• 29-11-2020, 19:30:14
    #10
    Evet şirket olmadan vergi verilmez.
    Eğer aylık 2000 TL net kazancınız yoksa şirket işine bulaşmayın.

    Ben muhasebecinin hatasından dolayı şahıs yerine LTD şirket açmıştım bir sürü şeyden faydalanamamak bir yana ( Genç girişimci , Bağkur desteği gibi ) bir sürü ceza ve vergi ödedim. Lanet olsun böyle sisteme Devlet bana muhasebeciyi mecbur tutuyor ama onun hatasını niye ben çekmek zorundayım.

    4-5 Yıl geçti aradan ve şirketi kapatmak için 12 bin TL extra para harcadım daha geçen gün 7000 TL muhasebeciye ücret ödedim adam 1.5 yılda kapadı şirketi anca oda tam kapandı mı belli değil. Devlet bir yandan muhasebeci bir yandan para istiyordu son 1 senedir.
  • 29-11-2020, 19:31:09
    #11
    Yurtdışında durum nasıl bilmiyorum ama Türkiye'de vergi sistemi çok karışık ve saçma geliyor bana. Bunları duyunca cesaretim kırılıyor.
    Mesela ben şuan ayda 200 - 300 TL arası adsenseden para kazanıyorum. 200 - 300 tl için şirket açmam çok mantıksız geliyor bana.
    Devlet bu vergi işlerini yeni başlayanlar için çok basite indirgemesi lazım yoksa çoğu kişi iş kurma fikrinden vazgeçecektir
  • 29-11-2020, 19:31:57
    #12
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet şirket olmadan vergi verilmez.
    Eğer aylık 2000 TL net kazancınız yoksa şirket işine bulaşmayın.

    Ben muhasebecinin hatasından dolayı şahıs yerine LTD şirket açmıştım bir sürü şeyden faydalanamamak bir yana ( Genç girişimci , Bağkur desteği gibi ) bir sürü ceza ve vergi ödedim. Lanet olsun böyle sisteme Devlet bana muhasebeciyi mecbur tutuyor ama onun hatasını niye ben çekmek zorundayım.

    4-5 Yıl geçti aradan ve şirketi kapatmak için 12 bin TL extra para harcadım daha geçen gün 7000 TL muhasebeciye ücret ödedim adam 1.5 yılda kapadı şirketi anca oda tam kapandı mı belli değil. Devlet bir yandan muhasebeci bir yandan para istiyordu son 1 senedir.
    iyi diyorsunuz da videoda ki görüntü de daha korkutucu değil mi hocam ayda 200,300tl alıyormuş sanırım 7k idi 340k olarak ödeyecek ve bu birde indirimli hali valla şuan her şeyden soğudum kapatıp gidecem bir inşaatta paralı amele olarak çalışacam ya
  • 29-11-2020, 19:36:50
    #13
    mertzafer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iyi diyorsunuz da videoda ki görüntü de daha korkutucu değil mi hocam ayda 200,300tl alıyormuş sanırım 7k idi 340k olarak ödeyecek ve bu birde indirimli hali valla şuan her şeyden soğudum kapatıp gidecem bir inşaatta paralı amele olarak çalışacam ya
    Videoyu izlemedim fakat adsense kazancı için konuşmak gerekirse 200-300 TL için ( Şikayet olmadıkça ) devlet peşinize düşmez. 500 TL'yi aşınca'da şahıs şirketi açın ilk yıl bağkuru devlet ödüyor 75 bin TL'ye kadarda vergiden muafsınız 1 yıl denersiniz baktınız kazanç yükselmiyor , şahıs şirketini 2 günde kapatır siteyi satar gidersin.


