• 19-03-2021, 00:17:41
    #28
    BetaHouse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ateist değilim, olsam bile korkmadan söylerdim emin olabilirsiniz. Nelerin haram nelerin helal olduğunu tüm Müslümanlar hatta inançsızlar veya başka dine inananlar bile biliyor zaten, özellikle belirtilmesi gereken bir şey olduğunu düşünmüyorum. %98'i Müslüman olan bir ülkede inancınız yok ise diye başlayan cümleler bana azınlığı, güçsüzü ezmekmiş gibi görünüyor. Sanki sesi çıkmıyor diye bir sokak hayvanın patisini kesmek, gücü yetmiyor diye bir kadını dövmek, farklı cinsiyette diye yüzüne kezzap atmak, bir şey yapamaz diye bir çiçeği koparmak veya bir ağacı kesmek, farklı mezhepten diye otelini yakmak gibi geliyor inancı olmayana sövmek. Kimsenin kimseye üstünlüğü yok şu Dünya da. İnsanların en hayırlısı insanlığa faydalı olandır. Ben kimse kimseyi ezmesin istiyorum hepsi bu. Biz kendi ülkemizde inancı farklı diye insanları ezersek, aşağılarsak, ötekileştirirsek Arakan Müslümanları zulüm görüyor diye hangi hakla isyan ederiz? Biz azınlıkların haklarını savunmazsak Doğu Türkistan Müslümanlarına eziyet ediliyor dediğimizde bir samimiyetimiz olur mu? Bu arada bankada faize koyduğum bir param da yok, bilginiz olsun. Bunu belirtmek bile saçma ama faizci kesin o yüzden yaygara koparıyor gibi düşünülmesini istemem. Ülkeyi yönetenler haram olduğunu bile bile faiz arttırıyor üstelik diğer dinlere inanan ve inanmayan ülkeler eksi faiz verirken Müslüman ülkeleri faiz yükseltmek zorunda kalıyor, sade vatandaşlar olarak bundan biz mi utanalım ? Bu şeye benzemiyor mu, bana bakın diye bağıran birine baktığınızda hayırdır ne bakıyorsun demesine. Neredeyse faiz arttı diye halk suçlu çıkacak bu ne saçma düzen.
    '' İnsanların en hayırlısı insanlığa faydalı olandır ''
    ''Biz kendi ülkemizde inancı farklı diye insanları ezersek, aşağılarsak, ötekileştirirsek Arakan Müslümanları zulüm görüyor diye hangi hakla isyan ederiz? ''

    Not edilecek yapıtlar hocam bunlar yalnız ilgimi çeken bir şey oldu ''%98'i Müslüman olan bir ülkede'' demişssiniz bunu istatistiklere bakarak mı söylediniz yoksa günümüz şartlarını baz alarak mı amacım burada dini bir tartışma platformu oluşturmak değil beni tanırsınız ama %98 müslüman diyince sanki ben bu ülkeden değilmişim gibi hisettim etrafım yaşadığım toplum hiç buna işaret etmiyorda bu arada giriş konuşmanız etkileyici biraz arkadaşımız sert olarak algılamış olabilir
  • 19-03-2021, 00:27:44
    #29
    ejder126 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    '' İnsanların en hayırlısı insanlığa faydalı olandır ''
    ''Biz kendi ülkemizde inancı farklı diye insanları ezersek, aşağılarsak, ötekileştirirsek Arakan Müslümanları zulüm görüyor diye hangi hakla isyan ederiz? ''

