• 09-04-2021, 17:53:10
    #28
    Wraith adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ülkesini bu kadar şikayet eden başka bir millet yoktur herhalde ki ben daha denk gelmedim.
    Şu tür mesajlara yazmayayım diyorum da işte insanın canı acıyor böyle insanların var olup da mevcut kötü düzeni başımızdan göndermek yerine tutmak için çaba harcadığını görünce. Forumda eğer aktif olarak dolaşıyorsanız görmüşsünüzdür harçlık çıkarmak için freelancer kişilere gelen vergi cezalarını. Hadi şirket kursunlar diyelim hani diyorsunuz ya vergielndirilmiş kazanç kutsaldır diye x kişisi makale yazarak ailesine yük olmadan eğitimini tamamlamak için artık insanlar 1 kuruş bile banka hesaplarına almaya korkuyor çünkü sonrasında fahiş cezalar kesiliyor. Şirket kurduğunu varsayarsak muhasebecisi, vergisi vs dediğinde babasının oğluna yaptırsa 400 500 lira maliyeti oluyor. Tek başına makale işi ya da buna benzer iş yapanlar zaten ortalama bu rakamları hatta daha düşüğünü kazanıyor. Eee ne oldu kendini parçalayıp 1 ay çalıştı hop hepsi şirket giderlerine harcanmış oldu. He diyorsanız ki benim tuzum kuru kardeşim gerisinden banane insanlar açlıktan bitap düşmüş ek gelir kazanmasınlar falan o zaman bir şey diyemem kendi düşüncenizdir saygı duyarım. Muhtemelen buradan yazmak yerine çözüm önerisi sunun da dersiniz siz onu da yazayım bir çok yerde yazdım buna forumda dahil, sosyal medya platformları da dahil hatta Cimer üzerinden talep de oluşturdum. Kendi şirketim var beni bağlayan bir şey yoktu ama sizin gibi kafamı çevirip gitmek yerine belki bir işe yarar diye elimi taşın altına koymayı tercih ettim ve dedim ki ufak meblağlarda iş yapan kişiler için ya kişi kazancını beyan edip şirket olmadan vergi ödeyebilsin ya da devlete bir hesap bildirsin ve oraya gelen paralardan otomatik olarak kazanç vergisini düşsün kalan da kişiye ait olsun muhasebeci vs ile uğraşmasınlar diye ama sağolsunlar her şeye mutlaka dönüş yapan Cimer ona yalandan kopyala yapıştırla bile olsa dönüş yapmadı. Canı sağolsun ne diyelim.

    Paypal konusunda da ben e-ticaret ve lojistik hizmetleri veriyorum şirketim üzerinden. Yurtdışına iş yapmak istiyorum ama yapamıyorum neden çünkü Paypal Türkiye'de kapalı. Ben yurtdışına ürün sattığımda döviz cinsinden ödeme mi alıp devlete de o kur üzerinden kazandığım paranın vergisini vereceğim zaten ama globale açılmamız bu şekilde çok zor. Ancak bir şirketi de yurtdışında açıp orası ile burasını tamamen ayırmak gerekiyor o da şu an Allah'a şükür işlerim iyi gittiği halde bile zorlayacak şeyler. Neymiş Paypal bizim alanımızı kullanıp bize ödeme yapmıyormuş. Bu bahsettiğiniz şeylerin aynısını yapan ülkemizin güzide 3 4 tane şirketi var hepimizin malumu olan onlara da bir şey dediniz mi misal? Paypal'ın Türkiye'ye ortalama ödeyeceğim rakamın yüzlerce katı vergisi olan şirketlerin tek gecede tüm borçları silindi. Paypal'da ödemiyor onlar da birine laf ederken diğerine neden sessiz kalıyorsunuz? Sağolsn hükümetimiz globale açılıp da iş yapmamızı istemiyor. Halbuki ben döviz kazanırsam ülkeye de döviz sokacağım bunu anlamak istemiyorlar ya da işlerine gelmiyor.