    Ben LTD şirket açtım , muhasebecimde bilgisiz olunca yaşamadığım problem kalmadı . sanarsın ki atom parçalıyoruz bir şirketi kapatmak bu kadar zor olamaz ya. Notere gidiyorsun , vergi dairesine gidiyorsun resmi gazete istiyor , hepsi aç interneti önünde bak işte bu kadar mı taş devrinde yaşıyosunuz diyeceğim olay çıkacak
  • 29-11-2020, 19:39:02
    #14
    Platin üye
    • 1. Vergi vermek için illa şahıs şirketi,kurumsal şirket vs. Açmak mı gerekiyor ? bunun yerine ben misal bu ay 3 kişiden toplamda 400tl aldım bunların dekontunu çıktı alıp bir muhasebeciye gitsem bu ay şu kadar kazandım vergilendirmek istiyorum desem bu olmaz mı ? illa mı şirket yani ?
    Olmaz. Şuan yeni bir düzenleme geliyor. Ocak ayından itibaren evde üretilen ürünler için. Ancak onda bile öncesinde gidip Vergi Dairesinden işlem yaptırmak lazım.
    • 2. Şirket kurmak gerekiyorsa da yani onlarca yüzlerce kişi net bir kazanç almıyor bir ay 100tl alır diğer ay 2.000tl diğer ay baktın 50tl bile alamadı şirket olunca her ay damga,mühür vs. Vergileri oluyormuş sanırım e ben hiç kazanmadığım ayda vergi vermek zorunda mıyım ?
    Ayda 200 - 300 muhasebeci ödemesi, 60 TL ye yakın damga vergisi vs. gelir. Ortalama olarak aylık 300 - 400 TL net gideriniz olur. SSK yoksa bu durumda bişrde bağkur ödemeniz çıkar. O da zamanında öderseniz 800 TL civarı gecikmeli öderseniz 1000 tl civarıdır. İş yapmadım ödeme yapmayacam gibi birşey yok.
    • 3. vergi vermeye başladıktan sonra direkt olarak ben bundan bir yıl önce de şu kadar para kazanıyordum bunu da şuan vergilendirmek istiyorum desek falan desek mesela ceza ile mi karşılaşırız yoksa normal vergisini mi veririz o kazançların da ?
    O şekilde geçmişe yönelik bir ödeme süreci olmayacaktır diye biliyorum. Ama bunu bir muhasebeci ile görüşmende fayda var.
  • 29-11-2020, 21:06:35
    #15
    mertzafer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Az önce izlediğim doranın videosuyla aklıma bir kaç bir şey takıldı nette abuk subuk cevaplar ver söylediklerimin cevabını çok merak ediyorum hem ben hemde diğer arkadaşlar için yararlı bir konu olacağını da düşünüyorum.
    • 1. Vergi vermek için illa şahıs şirketi,kurumsal şirket vs. Açmak mı gerekiyor ? bunun yerine ben misal bu ay 3 kişiden toplamda 400tl aldım bunların dekontunu çıktı alıp bir muhasebeciye gitsem bu ay şu kadar kazandım vergilendirmek istiyorum desem bu olmaz mı ? illa mı şirket yani ?
    • 2. Şirket kurmak gerekiyorsa da yani onlarca yüzlerce kişi net bir kazanç almıyor bir ay 100tl alır diğer ay 2.000tl diğer ay baktın 50tl bile alamadı şirket olunca her ay damga,mühür vs. Vergileri oluyormuş sanırım e ben hiç kazanmadığım ayda vergi vermek zorunda mıyım ?
    • 3. vergi vermeye başladıktan sonra direkt olarak ben bundan bir yıl önce de şu kadar para kazanıyordum bunu da şuan vergilendirmek istiyorum desekfalan desek mesela ceza ile mi karşılaşırız yoksa normal vergisini mi veririz o kazançların da ?
    bu 3 sorumdan hangisi hakkında bilgi sahibiyseniz cevaplarsanız sevinirim. benim ve merak edenler için çok yararlı olacaktır bunlar.
    1) Vergi vermek için illa da bir şahıs şirketi ya da tüzel kişilik şirket açman lazım. Dekontla vergi beyan edemezsin. Vergi beyan edebilmek için fatura kesmen lazım. Alınan ve verilen fatura yoksa gider, gelir, kdv, gelir vergisi hesaplanamaz.

    2) Devlet senin düzensiz gelirin ile ilgilenmez. Bir çok şirket de bir sene kar eder bir sene zarar eder. Bir çok tüccar bir ay kar eder bir ay zarar eder. Ticarette sadece kar edenler mükellef olur diye bir kural yok. Eğer ortalama kazancın mükellef olmanın maliyetlerini karşılamıyorsa kendine maaşlı bir iş bulmalısın. Zarar ettiğin ay gelir vergisi tahakkuk etmez, ama damga vergisi, kestiğin faturaların kdvsi, stopaj, bağkur ve muhasebe ücretlerini ödemen lazım ki ortalama 1000-1500 lira arası maliyeti var bu sabit giderlerin.

    3) Vergi aylık olarak beyan edilen faturalar üzerinden hesaplanır ve yıllık tahakkuk üzerinden vergi levhası düzenlenir. Değil geçen yıla, geçen aya bile fatura kesemez kazanç gösteremezsin. Gösterirsen usülsüzlük cezası yersin.
  • 29-11-2020, 22:17:49
    #16
    Şirket açar açmaz devlet size ortak
  • 29-11-2020, 22:23:12
    #17
    konu aracaılığı ile bende bir soru sormak istiyorum.

    Bir şirket açtım diyelim 6 ay sonra işler olmadı kapatmak istiyorum. Şirket kapanması sanırım uzun sürüyor ve bu süre içinde muhasebeciye para ödemeye devam ediyoruz?. Doğrumudur?
  • 29-11-2020, 22:41:55
    #18
    Her kazancın vergisini vermek zorundaısınız. Aslında genç girişimcilik ile devlet bu konuda başlangıç sağlıyor ama sürekli değişen bir vergi sistemi var ve çok karmaşık bir hal alabiliyor. Aslında işin mantığı basit cebine giren her kuruşun vergisini vereceksin. Kendine yeni kanun yazanların sonu maalesef şans işine dönüyor. Artan bir kazancınız yoksa çokta mantıklı değil şirket açmak başka bir işte çalışmak daha iyi olabilir ama mücadele ederim derseniz yolunuza devam edin.