    Not edilecek yapıtlar hocam bunlar yalnız ilgimi çeken bir şey oldu ''%98'i Müslüman olan bir ülkede'' demişssiniz bunu istatistiklere bakarak mı söylediniz yoksa günümüz şartlarını baz alarak mı amacım burada dini bir tartışma platformu oluşturmak değil beni tanırsınız ama %98 müslüman diyince sanki ben bu ülkeden değilmişim gibi hisettim etrafım yaşadığım toplum hiç buna işaret etmiyorda bu arada giriş konuşmanız etkileyici biraz arkadaşımız sert olarak algılamış olabilir
    O iş tam olarak öyle değil be kardeşim, istatistiksel olarak konuşuyorum. Ben ateistim diyen biri kimliğinin arkasına baktığında " Din = İslam " yazıyor ve yeni doğmuş bebeğe kimse sormamasına rağmen inancı otomatik olarak belirleniyor, bu sebeple bir şekilde Müslüman doğulduğu için istatistiksel olarak evet %98 Müslüman var ve ben daha ateist birinin inanç hanesinde ateist yazdığını görmedim, göreni de görmedim açıkçası. Tabi bu yanılmıyorsam eski kimliklerde kaldı. Yıllar evvel yine forumda buna benzer bir Müslüman yüzdesi tartışması çıkmıştı, o zaman da yeni kimlikler daha yokken Din hanesinin boş kalması gerektiğini, kişi 18 yaşını geçtiğinde kendisinin bilerek, isteyerek, okuyarak, anlayarak, seve seve İslam yazdırması gerektiğini yazmıştım. (Tekrarlıyorum, bende Müslümanım.) İstatistik bize bunu söylüyor, Zerdüşt, Deist ve diğer çoğu inanç için geçerli bu Din hanesi olayı. Eski kimlik zamanı forumda insanlar kimliklerinde İslam yazdığı için tamam işte Müslümanım bitti gitti diyerek dinlerini anlamaya bile çalışmıyorlar, açıp dinim bana ne emir ediyor diye merak etmeyen bir kitle var demiştim. Sayılara pek takılma, takılacaksan bile Suriyeli popülasyonu yüzünden din kardeşlerimizin gelişi ile ülkemizde Müslüman oranı arttı diye düşünebilirsin mesela
  • 19-03-2021, 00:55:44
    #30
    faiz haram sarayda yaşamak helal oyum akpye
  • 19-03-2021, 01:10:25
    #31
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bir şey merak ediyorum.
    Faiz, paramızı bankaya kiraya vermemiz değil mi? Banka ne yapıyorsa yapıyor, beni alakadar etmez, ben paramı bankaya kiraya verir gibi veriyorum. Bunun arabanızı veya evinizi kiraya vermekten ne farkı var? Sadece kullanılan materyal değişiyor. Kiraya veriyorsam, elbette ay sonu bana bir getirisi olmalı. Bu durumda bunun hangi kısmı haram?
  • 19-03-2021, 01:12:20
    #32
    300bin ne getirir acaba
  • 19-03-2021, 01:41:11
    #33
    whatsaero adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir şey merak ediyorum.
    Faiz, paramızı bankaya kiraya vermemiz değil mi? Banka ne yapıyorsa yapıyor, beni alakadar etmez, ben paramı bankaya kiraya verir gibi veriyorum. Bunun arabanızı veya evinizi kiraya vermekten ne farkı var? Sadece kullanılan materyal değişiyor. Kiraya veriyorsam, elbette ay sonu bana bir getirisi olmalı. Bu durumda bunun hangi kısmı haram?

    Güzel konuya değindin dostum, hadi o zaman bunu biraz açalım. Mesela benim faiz anlayışım şu şekilde. 1400 yıl önce ilk Müslümanlar hasatları yetersiz olunca mevsiminde komşusunun ekini yeterli olduğunda gidip 100 hurma borç alıyor, seneye kendi hasadı düzgün olunca götürüp 100 hurmayı geri veriyor borcunu kapatıyor. Aradan 1 yıl geçiyor ama 100 hurma aldı ve 100 hurma olarak geri verdi, 110 olarak geri vermedi. Eeee, geldik günümüze. Daha önce de bu örneği vermiştim, aynen devam edeyim şimdi ben 10 liraya bir kase çorba içebiliyorum, götürüp 10 çorba parası olan 100 lirayı bankaya veriyorum, 1 yıl sonra banka bana 120 lira olarak geri veriyor ve o zamana kadar çorba çoktan 15 lira hatta üzeri olmuş oluyor. Önceki yıl paramla 10 çorba içebiliyordum, şimdi 7 tane çorba bile içememe rağmen faiz yemiş oluyorum. Onu geçtim, dolaşımda bulunan banknot miktarı ikiye katlanmış benim elimde bulunan paranın üzerinde yazılı olan sayısal değer aynı.

