• 19-03-2021, 13:29:59
    #46
    cagatay_55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Konuya şöyle bir tablo ekleyelim. Anlamak açısından daha faydalı olur

    Konu başlığındaki yata yata kelimesi içinse @XPloiter; 212.890 TL ana paranız varsa, yatarak sonunda 1 asgari ücret kadar gelir elde edebilirsiniz


    Olay aslında biraz farklı, direk %19 faizi bankalar vermiyor, en yüksek gördüğüm %18,5 şu an. Ayrıca asgari ücreti faiz olarak almak için aylık 1,144 TL olan sgk primini de hesaba katmalısınız. Buna ek olarak Öyle bir para olmalı ki bir miktar fazla olacak ve asgari ücrete zam geleceği zaman amorti edecek, ayrıca oranlar bu şekilde kalırsa geçerli olur, faiz oranı %8,25 lere kadar tekrar gelirse ki malum yetkililerimiz faiz sevmiyor, işte o zaman bu paranın 3-4 katı gerekebilir. İsviçre - 0 , 75 faiz veriyor yani para değerini bile koruyamıyor ama orada para bol olduğu için bankalar bir nevi " saklama ve koruma ücreti " olarak ana paradan kesinti yapıyorlar, biz korusunlar diye para alıyoruz

    Çoğu kişi yurtiçi yerleşikler yerli bankalara koşup para yatırıp faiz alsın diye faiz arttırıldığını sanmış ama işin aslı öyle değil, tabi birde kredi çekmek isteyenlerin hali var. Bir işletme kuracaksanız bankanın masrafları dahil olarak sizi borçlandıracağı tutar 19 değil 23-25 olacaktır. Böyle ağır bir yükün altına girmektense paralarını faize koymak daha karlı gelir ve ülkede yatırım olmaz. Faiz arttırılmasının sebebi ülkede doların kalmaması, yabancı sıcak para sahiplerinin paraları dışarıya çıkarmaması ve dışarıda sıfır faiz ile parasını boş yatıranların ülkemize gelip ihya olmasını sağlamaktır. Bu ödediğimiz aslında faizden çok siyasi istikrarsızlığın, adaletsizliğini ve konuşma özgürlüğünün diyetidir aslında. Hemen önceki gün rt ile vekillik düşürülme ve parti kapatma davası olmasa 200 değil 50 baz puan faiz artışı yapılsa aynı etkiyi gösterecekti. Bu yaşanan siyasi olaylar yüzünden ülkede kendini güvende hissetmeyen sıcak para dışarıya kaçacaktı ve dışarıdan ülkeye para girişi olmayacaktı. Sadece 1 iş günü sonrası faiz açıklanması ve malum siyasi olayın hemen 1 gün öncesine denk getirilmesinin tesadüf olduğunu asla düşünmüyorum, bankadaki paralar çekilmeden durun durun arttırıyoruz dendiği düşüncesindeyim. Yabancılar dolarları ülkelerine götürürse ülkemizde dolar kıtlığı olur, bu develüasyon yaratır. Her faiz arttırımı birkaç gazeteciyi içeri atmanın, yürüyüş yapanları dövmenin, öğrenci tutuklamanın, kayıp paralar nerede dendiğinde sağlıklı bir cevap verememenin ürünüdür aslında. Her faiz önce Mısır'a yıllarca kafa tutup tüm ticareti bitirdikten sonra barışmaya çalışmanın bedelidir, kullanmamak için alınan S400'lerin bedelidir, F35 programından kovulmanın diyetidir, AB'yi tehdit etmenin sonuçlarıdır, hiçbir şey sebepsiz olmayacağı gibi faiz artırımı da sebepsiz değildir. Siyasi bir tarafa çekilmesin lütfen, sadece faiz arttırımının birkaç sebebini yazdım hepsi o. Faiz siyasi bir tercih, faizin arttırılmasına sebep olanları seçmek sandıkta halkın tercihidir, faiz arttıranları seçenlerin görüşlerine saygı duyulması gerekir. Her halk hak ettiği gibi yönetilir, biz %19 ile Dünya'nın en fazla faiz veren 7. ülkesi olmayı hak ediyoruz, basın özgürlüğü, adalet ve eğitim liginde en diplerde olmayı hak ediyoruz vehak ettiğimiz gibi yaşıyoruz, o yüzden ben şikayet etmeyi bırakalı çok oldu. Kaderine razı olmuş gözler ile ülkemin halini izliyorum hepsi o.
  • 19-03-2021, 13:37:54
    #47
    bir din kültürü hocası şunu demişti. faiz haramdır ama haram edilen dönemdeki piyasa koşullarıyla bu dönemdeki koşullar tabiki değişmiştir. o dönemde 1 devenin fiyatı 571 de de aynıydı 620 de de aynıydı enflasyon diye bir şey yoktu. ve o dönemde parası olmayan adamlara 10 altın verip 1 sene sonra 20 altın hatta 80 altın alanlar vardı dedi. verilen paranın geri ödenip ödenemyeceğine falan bağlı olarak faiz miktarı değişiyordu dedi. bunu kaynaklardan görüyoruz dedi. haliyle dinin emirleri bugün değişmiştir diyemeyi z ama dünyada fetva makamları var mısırdaki el ezher üniversitesi bunlardan birisi dedi (bu fetva makamı kafasına göre konuşan tarikat şeyhi değil elbet) orada bu konuda uzman olanlar daha doğrusunun dinin her konusunda uzman olanlar oturmuş günümüz şartlarında bir ev almak için ya da evinde birikmiş paranı muhafaza için bankacılık sistemini kullanmana bankada paranı tutmak için seneye de aynı deveyi alabilmek için bankada tutmana cevaz vermişler diyordu. o dönemde yasaklanan faizin bu dönemdeki aylık %20 alan tefecilik olduğunu ifade etmişti.

