• 20-07-2020, 02:42:20
    #19
    mselimdgn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1) Zorunluluğun yoksa saçma bir alıntılama yapmasaydın
    2) Hayırdır niyet falan mı okuyabiliyorsun?
    3) Eleştiririm eleştirmem size giren çıkan ne?
    4) Maalesef ki yok
    5) Niye baeyi eleştirmek yasak mı suç mu günah mı?
    5) Madem bae Muhendisi tasarladı kaynak atın biz de cehaletimizi giderelim.
    niyetini okuyorum evet. baeyi eleştirebilirsin ama bu projeyi eleştiremezsin arkadaş. çünkü türkiyenin böyle bir vizyonu yok. çünkü bizim gündemimiz ayasofya müze olsun mu olmasın mı, sosyal medya yasaklansın mı yasaklanmasın mı vs.

    Hope Probe (Al Amal in Arabic) will study the planet’s entire atmosphere and the UAE will become only the fifth country in the world to orbit Mars.
    Over 200 Emirati engineers, scientists and analysts have collaborated on Hope Probe since it was first announced by His Highness Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Vice President and Prime Minister of the UAE and Ruler of Dubai, back in 2014.

    https://gulfnews.com/uae/science/mee...ars-1.72666507
  • 20-07-2020, 02:49:47
    #20
    NobraN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    100% milli bir ekip zaten sağlanamaz. Amerika uzaya çıktığında nasıl herkes sarışın mavi gözlü değilse Araplarda çıktığında herkes ve kullanılan her teknoloji Arap üretimi olmayacak.
    Bazı arkadaşlar da para sayesinde demiş , Türkiye olarak benzer bir organizasyonu finanse edebilecek paramız illaki vardır. Sadece beton ve asfaltta ayırılan bütçeden biraz kısmamız gerekecek.
    Marsa gidip iklim ölmekten daha önemli işler var hocam.. Uydu göndermek, uydu yapmak, ihaları geliştirmek VS... Betonda yapılıyor, beton dışında başka şeylerde yeterli görmek isteyin...
  • 20-07-2020, 02:50:38
    #21
    mselimdgn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    %100 milli olmasını istemedim ki hocam. Dünya'da bunun örneği yok zaten mantıklı da değil. Bugün %100 yabancı ile çıksın sorun yok ama bu teknolojiyi alıp hangi üniversitesi ile geliştirecek bunu merak ettim sadece. Bu tür projeler katma değer işidir zaten oraya çıkan üründeki bayrak bae ise ürün onundur gerisi hikaye. Türkiye'de Mars'a gitmekten önce yapılması gereken çok fazla iş var maalesef.
    Geçenlerde bir video izlemiştim, yanlış hatırlamıyorsam DW'un haber videosuydu. Arap mühendisler ile röportaj yapıyorlardı. Bu projenin kendilerinin geleceğinin umudu olduklarını , buradan edindikleri tecrübeleri , bilgileri geliştirmeye odaklanacaklarını söylüyorlardı.