    Sanırım bu kadar cevap yeterli olmuştur. Mantıklı cevaplarınız varsa lütfen yazın. Yoksa beğenmiyorsan git orada yaşa tarzı cümleler kuracaksanız boşuna yorum yazmayın yazacaksanız da beni etiketlemeyin.
  • 09-04-2021, 18:02:17
    #29
    ademsahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu tür mesajlara yazmayayım diyorum da işte insanın canı acıyor böyle insanların var olup da mevcut kötü düzeni başımızdan göndermek yerine tutmak için çaba harcadığını görünce. Forumda eğer aktif olarak dolaşıyorsanız görmüşsünüzdür harçlık çıkarmak için freelancer kişilere gelen vergi cezalarını. Hadi şirket kursunlar diyelim hani diyorsunuz ya vergielndirilmiş kazanç kutsaldır diye x kişisi makale yazarak ailesine yük olmadan eğitimini tamamlamak için artık insanlar 1 kuruş bile banka hesaplarına almaya korkuyor çünkü sonrasında fahiş cezalar kesiliyor. Şirket kurduğunu varsayarsak muhasebecisi, vergisi vs dediğinde babasının oğluna yaptırsa 400 500 lira maliyeti oluyor. Tek başına makale işi ya da buna benzer iş yapanlar zaten ortalama bu rakamları hatta daha düşüğünü kazanıyor. Eee ne oldu kendini parçalayıp 1 ay çalıştı hop hepsi şirket giderlerine harcanmış oldu. He diyorsanız ki benim tuzum kuru kardeşim gerisinden banane insanlar açlıktan bitap düşmüş ek gelir kazanmasınlar falan o zaman bir şey diyemem kendi düşüncenizdir saygı duyarım. Muhtemelen buradan yazmak yerine çözüm önerisi sunun da dersiniz siz onu da yazayım bir çok yerde yazdım buna forumda dahil, sosyal medya platformları da dahil hatta Cimer üzerinden talep de oluşturdum. Kendi şirketim var beni bağlayan bir şey yoktu ama sizin gibi kafamı çevirip gitmek yerine belki bir işe yarar diye elimi taşın altına koymayı tercih ettim ve dedim ki ufak meblağlarda iş yapan kişiler için ya kişi kazancını beyan edip şirket olmadan vergi ödeyebilsin ya da devlete bir hesap bildirsin ve oraya gelen paralardan otomatik olarak kazanç vergisini düşsün kalan da kişiye ait olsun muhasebeci vs ile uğraşmasınlar diye ama sağolsunlar her şeye mutlaka dönüş yapan Cimer ona yalandan kopyala yapıştırla bile olsa dönüş yapmadı. Canı sağolsun ne diyelim.

    Paypal konusunda da ben e-ticaret ve lojistik hizmetleri veriyorum şirketim üzerinden. Yurtdışına iş yapmak istiyorum ama yapamıyorum neden çünkü Paypal Türkiye'de kapalı. Ben yurtdışına ürün sattığımda döviz cinsinden ödeme mi alıp devlete de o kur üzerinden kazandığım paranın vergisini vereceğim zaten ama globale açılmamız bu şekilde çok zor. Ancak bir şirketi de yurtdışında açıp orası ile burasını tamamen ayırmak gerekiyor o da şu an Allah'a şükür işlerim iyi gittiği halde bile zorlayacak şeyler. Neymiş Paypal bizim alanımızı kullanıp bize ödeme yapmıyormuş. Bu bahsettiğiniz şeylerin aynısını yapan ülkemizin güzide 3 4 tane şirketi var hepimizin malumu olan onlara da bir şey dediniz mi misal? Paypal'ın Türkiye'ye ortalama ödeyeceğim rakamın yüzlerce katı vergisi olan şirketlerin tek gecede tüm borçları silindi. Paypal'da ödemiyor onlar da birine laf ederken diğerine neden sessiz kalıyorsunuz? Sağolsn hükümetimiz globale açılıp da iş yapmamızı istemiyor. Halbuki ben döviz kazanırsam ülkeye de döviz sokacağım bunu anlamak istemiyorlar ya da işlerine gelmiyor.

    Sanırım bu kadar cevap yeterli olmuştur. Mantıklı cevaplarınız varsa lütfen yazın. Yoksa beğenmiyorsan git orada yaşa tarzı cümleler kuracaksanız boşuna yorum yazmayın yazacaksanız da beni etiketlemeyin.
    bakın bencilsiniz bencilce cevap veriyorsun iş yaıyorum diyorsun paypalla yapacağım diyorsun ama paypal senin ülkene vergi vermiyor bu bencilliktir ben işimi görürüm ister versin ister vermesin mantığı ile satr satır yazı yazarak hiç bir şey olmaz.


    tamamen boş yazmışsınız kural kaide vardır biri senin ülkende ise başkasına vergi verip sana vermiyorsa ve sende bunu kabul ediyorsan ya acizsin ya eziksin vergi isteyemiyorsun. hayır benim tuzum kuru değil ben ay sonunu zor çıkartıyorum işlerim kötü olduğundan mutlumuyum hayır değilim. lakin beni eleştirenler sadece ben belli bir yöne baktığım için eleştiriyor halbuki beni eleştiren kişi veya arkadaş bak kardeş şurda daha güzel manzara var ve o manzarayı bana anlatsa işte ozaman mantıklı eleştiri yapmış olur.

