Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bilgilendirici cevaplar için teşekkürler hocam. Her şey çipten ibaret değil maalesef. Dediklerine katılıyorum. Ama bunu kötüye kullanan FIRSATÇILAR yok diyemezsin. Hakkı ile iş yapanlara tek sözüm yok. Yanlış anlaşıldıysa affola.
Bu devirde tekel olmadan fırsatçılık mümkün değil hocam. Aynı ürünün 20 farklı marka altında imalatı oluyor. Eğer bir firma fırsatçılık yapmaya kalkarsa rakipleri kolayca onun pazar payını ele geçirebiliyor. Her ürünün farklı muadilleri mevcut. Serbest Piyasada fırsatçılık olması için bir markanın tekel durumunda olması ya da pazara hakim firmaların anlaşarak fiyat belirlemesi gerekir. Devlet fiyatlara karışmaz sadece firmaların tekel konumlarını kötüye kullanmasını engellemek için o firmayı bölebilir, rekabete aykırı davranışları yüzünden ceza kesebilir ama yine fiyatına karışmamalıdır.