    Proje başarıya ulaştıktan sonra şuan bu alanda üniversiteleri ve eğitmenleri yoksa bile gerekli imkanları sağlayıp bunu başarmak BAE için çok zor olmayacaktır. Sadece yöneten irade mantıklı hareket etsin , diğer Arap devletleri gibi saçma işler peşinde koşmasınlar gerisi BAE gibi ekonomik güce sahip bir ülke için çok kolay.
  • 20-07-2020, 02:57:30
    #22
    NobraN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçenlerde bir video izlemiştim, yanlış hatırlamıyorsam DW'un haber videosuydu. Arap mühendisler ile röportaj yapıyorlardı. Bu projenin kendilerinin geleceğinin umudu olduklarını , buradan edindikleri tecrübeleri , bilgileri geliştirmeye odaklanacaklarını söylüyorlardı.
    Proje başarıya ulaştıktan sonra şuan bu alanda üniversiteleri ve eğitmenleri yoksa bile gerekli imkanları sağlayıp bunu başarmak BAE için çok zor olmayacaktır. Sadece yöneten irade mantıklı hareket etsin , diğer Arap devletleri gibi saçma işler peşinde koşmasınlar gerisi BAE gibi ekonomik güce sahip bir ülke için çok kolay.
    Zayed kim biliyor musunuz? Yemen'de ne yapıyor, sudan da ne yapıyor? Suudi Arabistan ike İran ike işi nedir? Libya da hagter denilen darbeviyş kim destekliyor, bizim iha lar kimin askerlerini ve araçlarını havaya uçuruyor, yeterli diğer araplar gibi saçma işler peşinde koşmasın demişsiniz de sanırım tanımıyorsunuz, tanısanız batının uşağının ilimle bilimle işinin olmadığını da bilirdiniz... Her şeyi parayla halledebileceğini düşünen züppenin birinden ilim beklemek?????
  • 20-07-2020, 02:58:23
    #23
    Yav tutturmuş herkes yerliymiş milliymiş, bırakın adamlar japonya üzerindende olsa marsa yolladımı yolladı bitti. Biz başkası adınada olsa yollayabiliyormuyuz ? hayır. Varmı çalışmalarımız ? hayır, betona parayı gömmekten başka ne yapıyoruz, hiçbirşey. Bukadar basit. Tebrik etmek lazım bizde anca telekom altyapılı internetlerimizle kasa dona izleriz böyle milletin yaptıklarını...
  • 20-07-2020, 02:59:12
    #24
    siirvehikaye adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Marsa gidip iklim ölmekten daha önemli işler var hocam.. Uydu göndermek, uydu yapmak, ihaları geliştirmek VS... Betonda yapılıyor, beton dışında başka şeylerde yeterli görmek isteyin...
    Hocam gelecek uzayda. Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok. BAE'nin bu projesi sadece iklim ölçüp gelse bile ülkeye marka değeri katmaktadır. Zaten üretilmiş şeyleri tekrar tekrar üretmekle yada kopyalamakla başarıya ulaşamayız. Bunu başaran sadece Çin var fakat Çin'deki koşullar çok farklı.
    Malesef yıllardır katma değerli ve dünya çapında marka değeri oluşturan birşey ürettiğimizi görmedim. Ben bakmayı bilmiyorsam lütfen bana örnek gösterin. Türkiye olarak şuan geleceğe yönelik başarılı olabilecek tek projemiz TOGG. Fakat onda da birileri rant sağlama peşinde koşarsa sonuç hüsran olur malesef.



