• 20-07-2020, 03:36:31
    #28
    NobraN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Askeri üretim başka ticari üretim başka. Askeri üretim önemsiz demiyorum ama son yıllardaki askeri üretimlerimiz olmadan önce de bu ordu Kıbrıs Barış Harekatı ve Kardak Krizi gibi operasyonlar yapıp başarı elde etti.
    Siz direkt olarak ihracat rakamına bakarsanız sadece kendinizi avutursunuz.
    https://www.aa.com.tr/tr/sirkethaber...C4%B1r%20oldu.
    Devletin resmi haber ajansındaki yazıya bakın.
    2019’un ilk 11 ayı itibariyle en çok ihraç edilen 3 ürün 1,1 milyar dolarla fındık içi, 1 milyar dolarla buğday unu ve 600 milyon dolarla makarna olarak kayıtlara geçti.

    En çok ithal edilen ürünler ise 1,7 milyar dolarla buğday, 900 milyon dolarla soya fasulyesi ve 600 milyon dolarla da dane mısır oldu.


    ​1.7 milyar dolarlık buğday alıp , 1 milyar dolarlık buğday unu olarak satmışız. 700 milyonluk buğdayı da yedik herhalde. Dünya'nın belki de en iyi mevsim ve toprak yapısına sahip ülkeyiz ama buğdayı üretemeyip ithal ediyoruz. Fakat iklimi bozuk Hollanda tüm dünyaya çiçek satıyor.

    Uzun lafın kısası 1 tane Dünya'da marka olmuş ürünümüz yok.
    Kıbrısta olanlarla, Libya ve Suriye de olanları bir tutmamnız çok ilginç. Adamların dünyaya sattığı hava savunma sistemini dalga geçer gibi tepesinden vurup dünyaya servis edip rezil ediyorsunuz. ve bu teknolojinin daha ne olduğunu çözebilmiş değiller ama sizler bir şey üretmiyoruz diye ağlaşıyorsunuz.

    Ayrıca;
    320 osb de beton üretiliyor demek ki? Buğdayda sadece un yapıldığını düşünmeniz ilginç🙂 makarna da undan yapılır. Un ve makarnada dünyanın en büyük ihracatçısı olan 3 ülkeden biriyiz... Marka olmaması konusunda haklısınız, o da olacak inşallah, hem de betondan başka bir şey üretmiyoruz diyerek karalar bağlamaktan başka bir şey yapmayanlara rağmen olacak...
  • 20-07-2020, 03:52:17
    #29
    siirvehikaye adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kıbrısta olanlarla, Libya ve Suriye de olanları bir tutmamnız çok ilginç. Adamların dünyaya sattığı hava savunma sistemini dalga geçer gibi tepesinden vurup dünyaya servis edip rezil ediyorsunuz. ve bu teknolojinin daha ne olduğunu çözebilmiş değiller ama sizler bir şey üretmiyoruz diye ağlaşıyorsunuz.

    Ayrıca;
    320 osb de beton üretiliyor demek ki? Buğdayda sadece un yapıldığını düşünmeniz ilginç🙂 makarnadan yapılır. Un ve makarnada dünyanın en büyük ihracatçısı olan 3 ülkeden biriyiz... Marka olmaması konusunda haklısınız, o da olacak inşallah, hem de betondan başka bir şey üretmiyoruz diyerek karalar bağlamaktan başka bir şey yapmayanlara rağmen olacak...
    Hocam ya anlamıyorsunuz ya da anlamak istemiyorsunuz. Askeri üretimden bahsetmiyorum burada. Kıbrıs ve Kardak harekatlarını küçümsemenizide ben anlayamadım doğrusu.
    Hammaddeyi kendin üretebilecek imkanın varken dışarıdan alıp işleyip sattığın mal sana çok birşey kazandırmıyor malesef. Sadece iş gücünü kiralamış oluyorsun.
    OSB'ler malesef yan sanayi ürünü üretmekten ileri gidemiyor malesef.
    320 OSB yerine 3 tane tam donanımlı, kaliteli eğitmenleri olan ( gerekirse ithal edelim 😅 ) mühendislik fakültesi olsa ve burada üretilen projelere devlet ve kamu desteği sağlansa o 320 OSB'nin sağladığı gelirin kat ve kat fazlasını sağlar bu ülkeye.
    Ama beyin yerine kas gücü ile üretimi tercih ettikçe kaybetmeye devam edeceğiz.
    Yıllardır düşen TL değerine bakın. Gün geçtikçe katma değerli üretimimiz azalıyor , eğitim seviyemiz düşüyor. Bunlarla doğru orantılı olarak paramız da değer kaybediyor.
  • 20-07-2020, 04:04:50
    #30
    NobraN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ya anlamıyorsunuz ya da anlamak istemiyorsunuz. Askeri üretimden bahsetmiyorum burada. Kıbrıs ve Kardak harekatlarını küçümsemenizide ben anlayamadım doğrusu.
    Hammaddeyi kendin üretebilecek imkanın varken dışarıdan alıp işleyip sattığın mal sana çok birşey kazandırmıyor malesef. Sadece iş gücünü kiralamış oluyorsun.
    OSB'ler malesef yan sanayi ürünü üretmekten ileri gidemiyor malesef.
    320 OSB yerine 3 tane tam donanımlı, kaliteli eğitmenleri olan ( gerekirse ithal edelim 😅 ) mühendislik fakültesi olsa ve burada üretilen projelere devlet ve kamu desteği sağlansa o 320 OSB'nin sağladığı gelirin kat ve kat fazlasını sağlar bu ülkeye.
    Ama beyin yerine kas gücü ile üretimi tercih ettikçe kaybetmeye devam edeceğiz.
    Yıllardır düşen TL değerine bakın. Gün geçtikçe katma değerli üretimimiz azalıyor , eğitim seviyemiz düşüyor. Bunlarla doğru orantılı olarak paramız da değer kaybediyor.
    paranın değerini sadece üretime dayamanızdan belli ki farklı bakış açınız var(TL, japon yeninden değerli, demek ki japonlardan daha kaliteli üretim yapıyoruz mu yani)

