ejder126 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
'' İnsanların en hayırlısı insanlığa faydalı olandır ''
''Biz kendi ülkemizde inancı farklı diye insanları ezersek, aşağılarsak, ötekileştirirsek Arakan Müslümanları zulüm görüyor diye hangi hakla isyan ederiz? ''

Not edilecek yapıtlar hocam bunlar yalnız ilgimi çeken bir şey oldu ''%98'i Müslüman olan bir ülkede'' demişssiniz bunu istatistiklere bakarak mı söylediniz yoksa günümüz şartlarını baz alarak mı amacım burada dini bir tartışma platformu oluşturmak değil beni tanırsınız ama %98 müslüman diyince sanki ben bu ülkeden değilmişim gibi hisettim etrafım yaşadığım toplum hiç buna işaret etmiyorda bu arada giriş konuşmanız etkileyici biraz arkadaşımız sert olarak algılamış olabilir
O iş tam olarak öyle değil be kardeşim, istatistiksel olarak konuşuyorum. Ben ateistim diyen biri kimliğinin arkasına baktığında " Din = İslam " yazıyor ve yeni doğmuş bebeğe kimse sormamasına rağmen inancı otomatik olarak belirleniyor, bu sebeple bir şekilde Müslüman doğulduğu için istatistiksel olarak evet %98 Müslüman var ve ben daha ateist birinin inanç hanesinde ateist yazdığını görmedim, göreni de görmedim açıkçası. Tabi bu yanılmıyorsam eski kimliklerde kaldı. Yıllar evvel yine forumda buna benzer bir Müslüman yüzdesi tartışması çıkmıştı, o zaman da yeni kimlikler daha yokken Din hanesinin boş kalması gerektiğini, kişi 18 yaşını geçtiğinde kendisinin bilerek, isteyerek, okuyarak, anlayarak, seve seve İslam yazdırması gerektiğini yazmıştım. (Tekrarlıyorum, bende Müslümanım.) İstatistik bize bunu söylüyor, Zerdüşt, Deist ve diğer çoğu inanç için geçerli bu Din hanesi olayı. Eski kimlik zamanı forumda insanlar kimliklerinde İslam yazdığı için tamam işte Müslümanım bitti gitti diyerek dinlerini anlamaya bile çalışmıyorlar, açıp dinim bana ne emir ediyor diye merak etmeyen bir kitle var demiştim. Sayılara pek takılma, takılacaksan bile Suriyeli popülasyonu yüzünden din kardeşlerimizin gelişi ile ülkemizde Müslüman oranı arttı diye düşünebilirsin mesela