• 22-03-2021, 20:34:06
    #1
    Bugün iğrenç bir olay başıma geldi.

    Kuzenim bir yerde de çalışıyordu. Oradan birkaç ürünü trendyol mağazamıza koyduk 3 5 satılsın ek gelir olsun diye. Güzelde satıldı. Günlük 20 siparişe kadar çıktık. Hergün oradan alıyor ödemesini yapıyorduk ve getirip kendimiz satıyorduk internetten. ALDIĞIMIZ FİYAT ADAMIN SATTIĞI MAĞAZA FİYATIYLA AYNIYDI. Yani herhangi bir indirim yapmıyordu.

    - Kuzenim 19 yaşında. Sigortasız ve 2 bin TL maaş ile çalışıyordu.

    - Bugün beni çileden çıkartan haber aldım. Adam kuzenimi kovmuş işten yürü git sen bana ortak mı çıkacaksın dükkanıma dükkanımın ürünlerini satıyosun demiş. BEDAVA ALMIYORUZ PARASI NEYSE VERİP ALIYORUZ ÜRÜNLERİ 1 TL BİLE İNDİRİM YAPMIYOR. Hatta fatura kesmesini istedik. +18 KDV çıkar dedi onu bile kabul ettik. Son aldığımız ürünleri yani bugün kovmadan önceki 1.500 liralık ve faturasını da vermemiş. Zaten sigortasız olduğu için tazminatsız vs çıkartmış çocuğu. TEK SUÇUMUZ ADAMDAN PARASINI VERİP ÜRÜN ALMAK.

    - Adamın günlük 5 bin lira kendi sitesinden satışı var, + 2 tane büyük dükkanı var + n11 satışlarını vs saysam günlük 40 50 bin cirosu vardır. Lanet olsun böyle insanlara gerçekten moralim çok bozuk ve çok kinlendim. Maddi manevi gücüm olsa adamı piyasan silicem ancak o da yok. Arkadaşım avukat sigortasız çalıştırdığı için Hizmet tespit davası açacaz ama kanıtlaması çok zor maaşı vs elden verdiği için. Sitesinin aynısını yapıp ürünleri eklesem sipariş alır mıyım bilmiyorum ama tedarikçimde yok zaten. Ama böyle insanların bu kadar para kazanıp bu kadar zalim olabilmesi.. Çocuk ev geçindiriyordu annesi çalışmıyor eve bakıyordu 2 bin lira ile LANET OLSUN LANET OLSUN LANET OLSUN!

    Edit: ADAM BAŞTA ÜRÜN SATIŞI İÇİN ALDIĞIMIZI SÖYLEDİK VE KABUL ETTİ 1 HAFTA BOYUNCA BİŞEY DEMEDEN SATTIĞIMIZI BİLE BİLE ALDI ÜRÜNÜ. KUZENİMDE ÖĞRENDİĞİME GÖRE DE SATIŞLARINDA YÜZDE 1 BİLE AZALMA OLMADI AYNI PARAYI KAZANMAYA DEVAM ETTİ. YANİ BAŞTA KABUL EDİP SONRADAN ÇOCUĞU KOVDU HEM DE SATIŞINA VS ZARAR GELMEDEN.
  • 22-03-2021, 20:36:30
    #2
    Bazen ürün satmak değildir.

    Marka değeri kaybetmek vardır.

    Adamın ürünlerini fiyat farkı olmaksızın sizde sattığınızda marka değerine rakip firma çıkıyor ve bunu çalışanı yapınca tepkisini haksız görmedim.

    Ha nedir sigortasız asgari ücret altına çalıştırması vs konularda gerekli şikayetlerinizi yapabilirsiniz.
  • 22-03-2021, 20:38:11
    #3
    DemirayBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bazen ürün satmak değildir.

    Marka değeri kaybetmek vardır.

    Adamın ürünlerini fiyat farkı olmaksızın sizde sattığınızda marka değerine rakip firma çıkıyor ve bunu çalışanı yapınca tepkisini haksız görmedim.