    bk ben sorumluluk almam bu yazıya bakarak faize para yatırmaya koşmayın


    ek : bu arada faizle para kazanılmaz . zira %19 faiz olan ülkede 100 lirayı yatırırsın bir sene sonra 119 tl alırsın düz hesap ama bir sene önce bir deveyi 100 liraya alabiliyorsan faizin %19 olduğu bir ülkede o deve ertesi sene 138 lira olur senin aldığın %19 faiz yine yetmez. dini olarak kendini düzeltemeyenler suçu başkalarında arar başkalarını düzeltmeye kalkarmış .ben babama kızdım yıllarca . ulen baba dedim beni 5 yaşımdan itibaren zorla namaz kıldırsaydın hafız etseydin küçükken ben bugün otomatik namaz kıla kıla namazını asla kaçırmayan birisi olurdum diye düşünüyordum bizi m ekonomi meselesi de böyley. kendi evindeki açığı kapatma komşunun derdiyle dertlen belki Allah acır da düzeltir Ama Allah'ın sistemi öyledeğil. Allah çalışana kafasını çalıştırana veriyor yahudi bile olsa. Ayrım yapmıyor çalışana veriyor.


    eve 5 maaş giriyor ayda 20bin tl ev kira değil fatura derdi yok ama evin babası bu 20bin le evi idare edemiyor her ay 5 bin lira borçlanıyorsa o babaya kaç sene katlanırsınız? aman ben gidersem komşu baba seni döver diye diye kandırmaya devam ediyor. yapamıyorsan yapan gelsin baba diyemiyor kimse aman babaya laf edilmez
  • 19-03-2021, 14:07:33
    #48
    Param bankada ama faiz almam. Fakat bu sisteme destek olduğum için alacağım faizi bir nevi bankaya bağışlayarak insanları sömürmesine destek oluyorum

    Dinde faiz konusunu çok araştırdım.

    Faizin haram kazanç olduğunun belirtildiği hutbede şu ifadelere yer verildi: “Faiz, haksız yoldan, emek sarf etmeden, alın teri dökmeden kazanmaktır. Faiz, insanların mallarına kattıkları meşru olmayan fazlalıktır. ... Faiz haramdır; çünkü İslam'ın hukuk ve ahlâk sisteminin temelinde yer alan 'Hak' kavramına aykırıdır.

    Siz bankaya vadeli koyarak malınıza mal katabiliyor musunuz? Enflasyon olmasaydı katabilirdiniz ama enflasyon olan bir ülkede bu tanım size uymuyor. Bu yüzden banka faizleri konusunda çoğu kişi farklı düşünüyor. Kimi haram diyorken kimi de helal diyor. Hatta bazı bankalar kar payı altında faiz veriyorlar.

    Kuran'da ki ayetlerde de iniş sırasına göre faiz alanların iyi bir iş yapmadığına ve almamalrı gerektiğini belirtiyor. Sonra faiz alanlar için durum biraz daha sertleşiyor ve en son inen ayetlerde faizin haram olduğu ve faiz alan kişilerin Allah'a ve paygamber efendimize savaş açtığı gibisinden bir benzetme yapılıyor.