    Mantık olarak kağıt para bir nevi devlet hissesidir. Dolaşımda bin adet banknot varsa ve senin elinde 2 adet banknot varsa çok basit bir matematik ile dolaşımdaki paranın 500 de biri senindir. Paran hiç değişmiyor faiz işlemiyor ama devlet durup dururken paraya ihtiyaç duyup banknot sayısını 2ye katlıyor ve dolaşımda toplam 2 bin adet banknot oluyor, ee senin elinde hala 2 adet olmasına rağmen hissen 500de 1 den 1000de 1e inmiş oluyor. Neyse, işin matematiğine inersek linç yeriz iyice, yediğimiz yetti de arttı zaten. Devletimiz sağ olsun asla faiz yememize teknik olarak izin vermiyor zaten. Enflasyon %40 olmuş, hadi faiz %19 oldu sevinin gari diyor, aslında para artacağına erimiş oluyor. Reel faiz diye bir olay var, enflasyon oranının üzerinde ise reel faizdir, enflasyon %15 olursa ve faiz %19 olursa basit hesapla %4 faiz yemiş olursun. Halkını düşünen sayın yetkililerimiz sağ olsunlar enflasyon hesabı yaparken yazın kış lastiğini ve pinpon topu ile golf sopasını sepete koydukları için enflasyon biraz olduğundan düşük çıkıyor, sayelerinde bugün 10 çorba içilecek parayı bankaya koysanız bile sayısal anlamda arttığı halde 7-8 çorbadan fazlasını içemiyoruz. Hesaplar çok açık ama olaylar karışık biraz

    Edit :

    Hee bu arada, mesela 1 kilo altın aldın ve o parayla bugün atıyorum 500 çorba içilebiliyor, seneye altın değerlendi ve aynı altın ile 600 çorba içilebildiğinde faiz yememiş oluyorsun bak bunu dikkate al mesela Çalışmadan havadan 100 çorba kazançlı çıktın, emeksiz çorban arttı, ticaret yapmadın mal alıp satmadın, hizmet vermedin ama olsun. 1400 yıl önce parasal ve faizsel değer belirten altın ve gümüş şimdi öyle bir değeri belirtmiyor artık aklandılar, faiz sayılmıyormuş
  • 19-03-2021, 02:08:28
    #34
    Bu gözler hacdan geldikten sonra yüklü miktarda parasını faize yatırıp, faiz parasını haram diye yemeyip evlatlarına gönderen teyzeleri gördü
  • 19-03-2021, 03:06:34
    #35
    BetaHouse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güzel konuya değindin dostum, hadi o zaman bunu biraz açalım. Mesela benim faiz anlayışım şu şekilde. 1400 yıl önce ilk Müslümanlar hasatları yetersiz olunca mevsiminde komşusunun ekini yeterli olduğunda gidip 100 hurma borç alıyor, seneye kendi hasadı düzgün olunca götürüp 100 hurmayı geri veriyor borcunu kapatıyor. Aradan 1 yıl geçiyor ama 100 hurma aldı ve 100 hurma olarak geri verdi, 110 olarak geri vermedi. Eeee, geldik günümüze. Daha önce de bu örneği vermiştim, aynen devam edeyim şimdi ben 10 liraya bir kase çorba içebiliyorum, götürüp 10 çorba parası olan 100 lirayı bankaya veriyorum, 1 yıl sonra banka bana 120 lira olarak geri veriyor ve o zamana kadar çorba çoktan 15 lira hatta üzeri olmuş oluyor. Önceki yıl paramla 10 çorba içebiliyordum, şimdi 7 tane çorba bile içememe rağmen faiz yemiş oluyorum. Onu geçtim, dolaşımda bulunan banknot miktarı ikiye katlanmış benim elimde bulunan paranın üzerinde yazılı olan sayısal değer aynı.