    kardeşim bağırarak hiç bişe yapamazsın boş boş bağırdın ve kin nefret kustun tamamen kendine zarar verdin. kardeşim bu ülkede adaletli bir seçim var sen gidersin sandığa verirsin oyunu istediğini getirirsin getiremiyorsan azınlıksın demektir. ve azınlık olarak çoğunluğa aptalmış gözü ile bakarsanız buda sizin acziyetiniz olur ve bu şekilde bu devran döner gider.

    umarım yazımın tamamını okursun sanada hayırlı günler dilerim kinler ve neretlerinizden rica ediyorum arınarak bana alıntı yapın. aksi taktirde tamamen boşuna yazı ve zaman harıyorsunuz.

    ayrımcılık yapmayın sizci bizci yada sizin gibi düşünen bizim gibi üşünenlerden olmayın bunu olursanız her zaman kaybedeceksiniz. bu ülkede kendini hep haklı hep üstün görenler eskide kaldı

    saygılar iyi günler dilerim Allah işinize kat kat kazanç sağlar ve kat kat artırır İnşaAllah..
  • 09-04-2021, 18:09:37
    #30
    Wraith adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bakın bencilsiniz bencilce cevap veriyorsun iş yaıyorum diyorsun paypalla yapacağım diyorsun ama paypal senin ülkene vergi vermiyor bu bencilliktir ben işimi görürüm ister versin ister vermesin mantığı ile satr satır yazı yazarak hiç bir şey olmaz.


    tamamen boş yazmışsınız kural kaide vardır biri senin ülkende ise başkasına vergi verip sana vermiyorsa ve sende bunu kabul ediyorsan ya acizsin ya eziksin vergi isteyemiyorsun. hayır benim tuzum kuru değil ben ay sonunu zor çıkartıyorum işlerim kötü olduğundan mutlumuyum hayır değilim. lakin beni eleştirenler sadece ben belli bir yöne baktığım için eleştiriyor halbuki beni eleştiren kişi veya arkadaş bak kardeş şurda daha güzel manzara var ve o manzarayı bana anlatsa işte ozaman mantıklı eleştiri yapmış olur.

    kardeşim bağırarak hiç bişe yapamazsın boş boş bağırdın ve kin nefret kustun tamamen kendine zarar verdin. kardeşim bu ülkede adaletli bir seçim var sen gidersin sandığa verirsin oyunu istediğini getirirsin getiremiyorsan azınlıksın demektir. ve azınlık olarak çoğunluğa aptalmış gözü ile bakarsanız buda sizin acziyetiniz olur ve bu şekilde bu devran döner gider.

    umarım yazımın tamamını okursun sanada hayırlı günler dilerim kinler ve neretlerinizden rica ediyorum arınarak bana alıntı yapın. aksi taktirde tamamen boşuna yazı ve zaman harıyorsunuz.

    ayrımcılık yapmayın sizci bizci yada sizin gibi düşünen bizim gibi üşünenlerden olmayın bunu olursanız her zaman kaybedeceksiniz. bu ülkede kendini hep haklı hep üstün görenler eskide kaldı

    saygılar iyi günler dilerim Allah işinize kat kat kazanç sağlar ve kat kat artırır İnşaAllah..
    Bana bencil diyorsunuz neye göre dediğinizi inanın anlamadım beni bağlayan hiçbir şey olmadığı halde sırf ufak tefek kazanç sağlayıp da ama kendisine ama ailesine katkıda bulunmak isteyen kişilere devlet kolaylık sağlasın dedim diye bencil olduysam size tavsiyem bencil nedir anlamını bir sözlükten kontrol edin. Paypal iyi ki vermiyor demedim dikkat ederseniz dedim ki Paypal için bu kadar vatan millet sakarya anlayışı ile gidiyorsunuz da tek gecede Paypal'ın vereceğinden yüzlerce kat fazla vergisi silinen şirketlere neden sesinizi çıkarmıyorsunuz? Paypal vergi vermese bile Paypal üzerinden globale işe yapıp döviz kazanan girişimci veya firma sahipleri daha fazla kazanacağı için haliyle ödeyeceği vergiyi de artırmış olacak yani dolaylı yoldan da olsa devlet buradan kar sağlıyor. Ama vergi borcu silinen dev şirketlerden aksine sürekli zarar yazıyorsun aynı duyarlılığı bu konuda da rica ediyorum.