    Peki bu faiz hangi faiz? O dönemlerde insanları sömüren tefecilerin aldıkları faizler. Örnek veriyorum 10 altına 1 ayda 12-13 belki daha fazla altın alarak insanları borçlu bırakmak ve sonucunda insanların çocuklarını köle ya da kızlarını cariye olarak alma sonucuna varan faiz. İslam bunu ilk ayetlerde kötü bir davranış olarak görüyor ve en son ayette de zaten yasaklıyor. Bu faiz ile günümüz faizi arasında fark var. Tabiki buradan çıkan sonuç banka faizinin helal olduğu anlamına gelmez. Ancak insanları zor duruma düşüren bir tefeci ile bankadan enflasyon altında faiz alan yani parasının değerini az da olsa korumaya çalışan birinin kazanacağı günah aynı değildir. Aynı olsa zaten adalet olmazdı ve Allahın adaleti de tamdır. Faiz almak veya almamak size kalmış ama bankaya para yatırmak demek bu sistemin yürümesine destek olmak demektir. Günümzde harama karışmamak gerçekten çok zor ve mucize. Allah herkesin gönlüne göre versin.
  • 19-03-2021, 14:10:10
    #49
    Faiz hiçbir zaman mantıklı gelmiyor pazartesi attım 10 tl faize haftaya pazartesi 20 tl oldu atarken ekmek 1 tl idi attıktan sonra 3 tl oldu? Faiz yerine yatırım daha mantıklı
  • 19-03-2021, 14:18:45
    #50
    serocum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Faiz hiçbir zaman mantıklı gelmiyor pazartesi attım 10 tl faize haftaya pazartesi 20 tl oldu atarken ekmek 1 tl idi attıktan sonra 3 tl oldu? Faiz yerine yatırım daha mantıklı
    Diyanet fetva verirken sadece din adamlarına değil, ekonomistlerin de fikrini alması lazım. Diyaneti örnek verdim, bir din adamından fetva alırken özellikle bu konuda, o kişinin ekonomi bilgisini göz önüne almak lazım. Bu tür konularda kendi içlerinde bile anlaşmazlığa düşüyorlar. Kuran ayetlerini yorumlamak ve doğru anlamak gerçekten zor. Ben bazen kendi mantığıma göre hareket ediyorum. Zaten faize koyacak param yok ve olmadı, geleni yerim ben Ama bana banka faizi haram değilmiş gibi geliyor. Biraz içine sindirmekle alakalı bir şey bu sanırım. Yarın Allah'In karşısına geçtiğim zaman bu şekilde kendimi savunurum diye düşünürüm. Çünkü enflasyon fazla ve benim birikimim her sene eriyecek. Yatırım olarak altın vs. var ama bu ekonomik koşullarda bence oradan kazanılan paranında faizden farkı yok. Düşünsene altına para koyan benden çok kazanıyor yıllık, o helal ben haram yedim. Benim günahım ne
  • 19-03-2021, 14:21:39
    #51
    dll adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Diyanet fetva verirken sadece din adamlarına değil, ekonomistlerin de fikrini alması lazım. Diyaneti örnek verdim, bir din adamından fetva alırken özellikle bu konuda, o kişinin ekonomi bilgisini göz önüne almak lazım. Bu tür konularda kendi içlerinde bile anlaşmazlığa düşüyorlar. Kuran ayetlerini yorumlamak ve doğru anlamak gerçekten zor. Ben bazen kendi mantığıma göre hareket ediyorum. Zaten faize koyacak param yok ve olmadı, geleni yerim ben Ama bana banka faizi haram değilmiş gibi geliyor. Biraz içine sindirmekle alakalı bir şey bu sanırım. Yarın Allah'In karşısına geçtiğim zaman bu şekilde kendimi savunurum diye düşünürüm. Çünkü enflasyon fazla ve benim birikimim her sene eriyecek. Yatırım olarak altın vs. var ama bu ekonomik koşullarda bence oradan kazanılan paranında faizden farkı yok. Düşünsene altına para koyan benden çok kazanıyor yıllık, o helal ben haram yedim. Benim günahım ne
    Yok bro mantıklı olsa istediği kadar haram olsun yatırırız :d
  • 19-03-2021, 14:22:30
    #52
    serocum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok bro mantıklı olsa istediği kadar haram olsun yatırırız :d
    Doğru, sonuç itibariyle kar değil zarar ediyorsun
  • 19-03-2021, 14:22:59
    #53
    dll adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Diyanet fetva verirken sadece din adamlarına değil, ekonomistlerin de fikrini alması lazım. Diyaneti örnek verdim, bir din adamından fetva alırken özellikle bu konuda, o kişinin ekonomi bilgisini göz önüne almak lazım. Bu tür konularda kendi içlerinde bile anlaşmazlığa düşüyorlar. Kuran ayetlerini yorumlamak ve doğru anlamak gerçekten zor. Ben bazen kendi mantığıma göre hareket ediyorum. Zaten faize koyacak param yok ve olmadı, geleni yerim ben Ama bana banka faizi haram değilmiş gibi geliyor. Biraz içine sindirmekle alakalı bir şey bu sanırım. Yarın Allah'In karşısına geçtiğim zaman bu şekilde kendimi savunurum diye düşünürüm. Çünkü enflasyon fazla ve benim birikimim her sene eriyecek. Yatırım olarak altın vs. var ama bu ekonomik koşullarda bence oradan kazanılan paranında faizden farkı yok. Düşünsene altına para koyan benden çok kazanıyor yıllık, o helal ben haram yedim. Benim günahım ne
    Ayrıca faize günah diye atmayan sanıyo ki kendi yaptığı iş çok düzgün çok gördük millet muhtaç olunca 50 kuruşluk maskeyi 10 tl ye satanları
  • 19-03-2021, 14:27:28
    #54
    serocum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ayrıca faize günah diye atmayan sanıyo ki kendi yaptığı iş çok düzgün çok gördük millet muhtaç olunca 50 kuruşluk maskeyi 10 tl ye satanları
    Evet hocam. İşin aslı mağdur ettiğin insanlar. İlk mesajımda dedim ya. Faizin yasaklanma sebebi insanları zor durumda bırakan ve hatta ölüme kadar götüren tefecilerdir. Maske olayında da insanları mağdur ediyorlar. 1 tl lik malı 10 katına satıyorlar. Karaborsacılara diyecek laf yok.