, 20:29:18
    #33
    Her zaman söylediğim bir şey var, önce halk birbirini soymayı bıraktıktan sonra devlete ekonomiye bakarız. Ben başka millette böylesini görmedim, daha önceden de demiştim araba satıyor çıtır hasarlı hoop arabanın arkası 2008 önü 2010 model çıtır hasarlı olan da ekleme yapılan parça
  • 06-05-2021, 21:24:27
    #34
    Sürekli birileri dolar fiyatı ile piyasa fiyatı arasında karşılaştırma yaparak fiyatlar neden artıyor diye konu açıyor.
    Arkadaşlar biraz ekonomi öğrenmek lazım, fiyat karşılaştırma siteleri ve döviz kuru sitelerine bakıp ekonomi yorumu yapıyorsunuz.
    İktidarlar kendi beceriksiz ekonomi politikalarını örtmek için fırsatçılar diye bir yalan ortaya atıyor ve birileri işin aslını astarını bilmeden bu yalanın peşinden koşmaya devam ediyor.

    1) Dünyada mikroçip sıkıntısı var. İçinde mikroçip olan her ürünün imalatında tedariğinde sıkıntı var.
    Ford Otosan çip krizi yüzünden 2 ay üretime ara veriyor. Apple işlemci eksikliği yüzünden macbook üretimini yavaşlattı.
    Yani içinde mikroçip olan ürünler ya az üretiliyor ya da pahalıya üretiliyor o yüzden fiyatları artıyor.
    https://www.enkocaeli.com/haber/6944...durusa-geciyor
    https://shiftdelete.net/mikrocip-krizi-applei-da-vurdu

    2) Bakır fiyatları uçtu gitti 10 bin dolarlarda tonu. Bakır her ürünün içinde var, her kablonun içinde var, her elektrik motorunun içinde var.
    https://www.bloomberght.com/bakir-fi...esinde-2279086

    3) Plastik hammadde fiyatları petrokimya şirketlerinin üretimi kısması yüzünden %200 e yakın arttı.
    İçinde plastik kullanılan herşeyin maliyetinde artış var.
    https://www.milliyet.com.tr/ekonomi/...yarisi-6483965

    Ekonomiyi dolar kurundan ibaret zanneden arkadaşların ekonomi ile biraz daha derin ilgilenmesi gerekiyor.
    Bu sene ÜFE yani üreticiler için enflasyon TÜFE yani tüketiciler için enflasyonun 2 katı.
    Yani bazı ürünlerde spekütalif stok ve maliyet sıkıntısı yüzünden fiyat artışları yaşansa da, üreticiler maliyetlerindeki artışı henüz tam olarak fiyatlarına yansıtmamışlar.
    Üreticiler maliyetlerindeki artışların yarısının kendi karlarından sübvanse ederek daha az kazanırken birileri üreticilere fırsatçı diyor.
  • 06-05-2021, 21:34:47
    #35
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sürekli birileri dolar fiyatı ile piyasa fiyatı arasında karşılaştırma yaparak fiyatlar neden artıyor diye konu açıyor.
    Arkadaşlar biraz ekonomi öğrenmek lazım, fiyat karşılaştırma siteleri ve döviz kuru sitelerine bakıp ekonomi yorumu yapıyorsunuz.
    İktidarlar kendi beceriksiz ekonomi politikalarını örtmek için fırsatçılar diye bir yalan ortaya atıyor ve birileri işin aslını astarını bilmeden bu yalanın peşinden koşmaya devam ediyor.

    1) Dünyada mikroçip sıkıntısı var. İçinde mikroçip olan her ürünün imalatında tedariğinde sıkıntı var.
    Ford Otosan çip krizi yüzünden 2 ay üretime ara veriyor. Apple işlemci eksikliği yüzünden macbook üretimini yavaşlattı.
    Yani içinde mikroçip olan ürünler ya az üretiliyor ya da pahalıya üretiliyor o yüzden fiyatları artıyor.
    https://www.enkocaeli.com/haber/6944...durusa-geciyor
    https://shiftdelete.net/mikrocip-krizi-applei-da-vurdu

    2) Bakır fiyatları uçtu gitti 10 bin dolarlarda tonu. Bakır her ürünün içinde var, her kablonun içinde var, her elektrik motorunun içinde var.
    https://www.bloomberght.com/bakir-fi...esinde-2279086

    3) Plastik hammadde fiyatları petrokimya şirketlerinin üretimi kısması yüzünden %200 e yakın arttı.
    İçinde plastik kullanılan herşeyin maliyetinde artış var.
    https://www.milliyet.com.tr/ekonomi/...yarisi-6483965

    Ekonomiyi dolar kurundan ibaret zanneden arkadaşların ekonomi ile biraz daha derin ilgilenmesi gerekiyor.
    Bu sene ÜFE yani üreticiler için enflasyon TÜFE yani tüketiciler için enflasyonun 2 katı.
    Yani bazı ürünlerde spekütalif stok ve maliyet sıkıntısı yüzünden fiyat artışları yaşansa da, üreticiler maliyetlerindeki artışı henüz tam olarak fiyatlarına yansıtmamışlar.
    Üreticiler maliyetlerindeki artışların yarısının kendi karlarından sübvanse ederek daha az kazanırken birileri üreticilere fırsatçı diyor.
    Bilgilendirici cevaplar için teşekkürler hocam. Her şey çipten ibaret değil maalesef. Dediklerine katılıyorum. Ama bunu kötüye kullanan FIRSATÇILAR yok diyemezsin. Hakkı ile iş yapanlara tek sözüm yok. Yanlış anlaşıldıysa affola.
    • digiklan
    digiklan bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 06-05-2021, 22:27:10
    #36
    Ürünü geç bro, TMCB 7,70 yıl sonu $ beklentisinden 8,70 $ beklentisi revizeledi Sen şuan ürünlerin oranını belirtiyorsun, 2022 dolar 9 TL olduğunda + 2022 ocak ayında zamlar geldiğinde asıl durumu sen ozaman gör.
    Enflasyon bir karanlık gibi çökecek ülkenin üstüne.