Askeri alandaki üretimleri görmüyor musunuz? Bugün libyada Suriye de Akdeniz de o askeri araç üretimlerini olmasa sesimiz çıkabilir mi?
Betondan başka yatırımını yoksa yıllık 180 milyar dolar ihracatı neyle yapıyoruz?
312 adet Organize sanayi bölgesi var. İçinde binlerce fabrika var, 1 milyondan fazla çalışan var. Bu fabrikalar beton mu üretiyor.. Petrolün den başka bir şeyi olmayan, müslümamlar arasında batının uşaklığını yapıp fitne fesat çıkarıp batının silahlarıyla vatandaşını öldürmekten başka bir şey yapmayanları parasını verip Marsa araç gönderdi diye göklere çıkarıp kendi ülkenizin başarılarını görmeyip sadece beton yapıyoruz diye alay etmek için çabalamınzda oldukça manidar....
Askeri üretim başka ticari üretim başka. Askeri üretim önemsiz demiyorum ama son yıllardaki askeri üretimlerimiz olmadan önce de bu ordu Kıbrıs Barış Harekatı ve Kardak Krizi gibi operasyonlar yapıp başarı elde etti.
Siz direkt olarak ihracat rakamına bakarsanız sadece kendinizi avutursunuz.
https://www.aa.com.tr/tr/sirkethaber...C4%B1r%20oldu.
Devletin resmi haber ajansındaki yazıya bakın.
2019un ilk 11 ayı itibariyle en çok ihraç edilen 3 ürün 1,1 milyar dolarla fındık içi, 1 milyar dolarla buğday unu ve 600 milyon dolarla makarna olarak kayıtlara geçti.
En çok ithal edilen ürünler ise 1,7 milyar dolarla buğday, 900 milyon dolarla soya fasulyesi ve 600 milyon dolarla da dane mısır oldu.
1.7 milyar dolarlık buğday alıp , 1 milyar dolarlık buğday unu olarak satmışız. 700 milyonluk buğdayı da yedik herhalde. Dünya'nın belki de en iyi mevsim ve toprak yapısına sahip ülkeyiz ama buğdayı üretemeyip ithal ediyoruz. Fakat iklimi bozuk Hollanda tüm dünyaya çiçek satıyor.
Uzun lafın kısası 1 tane Dünya'da marka olmuş ürünümüz yok.