• 29-11-2020, 22:46:47
    #19
    bobbege adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her kazancın vergisini vermek zorundaısınız. Aslında genç girişimcilik ile devlet bu konuda başlangıç sağlıyor ama sürekli değişen bir vergi sistemi var ve çok karmaşık bir hal alabiliyor. Aslında işin mantığı basit cebine giren her kuruşun vergisini vereceksin. Kendine yeni kanun yazanların sonu maalesef şans işine dönüyor. Artan bir kazancınız yoksa çokta mantıklı değil şirket açmak başka bir işte çalışmak daha iyi olabilir ama mücadele ederim derseniz yolunuza devam edin.
    hocam anladığım kadarıyla sigortamı yatıran bir iş yerinde çalışan olarak çalışıp ekstra bu tür işler ile uğraşırsam bu tür işlerden herhangi bir vergi vermem gerekmiyor mu ? veya daha kolay bir süreç mi oluyor
  • 29-11-2020, 22:50:03
    #20
    mertzafer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam anladığım kadarıyla sigortamı yatıran bir iş yerinde çalışan olarak çalışıp ekstra bu tür işler ile uğraşırsam bu tür işlerden herhangi bir vergi vermem gerekmiyor mu ? veya daha kolay bir süreç mi oluyor
    Sadece bağkur avantajınız olur bağkur pirimi vermezsiniz. Eğer genç girişimci olarak şirket açarsanız senelik vergi avantajı oluyor kdv yine veriyorsunuz. Her koşulda vergi mükellefi olmak zorundasınız. Yani şahıs şirketi açılacak.
  • 30-11-2020, 10:24:26
    #21
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    bobbege adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sadece bağkur avantajınız olur bağkur pirimi vermezsiniz. Eğer genç girişimci olarak şirket açarsanız senelik vergi avantajı oluyor kdv yine veriyorsunuz. Her koşulda vergi mükellefi olmak zorundasınız. Yani şahıs şirketi açılacak.
    Peki, diyelim ki İsveç'de bir firmaya kod yazmaya başladım, onlar bana aylık brüt maaş ödüyorlar, şahıs şirketi kurmadan sadece vergi numarası alarak vergimi ödeyebilir miyim?
  • 30-11-2020, 11:19:46
    #22
    bobbege adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sadece bağkur avantajınız olur bağkur pirimi vermezsiniz. Eğer genç girişimci olarak şirket açarsanız senelik vergi avantajı oluyor kdv yine veriyorsunuz. Her koşulda vergi mükellefi olmak zorundasınız. Yani şahıs şirketi açılacak.
    Anladım hocam bilgiler için teşekkürler
  • 03-12-2020, 16:52:20
    #23
    Sorularınızı şu şekilde cevaplayabiliriz ;

    1- Vergi vermek ve ödemek için evet bir şirket kurmanız gerekiyor. Yani vergi dairesinden şahsınıza yönelik mükellefiyet tesis ederek kazançlarınız üzerinden vergi ödemek durumunda oluyorsunuz. Şirket kurmadan devlet sizin ticari kazancınızı anlayamaz.
    2- Evet hiç para kazanmamış olsanız bile vergi mükellefiyetiniz açıldığı için her ay göndereceğiniz beyannameler üzerinden sizden damga vergisi alacaktır. Tabi bunu isterseniz vade tarihinde ödeyin isterseniz 5 ay sonra ödeyin ama bu borç sizin üzerinizde her zaman olacaktır. 2021 yılı için bir şahıs firmasında yıllık totale göre ayda ortalama 200-250 tl arası damga vergisi yükü getirilmiştir.
    3- Vergi mükellefiyetiniz açılığı andan itibaren ve vergi levhanız çıktığı andan itibaren artık o tarih itibariyle yani mükellefiyet tesis ettirdiğiniz tarih itibariyle oluşacak işlemlerden sorumlu olursunuz
  • 03-12-2020, 17:02:45
    #24
    SmmmFratyksl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sorularınızı şu şekilde cevaplayabiliriz ;

    1- Vergi vermek ve ödemek için evet bir şirket kurmanız gerekiyor. Yani vergi dairesinden şahsınıza yönelik mükellefiyet tesis ederek kazançlarınız üzerinden vergi ödemek durumunda oluyorsunuz. Şirket kurmadan devlet sizin ticari kazancınızı anlayamaz.
    2- Evet hiç para kazanmamış olsanız bile vergi mükellefiyetiniz açıldığı için her ay göndereceğiniz beyannameler üzerinden sizden damga vergisi alacaktır. Tabi bunu isterseniz vade tarihinde ödeyin isterseniz 5 ay sonra ödeyin ama bu borç sizin üzerinizde her zaman olacaktır. 2021 yılı için bir şahıs firmasında yıllık totale göre ayda ortalama 200-250 tl arası damga vergisi yükü getirilmiştir.
    3- Vergi mükellefiyetiniz açılığı andan itibaren ve vergi levhanız çıktığı andan itibaren artık o tarih itibariyle yani mükellefiyet tesis ettirdiğiniz tarih itibariyle oluşacak işlemlerden sorumlu olursunuz
    Peki bu vergi borcuna faiz olayı oluyor mu ?
  • 03-12-2020, 18:13:40
    #25
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    mertzafer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki bu vergi borcuna faiz olayı oluyor mu ?
    vergileri ödemediğinizde her borç için gecikme zammı işletilir hocam.