cagatay_55 adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Çoğu kişi yurtiçi yerleşikler yerli bankalara koşup para yatırıp faiz alsın diye faiz arttırıldığını sanmış ama işin aslı öyle değil, tabi birde kredi çekmek isteyenlerin hali var. Bir işletme kuracaksanız bankanın masrafları dahil olarak sizi borçlandıracağı tutar 19 değil 23-25 olacaktır. Böyle ağır bir yükün altına girmektense paralarını faize koymak daha karlı gelir ve ülkede yatırım olmaz. Faiz arttırılmasının sebebi ülkede doların kalmaması, yabancı sıcak para sahiplerinin paraları dışarıya çıkarmaması ve dışarıda sıfır faiz ile parasını boş yatıranların ülkemize gelip ihya olmasını sağlamaktır. Bu ödediğimiz aslında faizden çok siyasi istikrarsızlığın, adaletsizliğini ve konuşma özgürlüğünün diyetidir aslında. Hemen önceki gün rt ile vekillik düşürülme ve parti kapatma davası olmasa 200 değil 50 baz puan faiz artışı yapılsa aynı etkiyi gösterecekti. Bu yaşanan siyasi olaylar yüzünden ülkede kendini güvende hissetmeyen sıcak para dışarıya kaçacaktı ve dışarıdan ülkeye para girişi olmayacaktı. Sadece 1 iş günü sonrası faiz açıklanması ve malum siyasi olayın hemen 1 gün öncesine denk getirilmesinin tesadüf olduğunu asla düşünmüyorum, bankadaki paralar çekilmeden durun durun arttırıyoruz dendiği düşüncesindeyim. Yabancılar dolarları ülkelerine götürürse ülkemizde dolar kıtlığı olur, bu develüasyon yaratır. Her faiz arttırımı birkaç gazeteciyi içeri atmanın, yürüyüş yapanları dövmenin, öğrenci tutuklamanın, kayıp paralar nerede dendiğinde sağlıklı bir cevap verememenin ürünüdür aslında. Her faiz önce Mısır'a yıllarca kafa tutup tüm ticareti bitirdikten sonra barışmaya çalışmanın bedelidir, kullanmamak için alınan S400'lerin bedelidir, F35 programından kovulmanın diyetidir, AB'yi tehdit etmenin sonuçlarıdır, hiçbir şey sebepsiz olmayacağı gibi faiz artırımı da sebepsiz değildir. Siyasi bir tarafa çekilmesin lütfen, sadece faiz arttırımının birkaç sebebini yazdım hepsi o. Faiz siyasi bir tercih, faizin arttırılmasına sebep olanları seçmek sandıkta halkın tercihidir, faiz arttıranları seçenlerin görüşlerine saygı duyulması gerekir. Her halk hak ettiği gibi yönetilir, biz %19 ile Dünya'nın en fazla faiz veren 7. ülkesi olmayı hak ediyoruz, basın özgürlüğü, adalet ve eğitim liginde en diplerde olmayı hak ediyoruz vehak ettiğimiz gibi yaşıyoruz, o yüzden ben şikayet etmeyi bırakalı çok oldu. Kaderine razı olmuş gözler ile ülkemin halini izliyorum hepsi o.

212.890 TL ana paranız varsa, yatarak sonunda 1 asgari ücret kadar gelir elde edebilirsiniz