    Mantık olarak kağıt para bir nevi devlet hissesidir. Dolaşımda bin adet banknot varsa ve senin elinde 2 adet banknot varsa çok basit bir matematik ile dolaşımdaki paranın 500 de biri senindir. Paran hiç değişmiyor faiz işlemiyor ama devlet durup dururken paraya ihtiyaç duyup banknot sayısını 2ye katlıyor ve dolaşımda toplam 2 bin adet banknot oluyor, ee senin elinde hala 2 adet olmasına rağmen hissen 500de 1 den 1000de 1e inmiş oluyor. Neyse, işin matematiğine inersek linç yeriz iyice, yediğimiz yetti de arttı zaten. Devletimiz sağ olsun asla faiz yememize teknik olarak izin vermiyor zaten. Enflasyon %40 olmuş, hadi faiz %19 oldu sevinin gari diyor, aslında para artacağına erimiş oluyor. Reel faiz diye bir olay var, enflasyon oranının üzerinde ise reel faizdir, enflasyon %15 olursa ve faiz %19 olursa basit hesapla %4 faiz yemiş olursun. Halkını düşünen sayın yetkililerimiz sağ olsunlar enflasyon hesabı yaparken yazın kış lastiğini ve pinpon topu ile golf sopasını sepete koydukları için enflasyon biraz olduğundan düşük çıkıyor, sayelerinde bugün 10 çorba içilecek parayı bankaya koysanız bile sayısal anlamda arttığı halde 7-8 çorbadan fazlasını içemiyoruz. Hesaplar çok açık ama olaylar karışık biraz

    Edit :

    Hee bu arada, mesela 1 kilo altın aldın ve o parayla bugün atıyorum 500 çorba içilebiliyor, seneye altın değerlendi ve aynı altın ile 600 çorba içilebildiğinde faiz yememiş oluyorsun bak bunu dikkate al mesela Çalışmadan havadan 100 çorba kazançlı çıktın, emeksiz çorban arttı, ticaret yapmadın mal alıp satmadın, hizmet vermedin ama olsun. 1400 yıl önce parasal ve faizsel değer belirten altın ve gümüş şimdi öyle bir değeri belirtmiyor artık aklandılar, faiz sayılmıyormuş
    Değerli vaktinizi ayırıp, yaptığınız bu açıklayıcı yorum için çok çok teşekkür ederim. Geçmişte de sizin yorumlarınızı sık sık görüyor ve normalde uzun yorum okumamama rağmen sizin yorumlarınızı bir solukta okuyordum, yine aynısı oldu, tekrardan teşekkürler. 😊
  • 19-03-2021, 03:09:29
    #36
    whatsaero adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değerli vaktinizi ayırıp, yaptığınız bu açıklayıcı yorum için çok çok teşekkür ederim. Geçmişte de sizin yorumlarınızı sık sık görüyor ve normalde uzun yorum okumamama rağmen sizin yorumlarınızı bir solukta okuyordum, yine aynısı oldu, tekrardan teşekkürler. 😊
    Evet çoğu kişi uzun yazı okumadığını söylüyor, bende uzun yazmayı seviyorum pek anlaşamıyoruz Rica ederim, değerli zamanınızı ayırıp okuduğunuz için ben teşekkür ediyorum. Aynı forumda farklı konularda buluşmak üzere