    Ben mevcut hükümete destek verenlere hakaret edip bağırıp çağırmadım sadece diyorum ki ekonomi ne halde insanlar para kazanamıyor özellikle ek iş yapanlar sıkıntıda buna kulağınızı tıkamayın diyorum siz neden eleştiriyorsunuz diyorsunuz. Devlet ile hükümet ayrımını yapabildiğinizden emin değilim. Devlet eleştirilmez doğrudur ama devleti yöneten hükümet eleştirilebilir. Bana şu yazdığı mve önerdiğim sistemde bir tane mantıksız bir şey söyleyin. Diyorum ki devlet ufak iş yapan freelancerlardan bir vergi oranı belirlesin ve şirket kurmadan vergi tahsil edebileceği bir sistem geliştirsin bunu yapacak gücümüz yok mu yani bizim. Dediğim gibi şurada bir tane mantıksız şey söyleyin tamam haklısınız diyeceğim.
  • 09-04-2021, 18:22:41
    #31
    ademsahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bana bencil diyorsunuz neye göre dediğinizi inanın anlamadım beni bağlayan hiçbir şey olmadığı halde sırf ufak tefek kazanç sağlayıp da ama kendisine ama ailesine katkıda bulunmak isteyen kişilere devlet kolaylık sağlasın dedim diye bencil olduysam size tavsiyem bencil nedir anlamını bir sözlükten kontrol edin. Paypal iyi ki vermiyor demedim dikkat ederseniz dedim ki Paypal için bu kadar vatan millet sakarya anlayışı ile gidiyorsunuz da tek gecede Paypal'ın vereceğinden yüzlerce kat fazla vergisi silinen şirketlere neden sesinizi çıkarmıyorsunuz? Paypal vergi vermese bile Paypal üzerinden globale işe yapıp döviz kazanan girişimci veya firma sahipleri daha fazla kazanacağı için haliyle ödeyeceği vergiyi de artırmış olacak yani dolaylı yoldan da olsa devlet buradan kar sağlıyor. Ama vergi borcu silinen dev şirketlerden aksine sürekli zarar yazıyorsun aynı duyarlılığı bu konuda da rica ediyorum.

    Ben mevcut hükümete destek verenlere hakaret edip bağırıp çağırmadım sadece diyorum ki ekonomi ne halde insanlar para kazanamıyor özellikle ek iş yapanlar sıkıntıda buna kulağınızı tıkamayın diyorum siz neden eleştiriyorsunuz diyorsunuz. Devlet ile hükümet ayrımını yapabildiğinizden emin değilim. Devlet eleştirilmez doğrudur ama devleti yöneten hükümet eleştirilebilir. Bana şu yazdığı mve önerdiğim sistemde bir tane mantıksız bir şey söyleyin. Diyorum ki devlet ufak iş yapan freelancerlardan bir vergi oranı belirlesin ve şirket kurmadan vergi tahsil edebileceği bir sistem geliştirsin bunu yapacak gücümüz yok mu yani bizim. Dediğim gibi şurada bir tane mantıksız şey söyleyin tamam haklısınız diyeceğim.
    bakın bencil dememdeki olay paypala vergi vermediği için kapatıldı. bunlar diger sosyal medyalarada yapıldı ve en çok twitter dayandı oda sonunda pes etti ve ofis açmak için çalışmalara başladı. sürekli paypal ile iş yapanlara evet sorun olucak ama bunu sorun yapanlar bencillik ile yapıyor cunku işleri zorlaştı bende paypal ile çalışıyordum paypal kapanınca payoneere geçtim ve 2014 den beri ciddi oranda kullandım ve ben bütün paramı bankayada aktardım direk bankamatikdende çektim ve daha sorun veya uyarı almadım.

    diyorsunuz makale yazana fırsat verilsin neden vergi alınıyor ben bu şekilde düşünmüyorum youtube ve adsense harici daha kimseye vergi için baskı görmedim evet bende diyorum sokaktaki simitci belediye ile didişmesin ama olaya simitci olarak bakma fırıncı simit üretiyor eletrik su zaman kira vergi veriyor. kısaca bir yanda iyi insanlar kazansın derken diyer yanda fırıncılar zarar ediyor ve hakları yeniliyor umarım demek istediğimi anladın..

    vergi borcu silinmesine bende karşıyım hatta zenginden daha çok fakirden daha az vergilendirme mantığına inanıyorum ama şunuda düşünmek lazım bu eşitsizlik olur zenginden daha çok alırsan o zengin büyümesini engellersin ve büyümesini engellersen başkalarına iş fırsatı azalır iş fırsatı azalınca işsizlik tavan yapar diyeceksin işsizlik zaten tavan yok hocam o iş öle değil iş beğenmeme diye bir lüx var bizim ülkemizde.