    siirvehikaye adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zayed kim biliyor musunuz? Yemen'de ne yapıyor, sudan da ne yapıyor? Suudi Arabistan ike İran ike işi nedir? Libya da hagter denilen darbeviyş kim destekliyor, bizim iha lar kimin askerlerini ve araçlarını havaya uçuruyor, yeterli diğer araplar gibi saçma işler peşinde koşmasın demişsiniz de sanırım tanımıyorsunuz, tanısanız batının uşağının ilimle bilimle işinin olmadığını da bilirdiniz... Her şeyi parayla halledebileceğini düşünen züppenin birinden ilim beklemek?????
    Hocam kimi , neyi , neden desteklediğinin önemi yok. Yaptığı şeyler bizim için kötü ve çıkarlarımıza karşı olabilir fakat adamın kendi ülkesine yarıyorsa o ülke için başarılıdır.
    G20 ülkeleri içerisinde hangi ülke diğer ülkelere kötü şeyler yapmamış ? Malesef Pollyannacılıkla bir yere varılmıyor.
  • 20-07-2020, 03:05:35
    #25
    Üyeliği durduruldu
    Juglans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    biz netflix sosyal medya yasaklarıyla uğraşırken araplar mars yolculuğuna çıkmaz üzere

    Canlı izlemek için:

    https://youtu.be/xRD3ntMD9_k




    https://twitter.com/KozmikAnafor/sta...979664386?s=19


    böyle böyle başlanıyor uzay yarışına. elde edecekleri veri ve deneyim ile kendilerini böyle geliştirecekler. kim bilir belki 10 sene sonra kendi milli uydularını gönderirler.
    hocam sıkma canını onlarda o kapasite yok anca altın klozete sıçarlar
  • 20-07-2020, 03:06:32
    #26
    NobraN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam gelecek uzayda. Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok. BAE'nin bu projesi sadece iklim ölçüp gelse bile ülkeye marka değeri katmaktadır. Zaten üretilmiş şeyleri tekrar tekrar üretmekle yada kopyalamakla başarıya ulaşamayız. Bunu başaran sadece Çin var fakat Çin'deki koşullar çok farklı.
    Malesef yıllardır katma değerli ve dünya çapında marka değeri oluşturan birşey ürettiğimizi görmedim. Ben bakmayı bilmiyorsam lütfen bana örnek gösterin. Türkiye olarak şuan geleceğe yönelik başarılı olabilecek tek projemiz TOGG. Fakat onda da birileri rant sağlama peşinde koşarsa sonuç hüsran olur malesef.
    Askeri alandaki üretimleri görmüyor musunuz? Bugün libyada Suriye de Akdeniz de o askeri araç üretimlerini olmasa sesimiz çıkabilir mi?

    Betondan başka yatırımını yoksa yıllık 180 milyar dolar ihracatı neyle yapıyoruz?

    312 adet Organize sanayi bölgesi var. İçinde binlerce fabrika var, 1 milyondan fazla çalışan var. Bu fabrikalar beton mu üretiyor.. Petrolün den başka bir şeyi olmayan, müslümamlar arasında batının uşaklığını yapıp fitne fesat çıkarıp batının silahlarıyla vatandaşını öldürmekten başka bir şey yapmayanları parasını verip Marsa araç gönderdi diye göklere çıkarıp kendi ülkenizin başarılarını görmeyip sadece beton yapıyoruz diye alay etmek için çabalamınzda oldukça manidar....



    Bu arada Türkiyenin milli uydu projesi... Yakında uzayda inşallah...

    https://www.turksat.com.tr/tr/haberl...gonderilecek-0
  • 20-07-2020, 03:24:44
    #27
    siirvehikaye adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Askeri alandaki üretimleri görmüyor musunuz? Bugün libyada Suriye de Akdeniz de o askeri araç üretimlerini olmasa sesimiz çıkabilir mi?

    Betondan başka yatırımını yoksa yıllık 180 milyar dolar ihracatı neyle yapıyoruz?

    312 adet Organize sanayi bölgesi var. İçinde binlerce fabrika var, 1 milyondan fazla çalışan var. Bu fabrikalar beton mu üretiyor.. Petrolün den başka bir şeyi olmayan, müslümamlar arasında batının uşaklığını yapıp fitne fesat çıkarıp batının silahlarıyla vatandaşını öldürmekten başka bir şey yapmayanları parasını verip Marsa araç gönderdi diye göklere çıkarıp kendi ülkenizin başarılarını görmeyip sadece beton yapıyoruz diye alay etmek için çabalamınzda oldukça manidar....
    Askeri üretim başka ticari üretim başka. Askeri üretim önemsiz demiyorum ama son yıllardaki askeri üretimlerimiz olmadan önce de bu ordu Kıbrıs Barış Harekatı ve Kardak Krizi gibi operasyonlar yapıp başarı elde etti.
    Siz direkt olarak ihracat rakamına bakarsanız sadece kendinizi avutursunuz.
    https://www.aa.com.tr/tr/sirkethaber...C4%B1r%20oldu.
    Devletin resmi haber ajansındaki yazıya bakın.
    2019’un ilk 11 ayı itibariyle en çok ihraç edilen 3 ürün 1,1 milyar dolarla fındık içi, 1 milyar dolarla buğday unu ve 600 milyon dolarla makarna olarak kayıtlara geçti.

    En çok ithal edilen ürünler ise 1,7 milyar dolarla buğday, 900 milyon dolarla soya fasulyesi ve 600 milyon dolarla da dane mısır oldu.


    ​1.7 milyar dolarlık buğday alıp , 1 milyar dolarlık buğday unu olarak satmışız. 700 milyonluk buğdayı da yedik herhalde. Dünya'nın belki de en iyi mevsim ve toprak yapısına sahip ülkeyiz ama buğdayı üretemeyip ithal ediyoruz. Fakat iklimi bozuk Hollanda tüm dünyaya çiçek satıyor.

    Uzun lafın kısası 1 tane Dünya'da marka olmuş ürünümüz yok.