• 22-03-2021, 20:44:23
    #10
    DemirayBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Markalı ürün demiyorum marka değeri diyorum.

    Ben örneğin pazaryeri ve e-ticaret sitemde satış yapıyorum. Demiray Bilişim benim marka değerimdir. Yanımda çalıştırdığım kişi ürünlerimi alıp pazaryerlerinde satış yaparsa X Bilişim diye adam piyasada bana rakip olmuş oluyor. Ha nedir gidip kendisi ürün alsın kendisi satsın bir şey demem ama benim yanımda çalışanın yapmasını bende istemem. Marka değerinin yanında stok kâr zarar durumu da oluyor. Bütün ticari riski ben alayım depolamayı vs yapayım dükkan kirasını yürüteyim. Sonra sen gel hiç bir ticari riskini almadan satışını yap kazan. Güzel işmiş valla.
    English adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 tarafta haklı. İşten çıkarmak yerine uyarabilirdi. Ama sigortasız çalıştırdığı için mutlaka dava açın.
    Adama başta söylemiştik satacağımızı kabul edip 1 hafta ürün verdi. 1 hafta sonra bana ortak mı olacan lan sen diye kovdu çocugu. KOVDU KIZDI İTİN GÖTÜNE SOKUP GÖNDERDİ. SATMA ÜRÜNLERİMİ DEMEDİ. BAŞTA KABUL EDİP SONRADAN GÖNDERDİ İŞTEN ÇIKARTTI VE HAKLI. BRAVO ne deyim. daha da bişey yazmıycam. Kimseye ortak çıkmak derdimiz yoktu. satışlarını da baltalamadık. ÜRÜN VARDI fiyat sorduk ve aldık. ucuza almadık sattığı kar marjlı fiyattan aldık. Marka değerini düşündüğünü söylediğin adam fatura bile kesmiyor logosu bile yok marka değeri diyorsun bana. Sorun oluyosa uyarırsın satmaz zorla mı sattık zorla mı aldık hırsızlık mı yaptık. neyse ya.
  • 22-03-2021, 20:44:26
    #11
    Sigortasız çalıştırması doğru değil ama sizinki de doğru değil.
    Adam ürünü dükkanda 10₺ ye satiyorsa diyelim
    N11 de de 13 ₺ ye satıyor. Ama siz gidip bu ürünü trendyolda 12₺ ye satıyorsunuz. Ve adamın ürünleri bu sefer n11 ve diğer platformlarda daha az satılıyor.
    Ama bir diğer yönden de normal gidip dükkandan alıp da satabilirsiniz ama bu sefer fatura kesemezdiniz.
  • 22-03-2021, 20:45:34
    #12
    abdlkrm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sigortasız çalıştırması doğru değil ama sizinki de doğru değil.
    Adam ürünü dükkanda 10₺ ye satiyorsa diyelim
    N11 de de 13 ₺ ye satıyor. Ama siz gidip bu ürünü trendyolda 12₺ ye satıyorsunuz. Ve adamın ürünleri bu sefer n11 ve diğer platformlarda daha az satılıyor.
    Ama bir diğer yönden de normal gidip dükkandan alıp da satabilirsiniz ama bu sefer fatura kesemezdiniz.
    Adamla başta konuştuk kabul etti bunu zaten. öyle bir durumda yoktu. Dükkanda 10tl ye satıyorsa sitesinde 10tlydi bize de 10tl ye veriyodu bizde 10 11 tl civarı satıyoduk.
  • 22-03-2021, 20:47:21
    #13
    Adamın malını adamdan alıp adama pazarında ortakçı çıkarak (kendi ürünleriyle) bir de savunmak 😅

    Değişik bir felsefe

    Hadsizlik ediyorsam affola ama armut piş azıma düş

    Arkadaşınızın ve senin yaptığın benim kitabımda yediğin kaba ....

    Hani sigortaya bişey diyemem sonuna kadar arkandayız da bunu kendini haklı çıkartmak gibi bir kaiden varsa burda hatalı ve suçlu iş veren değil...
  • 22-03-2021, 20:49:19
    #14
    Hocam büyük geçmiş olsun. Piyasada böyle insanlar var tabi. Hakkınızı aramaya devam edin.
    Farklı tedarikçi bulup rakip olmayı deneye bilirsin.
  • 22-03-2021, 20:50:24
    #15
    abdlkrm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sigortasız çalıştırması doğru değil ama sizinki de doğru değil.
    Adam ürünü dükkanda 10₺ ye satiyorsa diyelim
    N11 de de 13 ₺ ye satıyor. Ama siz gidip bu ürünü trendyolda 12₺ ye satıyorsunuz. Ve adamın ürünleri bu sefer n11 ve diğer platformlarda daha az satılıyor.
    Ama bir diğer yönden de normal gidip dükkandan alıp da satabilirsiniz ama bu sefer fatura kesemezdiniz.
    Ama sonuçta yine bu kişilerde o dükkandan alıyor ürünü
    Başka yerden almıyor ürün satılacağı varsa satılıyor her türlü dükkan kazanıyor zaten hemde zarar etmeden bence çekememezlik yaptı adam ilerde büyüyüp bana rakip olmasın diye hem zaten bugün onu kovsa işten sabahı çalışacak hazırdır başkasını bulur mantığı
  • 22-03-2021, 20:51:06
    #16
    sadecemfk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Adamın malını adamdan alıp adama pazarında ortakçı çıkarak (kendi ürünleriyle) bir de savunmak 😅

    Değişik bir felsefe

    Hadsizlik ediyorsam affola ama armut piş azıma düş

    Arkadaşınızın ve senin yaptığın benim kitabımda yediğin kaba ....

    Hani sigortaya bişey diyemem sonuna kadar arkandayız da bunu kendini haklı çıkartmak gibi bir kaiden varsa burda hatalı ve suçlu iş veren değil...
    İyi başa da ekledim ilk başta kabul edip sonradan sorun yapıp çıkarttı. Ben gidip evime ip aalıyorum diye almadım internetten satıcaz diye aldım tamam ama aynı fiyattan veririm dedi kdv isterseniz fatura keserseniz kdv çıkar dedi kabul ettik.

    Neyin akbu neyin pislemesi? SİTESİNDE 10TL YE SATIYORSA BİZE DE 10TL YE VERİYODU HOCAM KAFANIZ MI GÜZEL? YANİ YİNE DIŞARIYA SATTIĞI KAR MARJINDA KAR ELDE EDİYODU. YANİ Bİ NEVİ MÜŞTERİYDİK PARA KAZANDIRIYORDUK ? 10 tl ye satıyosa bize 5tl ye vermedi. Normal müşteriden aldığı karı bizden de aldı.
  • 22-03-2021, 20:54:11
    #17
    Ben ortada bir sorun göremedim. Bazıları tuhaf yorumlar atmış ilginç. Bu adam zaten malı size 10 TL'ye satıyor. Sen bunu sonrasında ister 50 TL'ye satarsın istersen 500 TL'ye satarsın.


    Sizin bu adama pazar yerinde rakip olmanız gibi bir mantık hatası olamaz çünkü zaten bu adamın sana sattığı malı sen başkasına satıyorsun. Burada adamın bir kaybı yok sadece siz satış yaptığınız için komisyon almış gibi bir şey oluyor. Adam hiç uğraşmadan malını daha fazla kişiye satmış oluyor.
  • 22-03-2021, 20:55:11
    #18
    Ürünleri kendiniz tedarik edin hocam