    eleştirin hocam bende eleştiriyorum zaten ama dikkat edin ben size bir şey söyledim bana baktığım yön için beni eleştiriyorsun gelip bana bak şu tarafta daha güzel manzarar var demiyorsun. bu emin ol ülkenin genel bir hastalığı buda insanlarda bir süre sonra kin nefret ve karşı tarafın akıl sağlığı ile alakalı düşünceler gelebiliyor. benim yaşım 35 ve geçmişi ve bugünü çok iyi demesemde berrak olarak hatırlarım şimdi sana o bu diye hiç bişe övmeyeceğim ama şunu çok iyi biliyorum şuan bencillik yapıyoruz 20 senede kimse hatta hiç bir üke uzaya çıkamaz (uzay mecazi) ve ben bu parti olayına 2011 den sonra takıldım daha öncesinde aşırıcı bir kemalisttim atatürkçü demiyorum kemalisttim diyorum ve kolumdada hala o dönemin eseri olan dövmesi mevcut. herkes popülizmcilik yapıyor ama 3 soru sorsan avel avel bakıp kalacak neyse konumuza gelelim bakış ve samimi yaklaşım hocam önce bana kendini tanıt (buda mecaz) bana deki şu taraftaki şöle böle çok iyi inanayım ozaman beraber birşeyler yapalım.

    uzun yazdığım için kelimelerde atalamalar oluyor kusura bakmayın uzun yazı yazarken kas gerilmeleri yaşayabiliyorum o nedenle hatalı yazabiliyorum.
    samimi sohbetiniz ve saygı için teşekkürler.
  • 09-04-2021, 18:27:05
    #32
    Gerçekleri görsellerle anlatınca birileri triggerlanmış. Gülüp geçmeyi bilmiyor millet.
  • 09-04-2021, 18:40:03
    #33
    Wraith adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bakın bencil dememdeki olay paypala vergi vermediği için kapatıldı. bunlar diger sosyal medyalarada yapıldı ve en çok twitter dayandı oda sonunda pes etti ve ofis açmak için çalışmalara başladı. sürekli paypal ile iş yapanlara evet sorun olucak ama bunu sorun yapanlar bencillik ile yapıyor cunku işleri zorlaştı bende paypal ile çalışıyordum paypal kapanınca payoneere geçtim ve 2014 den beri ciddi oranda kullandım ve ben bütün paramı bankayada aktardım direk bankamatikdende çektim ve daha sorun veya uyarı almadım.

    diyorsunuz makale yazana fırsat verilsin neden vergi alınıyor ben bu şekilde düşünmüyorum youtube ve adsense harici daha kimseye vergi için baskı görmedim evet bende diyorum sokaktaki simitci belediye ile didişmesin ama olaya simitci olarak bakma fırıncı simit üretiyor eletrik su zaman kira vergi veriyor. kısaca bir yanda iyi insanlar kazansın derken diyer yanda fırıncılar zarar ediyor ve hakları yeniliyor umarım demek istediğimi anladın..

    vergi borcu silinmesine bende karşıyım hatta zenginden daha çok fakirden daha az vergilendirme mantığına inanıyorum ama şunuda düşünmek lazım bu eşitsizlik olur zenginden daha çok alırsan o zengin büyümesini engellersin ve büyümesini engellersen başkalarına iş fırsatı azalır iş fırsatı azalınca işsizlik tavan yapar diyeceksin işsizlik zaten tavan yok hocam o iş öle değil iş beğenmeme diye bir lüx var bizim ülkemizde.

    eleştirin hocam bende eleştiriyorum zaten ama dikkat edin ben size bir şey söyledim bana baktığım yön için beni eleştiriyorsun gelip bana bak şu tarafta daha güzel manzarar var demiyorsun. bu emin ol ülkenin genel bir hastalığı buda insanlarda bir süre sonra kin nefret ve karşı tarafın akıl sağlığı ile alakalı düşünceler gelebiliyor. benim yaşım 35 ve geçmişi ve bugünü çok iyi demesemde berrak olarak hatırlarım şimdi sana o bu diye hiç bişe övmeyeceğim ama şunu çok iyi biliyorum şuan bencillik yapıyoruz 20 senede kimse hatta hiç bir üke uzaya çıkamaz (uzay mecazi) ve ben bu parti olayına 2011 den sonra takıldım daha öncesinde aşırıcı bir kemalisttim atatürkçü demiyorum kemalisttim diyorum ve kolumdada hala o dönemin eseri olan dövmesi mevcut. herkes popülizmcilik yapıyor ama 3 soru sorsan avel avel bakıp kalacak neyse konumuza gelelim bakış ve samimi yaklaşım hocam önce bana kendini tanıt (buda mecaz) bana deki şu taraftaki şöle böle çok iyi inanayım ozaman beraber birşeyler yapalım.

