• 06-05-2021, 23:05:13
    #37
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilgilendirici cevaplar için teşekkürler hocam. Her şey çipten ibaret değil maalesef. Dediklerine katılıyorum. Ama bunu kötüye kullanan FIRSATÇILAR yok diyemezsin. Hakkı ile iş yapanlara tek sözüm yok. Yanlış anlaşıldıysa affola.
    Bu devirde tekel olmadan fırsatçılık mümkün değil hocam. Aynı ürünün 20 farklı marka altında imalatı oluyor. Eğer bir firma fırsatçılık yapmaya kalkarsa rakipleri kolayca onun pazar payını ele geçirebiliyor. Her ürünün farklı muadilleri mevcut. Serbest Piyasada fırsatçılık olması için bir markanın tekel durumunda olması ya da pazara hakim firmaların anlaşarak fiyat belirlemesi gerekir. Devlet fiyatlara karışmaz sadece firmaların tekel konumlarını kötüye kullanmasını engellemek için o firmayı bölebilir, rekabete aykırı davranışları yüzünden ceza kesebilir ama yine fiyatına karışmamalıdır.
  • 06-05-2021, 23:10:43
    #38
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Nereye kadar gidecek bu böyle bu durum aldı başını gitti. Ülkede düzen kalmadı gerçekten dışarıdan bakan biri nasıl görüyor çok merak ediyorum. Bundan sonra toparlanmaya yönelik bir adım atsak bile seneler sürecek.
  • 07-05-2021, 02:09:04
    #39
    Gözünde dolar işareti çakan fırsatı kollayan piyasa bozucuları olduğu sürece hiçbir şeyi ucuza alamayız.
  • 07-05-2021, 03:32:58
    #40
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Son 1 -2 haftadır gözlemlediğim doların 10 kuruşluk artışı bir çok üründe saçma sapan 1000 lira artışına gidilmiş. Baktığım 32 GB RAM 1600'den 2600'e , Laptop 7800'den 8700'e üstüne 10 bine çizik atıp fiyatı 8700 indirmişler. Tabi inceleme olmazsa herkes bildiği gibi at koşturuyor. Var mı gözünüze çarpan ürün, ürünler ?
    Devlet vatandaşını soymaya kalkarsa, ticaret yapanlar da soymaya kalkar. KDV si ÖTV si Gelir vergisi, Döviz Kuru, Yüksek Faizi.
  • 08-05-2021, 15:59:25
    #41
    Maximum 1 sene önce baktığım bilgisayar 5.399 TL`den 8.999 TL olmuştu ve dolar o zaman 6.50 gibi bir fiyattaydı. 5-6 ay önce Ryzen 5 1600 AF işlemci 900 TL idi, bir kaç gün önce baktım ve 1.350 TL gibi bir fiyat olmuş. RAM desen almış başını gidiyor. Yani bu ülkede ekonomi böyle giderse kimse bir şey alamayacak zaten işsizlik oranı da fazla.