    Ha nedir sigortasız asgari ücret altına çalıştırması vs konularda gerekli şikayetlerinizi yapabilirsiniz.
    Markalı ürünler falan değildi. Markasını kullanmıyorduk. Normal markasız her yerde bulunabilecek bir ürünlerdi. Adam çinden getirtiyor zaten markası falan yok. Satışınıda baltaladığımız yok sattığı mecrada satmıyordum. Zaten aynı yerde satsak bile onunla baş edecek fiyatları asla veremediğim için onun satışına zerre sıkıntı olmazdı. Ve tekrar diyorum ürünlerin herhangi bir markası patenti yok. Parasını vererek aldığım ürünü de istediğimi yapabilirim. Bu kadar gaddar olmak gerçekten günah.

    Adamın marka değeri vs de umrunda değil. HA SORUN BU OLSA BİLE SATMAYIN ÜRÜN VERMİYORUM DEMEK YERİNE ADAMI KOVMAK NE KADAR ETİK. GERÇEKTEN BAZEN VİCDAN DİYORUM SADECE VİCDAN.
  • 22-03-2021, 20:39:57
    #4
    masterthone adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Markalı ürünler falan değildi. Markasını kullanmıyorduk. Normal markasız her yerde bulunabilecek bir ürünlerdi. Adam çinden getirtiyor zaten markası falan yok. Satışınıda baltaladığımız yok sattığı mecrada satmıyordum. Zaten aynı yerde satsak bile onunla baş edecek fiyatları asla veremediğim için onun satışına zerre sıkıntı olmazdı. Ve tekrar diyorum ürünlerin herhangi bir markası patenti yok. Parasını vererek aldığım ürünü de istediğimi yapabilirim. Bu kadar gaddar olmak gerçekten günah.
    Bir nevi dropshipping yapıyordunuz dimi?
  • 22-03-2021, 20:40:20
    #5
    O zaten yöntemi öğrendiği için kovdu. Amacı ortada yanlış olmasından dolayı iş akdinin feshi değil, aradan çıkartıp kendisinin uygulamaya çalışmak istemesi. Yalnız ticarette bir kural vardır ;
    "şirket içinde şirket olmaz"
  • 22-03-2021, 20:40:29
    #6
    Öncelikle sigortasız işçi çalıştırdığı için çok büyük para cezası yer ve ödemediği bütün günleri öder çevredeki dükkandaki adamlara sorarlar bu adam buraya geliyor muydu çalışıyor muydu diye çevresindeki dükkandaki adamlara evet derse adam şap o oturur
  • 22-03-2021, 20:40:32
    #7
    İlginç olay. aslında sattığınız için size teşekkür etmesi lazım. Millet iyice aptala bağladı
  • 22-03-2021, 20:40:53
    #8
    masterthone adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Markalı ürünler falan değildi. Markasını kullanmıyorduk. Normal markasız her yerde bulunabilecek bir ürünlerdi. Adam çinden getirtiyor zaten markası falan yok. Satışınıda baltaladığımız yok sattığı mecrada satmıyordum. Zaten aynı yerde satsak bile onunla baş edecek fiyatları asla veremediğim için onun satışına zerre sıkıntı olmazdı. Ve tekrar diyorum ürünlerin herhangi bir markası patenti yok. Parasını vererek aldığım ürünü de istediğimi yapabilirim. Bu kadar gaddar olmak gerçekten günah.
    Markalı ürün demiyorum marka değeri diyorum.

    Ben örneğin pazaryeri ve e-ticaret sitemde satış yapıyorum. Demiray Bilişim benim marka değerimdir. Yanımda çalıştırdığım kişi ürünlerimi alıp pazaryerlerinde satış yaparsa X Bilişim diye adam piyasada bana rakip olmuş oluyor. Ha nedir gidip kendisi ürün alsın kendisi satsın bir şey demem ama benim yanımda çalışanın yapmasını bende istemem. Marka değerinin yanında stok kâr zarar durumu da oluyor. Bütün ticari riski ben alayım depolamayı vs yapayım dükkan kirasını yürüteyim. Sonra sen gel hiç bir ticari riskini almadan satışını yap kazan. Güzel işmiş valla.
  • 22-03-2021, 20:40:53
    #9
    2 tarafta haklı. İşten çıkarmak yerine uyarabilirdi.Ama sigortasız çalıştırdığı için mutlaka dava açın.