    uzun yazdığım için kelimelerde atalamalar oluyor kusura bakmayın uzun yazı yazarken kas gerilmeleri yaşayabiliyorum o nedenle hatalı yazabiliyorum.
    samimi sohbetiniz ve saygı için teşekkürler.
    En son yazacağım şeyi baştan yazayım saygı çerçevesindeki bu tartışmayı böyle devam ettirdiğiniz için bende çok teşekkür ediyorum. Forumda son zamanlarda böyle durumlara hasret kalmıştık Payoneer evet bir alternatif ama ben hala Paypal'daki rahatlığı bulamıyorum Paypal hem burada hem de yurtdışında çok aktif kullanılan bir sistemdi yani sorduğum şimdiye kadar hiçbir müşterimden Paypal'ım yoktu yanıtını almadım ama Payonerr ne diyen adamla karşılaştım. Daha forumda bir konu vardı yazılımcı bir arkadaş yıllık hesabına yatan cüzi ücretler nedeniyle 130.000 civarı yanlış hatırlamıyorsam cezaya çarptırıldı. Ayrıca hadi diyelim sadece Adsense ve Youtube olsun onlar için de aynı şeyi söylüyorum. Paranın geldiği hesap Google Ireland. Dersin ki tamam şirket kurma ama yüzde 20 (rakamı atıyorum) vergisi var tüm bankalara da bir talimat gönderilir. O hesaptan para geldiği gibi yüzde 20 vergisi kesilir kalanını kullanıcı istediği şekilde kullanır. Ya da freelancer iş yapanlar için bakın ben şu kadar şu miktarlarda iş yaptım bu da kanıtları hesap dökümlerim diyerek vergisi hesaplanır ve şirket olmadan ödeme imkanı sağlanabilir. Kimse makale yazan vergi vermesin demiyor aksine versin ama bağımsız bir şekilde beyanda bulunup vergisini verebileceği bir sistem geliştirilsin genel olarak forumun büyük kısmı da bu şekilde düşünüyor zaten.

    Makale kısmı ile ilgili verdiğiniz örnek bence yanlış simitçiye dokunmasınlar ama fırıncı elektrik vs harcıyor demişsiniz fırıncı üreticidir fiziksel bir nesne çıkartır ortaya ama makale öyle değil yani karşılaştırılmaları mantıksız. Ama yine aynı örnek üzerinden gidecek olursak hepsi belli oranlarda vergisini vermeli bunda hem fikiriz ama fırıncı zarara uğruyor demek mantıksız nedeni de şu. Fırıncı bağlı bulunduğu lokasyonda atıyorum 100 kişiye erişebiliyorsa seyyar simitçi o fırından aldığı simitlerle sürekli dolaşım halinde olduğu için belki 500 kişiye erişebiliyor yani dolaylı yoldan fırıncının satışlarını da artırıyor.

    Zengin firmalar konusunda ne yazık ki anlaşamıyoruz hala aksini düşündüğünü söyleseniz de yazdıklarınız ile dediklerini haklı çıkarıyorsunuz bu nedenle bu konuyu es geçiyorum. Ayrıca iş beğenmeme gibi bir şey olduğunu neye dayanarak söylediniz elinizde bir veri var mı yoksa sistemin başındaki bazı kişiler bakın bu kadar fabrika açtık işsizlik yok insanlar iş beğenmiyor lafını mı kendinize referans alıyorsunuz bilmiyorum ama yanlış bir düşünce. Tabi siz iyi bir üniversitede iyi bir derece ile mezun olup yine iyi bir üniversiteden yüksek lisans yapan kişiye git kardeşim tekstillerde ortacılık yap diyorsanız ve kabul etmiyorlarsa belki siz o konuda haklı çıkabilirsiniz. Gerçi Suriyeliler sağolsun tekstillerdeki ortacılık sektörünü de Türk gençlerine yedirmiyorlar artık işverenler bir Türk çalıştırmak yerine aynı paraya 2 3 tane Suriyeli çalıştırmayı tercih ediyor.

