• 19-03-2021, 15:03:37
    #55
    Şu dinciler ile tartışmayı bırakın onlara laf anlatamazsınız...
    Onlar ki fakir olmayı överler överler kendileri lüx arabayla gezerler.. işlerine nasıl gelirse öyle yani..
    Faizin ( belli bir strateji izlenmeden ki izlenmiyor ) doları dizginlemek için arttırılması vatandaşa yük olarak geri dönecek. Sana bana yani..
  • 19-03-2021, 15:09:48
    #56
    Şu bir gerçek ki her dönemde faizin etrafından dolanma formülleri bulunmuştur. Konuyla alakalı bilgi edinmek isteyenler, bu konuya kafa yoranlar hem bir ekonomist hem de ilahiyatçı gözünden riba ve faiz konusuna göz atabilir.


    https://www.youtube.com/watch?v=mCEF2I3b5ig


    https://www.youtube.com/watch?v=aQh1TPbPQTc


    https://www.youtube.com/watch?v=vDh1AooxN_c


    Ayrıca Emre Hoca'nın faiz nedir videosunu da tavsiye ederim.

    https://www.youtube.com/watch?v=0xshRBVysT4


    Şu örnek beni şaşırtmıştı. Osmanlı'da uygulanan yönteme göre: örn. sen benden 100₺ istiyorsun ben de diyorum ki sana bu 100₺'yi vericem yanına da tülbent(herhangi değersiz bir şey) vericem. Ve bu tülbentin değeri 20₺. Seneye bana hem 100₺'yi vereceksin hem de tülbent için 20₺ vereceksin. Faiz mi? değil, yersen.
  • 19-03-2021, 15:12:02
    #57
    UMSGBTM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu dinciler ile tartışmayı bırakın onlara laf anlatamazsınız...
    Onlar ki fakir olmayı överler överler kendileri lüx arabayla gezerler.. işlerine nasıl gelirse öyle yani..
    Faizin ( belli bir strateji izlenmeden ki izlenmiyor ) doları dizginlemek için arttırılması vatandaşa yük olarak geri dönecek. Sana bana yani..
    Hocam faiz sadece dini açıdan değil ahlaki açıdan da iyi bir şey değil.
    İnsanlar tefecilerden aldıkları faizler yüzünden çok zor durumlara düşüyorlar.
    Banka faizine diyeceğim yok ama tefecilerden uzak durmak lazım.
    Dediğiniz gibi bu faiz arttırımı ülkeye fayda değil zarar veriyor, ekonomiden hiç anlamayan adam dahi bunu anlaması lazım.
  • 19-03-2021, 15:50:51
    #58
    R10 Sigortacısı
    Revilationer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Albayrak gitmeyecekti...
    Neden ülke iflas mı etseydi?
    Faizi zamanında artırsalardı şimdi bu kadar arttırmak zorunda kalmazlardı.
  • 19-03-2021, 18:16:33
    #59
    white35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neden ülke iflas mı etseydi?
    Faizi zamanında artırsalardı şimdi bu kadar arttırmak zorunda kalmazlardı.
    Oda bir görüş aslında ülkenin batması için Albayrağın gitmemesini savunuyor bence alıntıladığın arkadaş. Böylece hükümetin imajı daha güzel sıvanırdı diyecektim ki "dolarla mı maaş alıyoruz" repliğini hatırladım, ondan daha beter mi imaj çizilemezdi bir bakan için gitmeme şansı yoktu yoksa mevcut partinin imajını bitiriyordu şahıs...
  • 19-03-2021, 21:01:53
    #60
    R10 Sigortacısı
    bdemiraki adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Oda bir görüş aslında ülkenin batması için Albayrağın gitmemesini savunuyor bence alıntıladığın arkadaş. Böylece hükümetin imajı daha güzel sıvanırdı diyecektim ki "dolarla mı maaş alıyoruz" repliğini hatırladım, ondan daha beter mi imaj çizilemezdi bir bakan için gitmeme şansı yoktu yoksa mevcut partinin imajını bitiriyordu şahıs...
    Hocam anlamadığım nokta şu. Birinin o cümleyi yazması için ülkenin ekonomik anlamda şahlanmış olması, bakan istifa edince de batağa girmiş olması lazım.

    Yahu çok kötüydü şu anda da çok kötü. Arkadaş nasıl bir ekonomik dalgalanma yaşadı acaba bakan gidince?
  • 19-03-2021, 21:16:55
    #61
    Ağlanacak halimize gülüyoruz
    Dünya genelinde merkez bankası faiz oranları diye google da bi arama yapın
  • 20-03-2021, 06:33:34
    #62
    Madjal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ağlanacak halimize gülüyoruz
    Dünya genelinde merkez bankası faiz oranları diye google da bi arama yapın
    Görünen köy klavuz istemez.
  • 20-03-2021, 13:59:25
    #63
    Madjal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ağlanacak halimize gülüyoruz
    Dünya genelinde merkez bankası faiz oranları diye google da bi arama yapın
    Yaptım bizim ayarımızdaki ülkelerde en alt sıradayız.