    35 yaşındasınız aramızda birkaç yaş var az çok bende hatırlarım sizin kadar olmasa da ancak geçmiş zamanlarla günümüzü kıyas etmek en yanlış bulduğum şeylerin başında gelir o zamanların teknolojisi ile şimdinin teknolojisi kıyas bile kabul edilemez. He aslında çok da farklı bir durum yok. Önceden hastanelerde sıra beklenirdi şimdi hastane randevusu almak için bilgisayar veya telefon başında MHRS'yi bekliyoruz gibi gibi.
  • 09-04-2021, 18:55:08
    #34
    ademsahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En son yazacağım şeyi baştan yazayım saygı çerçevesindeki bu tartışmayı böyle devam ettirdiğiniz için bende çok teşekkür ediyorum. Forumda son zamanlarda böyle durumlara hasret kalmıştık Payoneer evet bir alternatif ama ben hala Paypal'daki rahatlığı bulamıyorum Paypal hem burada hem de yurtdışında çok aktif kullanılan bir sistemdi yani sorduğum şimdiye kadar hiçbir müşterimden Paypal'ım yoktu yanıtını almadım ama Payonerr ne diyen adamla karşılaştım. Daha forumda bir konu vardı yazılımcı bir arkadaş yıllık hesabına yatan cüzi ücretler nedeniyle 130.000 civarı yanlış hatırlamıyorsam cezaya çarptırıldı. Ayrıca hadi diyelim sadece Adsense ve Youtube olsun onlar için de aynı şeyi söylüyorum. Paranın geldiği hesap Google Ireland. Dersin ki tamam şirket kurma ama yüzde 20 (rakamı atıyorum) vergisi var tüm bankalara da bir talimat gönderilir. O hesaptan para geldiği gibi yüzde 20 vergisi kesilir kalanını kullanıcı istediği şekilde kullanır. Ya da freelancer iş yapanlar için bakın ben şu kadar şu miktarlarda iş yaptım bu da kanıtları hesap dökümlerim diyerek vergisi hesaplanır ve şirket olmadan ödeme imkanı sağlanabilir. Kimse makale yazan vergi vermesin demiyor aksine versin ama bağımsız bir şekilde beyanda bulunup vergisini verebileceği bir sistem geliştirilsin genel olarak forumun büyük kısmı da bu şekilde düşünüyor zaten.

    Makale kısmı ile ilgili verdiğiniz örnek bence yanlış simitçiye dokunmasınlar ama fırıncı elektrik vs harcıyor demişsiniz fırıncı üreticidir fiziksel bir nesne çıkartır ortaya ama makale öyle değil yani karşılaştırılmaları mantıksız. Ama yine aynı örnek üzerinden gidecek olursak hepsi belli oranlarda vergisini vermeli bunda hem fikiriz ama fırıncı zarara uğruyor demek mantıksız nedeni de şu. Fırıncı bağlı bulunduğu lokasyonda atıyorum 100 kişiye erişebiliyorsa seyyar simitçi o fırından aldığı simitlerle sürekli dolaşım halinde olduğu için belki 500 kişiye erişebiliyor yani dolaylı yoldan fırıncının satışlarını da artırıyor.

    Zengin firmalar konusunda ne yazık ki anlaşamıyoruz hala aksini düşündüğünü söyleseniz de yazdıklarınız ile dediklerini haklı çıkarıyorsunuz bu nedenle bu konuyu es geçiyorum. Ayrıca iş beğenmeme gibi bir şey olduğunu neye dayanarak söylediniz elinizde bir veri var mı yoksa sistemin başındaki bazı kişiler bakın bu kadar fabrika açtık işsizlik yok insanlar iş beğenmiyor lafını mı kendinize referans alıyorsunuz bilmiyorum ama yanlış bir düşünce. Tabi siz iyi bir üniversitede iyi bir derece ile mezun olup yine iyi bir üniversiteden yüksek lisans yapan kişiye git kardeşim tekstillerde ortacılık yap diyorsanız ve kabul etmiyorlarsa belki siz o konuda haklı çıkabilirsiniz. Gerçi Suriyeliler sağolsun tekstillerdeki ortacılık sektörünü de Türk gençlerine yedirmiyorlar artık işverenler bir Türk çalıştırmak yerine aynı paraya 2 3 tane Suriyeli çalıştırmayı tercih ediyor.

    35 yaşındasınız aramızda birkaç yaş var az çok bende hatırlarım sizin kadar olmasa da ancak geçmiş zamanlarla günümüzü kıyas etmek en yanlış bulduğum şeylerin başında gelir o zamanların teknolojisi ile şimdinin teknolojisi kıyas bile kabul edilemez. He aslında çok da farklı bir durum yok. Önceden hastanelerde sıra beklenirdi şimdi hastane randevusu almak için bilgisayar veya telefon başında MHRS'yi bekliyoruz gibi gibi.
    konuya işsizlik olarak başlayalım. eskiden herkes okumuyor yada herkes okumaya okutmaya imkanı yoktu ve esiden okuyan az kişi için iş fırsatı daha çok ve değerli oluyordu bir dönem her yer 2 yıllık muhasebecilerden geçilmiyordu hem kolay hem basit hemde çabuk iş ama herkes muhasebe okuyunca işçi ihtiyacı olmayan neden işçi arasın yada nasılsa boşta işçi cok deyip maaşlara zam yapmıyor yada istediği gibi rest çekebiliyor burada eksiklik kimde onu bulmak gerekiyor bence şöyle olabilir üniversite okudun olabilir en yüksek derecede okudun buda olabilir aç kalmaktansa 3 5 ay yada kendine göre iş bulana kadar 1 yıl başka iş bul yada dediğiniz gibi ortacılık yapın. bu egoizm den kurtulmadıkca işsizlik sorunu asla çözülmez.

    aşırı agoculuk var adam diyor ben 2 yıl yada 4 yıl okudum az maaşla çalışamam ama bir süre parasız doşalmayı kabulleniyor. işte bu egoizm izm diyorum izm kötüdür izm olan her şey kötüdür birşeyin sonuna izm eklenirse o işte bir aşırıcılık var ve buda bir süre sonra işsizlik konusunda alışkanlık ve bğımlılık artırır yani çalışmadanda yaşamayı alışkanlık haline getiriyor.

    demem o ki egosunu törpüleyip ortacılık yapsa (sizin demeniz ile) hem düzgün iş bulana kadar maaşı olacak hemde egosunu yok ettiği için erdemini artırır erdemli insan her zaman kazanır buna inanmayan olabilir ama erdemli insan hep kazanır kazanıcak

    konu iyice dağılıyor neyse bi süre yokum geç yazabilirim sohbet için teşekkür tekrar.
  • 09-04-2021, 19:03:33
    #35
    Wraith adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    konuya işsizlik olarak başlayalım. eskiden herkes okumuyor yada herkes okumaya okutmaya imkanı yoktu ve esiden okuyan az kişi için iş fırsatı daha çok ve değerli oluyordu bir dönem her yer 2 yıllık muhasebecilerden geçilmiyordu hem kolay hem basit hemde çabuk iş ama herkes muhasebe okuyunca işçi ihtiyacı olmayan neden işçi arasın yada nasılsa boşta işçi cok deyip maaşlara zam yapmıyor yada istediği gibi rest çekebiliyor burada eksiklik kimde onu bulmak gerekiyor bence şöyle olabilir üniversite okudun olabilir en yüksek derecede okudun buda olabilir aç kalmaktansa 3 5 ay yada kendine göre iş bulana kadar 1 yıl başka iş bul yada dediğiniz gibi ortacılık yapın. bu egoizm den kurtulmadıkca işsizlik sorunu asla çözülmez.

    aşırı agoculuk var adam diyor ben 2 yıl yada 4 yıl okudum az maaşla çalışamam ama bir süre parasız doşalmayı kabulleniyor. işte bu egoizm izm diyorum izm kötüdür izm olan her şey kötüdür birşeyin sonuna izm eklenirse o işte bir aşırıcılık var ve buda bir süre sonra işsizlik konusunda alışkanlık ve bğımlılık artırır yani çalışmadanda yaşamayı alışkanlık haline getiriyor.

    demem o ki egosunu törpüleyip ortacılık yapsa (sizin demeniz ile) hem düzgün iş bulana kadar maaşı olacak hemde egosunu yok ettiği için erdemini artırır erdemli insan her zaman kazanır buna inanmayan olabilir ama erdemli insan hep kazanır kazanıcak

    konu iyice dağılıyor neyse bi süre yokum geç yazabilirim sohbet için teşekkür tekrar.
    Kabak yine çalışıp para kazanmak ya da bir tık daha iyi bir geçim sağlayabilmek için ek gelir kazanmaya çalışan halkın başına patladı sanırım Bu insanlar ne yapsın ben bilemedim okusa herkes okuyor neden okudun okumasa bu devirde neden okumadın ailesini geçindirmek için maaşlı çalışsa elin kızını tek maaşa muhtaç etmek için mi evlendin ek iş yapsa niye yapıyor bu insanlar malum kesimi hiç memnun edemeyecek anlaşılan. İyi akşamlar diliyorum hocam.
  • 09-04-2021, 20:25:24
    #36
    Kesinlikle hakli 😂😂