    Ayrıca askeri üretim bir örnek. Uzayda 5-6 adet uydumuz var. Bu sene yerli göndereceğiz inşallah. Birçok alanda gelişmeler devam ediyor ama ülkenin bir kısmı sarayın klozetinden ve samandan kafasını bir türlü kaldırıp güzellikleri göremiyor..

    Ayrıca Kıbrıs ve kardağı küçümseyen yok. İkisi çok farklı diyorum. Hani diyorsunuz ya kas gücünden beyin gücüne geçmeliyiz. Hah işte ona örnek bu. Kıbrıs kas gücüyle yapıldı. ABD dur dedi durduk. Şimdi kas gücü değil beyin gücü çalışıyor. Rusları dünyaya oturduğun koltuktan madara ediyorsun. Akdeniz de devriye atıyorsun Fransız hop oturtup kaldırıyor çocuk gibi NATO ya şikayet edeceğim demekten başka bir şey gelmediği için kuduruyor adamlar...

    Bu arada buğdayda sayılara bakarsanız kendi ihtiyacımızın fazlasını üretiyoruz. Daha fazlası lazım olduğunda da dışarıdan alıp işleyip satıyoruz, son 18 yolda 10 milyar dolar fazladan kazanılmış. Az para mı?
  • 20-07-2020, 04:09:26
    #31
    öyle veya böyle adamların cabası var mı ? tebrik etmek lazım
  • 20-07-2020, 04:29:27
    #32
    siirvehikaye adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    paranın değerini sadece üretime dayamanızdan belli ki farklı bakış açınız var(TL, japon yeninden değerli, demek ki japonlardan daha kaliteli üretim yapıyoruz mu yani)

    Ayrıca askeri üretim bir örnek. Uzayda 5-6 adet uydumuz var. Bu sene yerli göndereceğiz inşallah. Birçok alanda gelişmeler devam ediyor ama ülkenin bir kısmı sarayın klozetinden ve samandan kafasını bir türlü kaldırıp güzellikleri göremiyor..

    Ayrıca Kıbrıs ve kardağı küçümseyen yok. İkisi çok farklı diyorum. Hani diyorsunuz ya kas gücünden beyin gücüne geçmeliyiz. Hah işte ona örnek bu. Kıbrıs kas gücüyle yapıldı. ABD dur dedi durduk. Şimdi kas gücü değil beyin gücü çalışıyor. Rusları dünyaya oturduğun koltuktan madara ediyorsun. Akdeniz de devriye atıyorsun Fransız hop oturtup kaldırıyor çocuk gibi NATO ya şikayet edeceğim demekten başka bir şey gelmediği için kuduruyor adamlar...

    Bu arada buğdayda sayılara bakarsanız kendi ihtiyacımızın fazlasını üretiyoruz. Daha fazlası lazım olduğunda da dışarıdan alıp işleyip satıyoruz, son 18 yolda 10 milyar dolar fazladan kazanılmış. Az para mı?
    Parayı neden birebir olarak kıyaslıyorsunuz ? Adamların para birimi binlerle kullanılıyor , tıpkı bizim eskiden milyonlarla kullandığımız gibi.
    Şuana kadar size saray veya iktidar hakkında tek kelime etmedim.
    Kıbrıs konusuna gelince , harekat ABD'ye rağmen yapıldı. ABD dur denince durulmadı. Barış Harekatı düzenliyorsanız , istenilen koşullar sağlandığında anlaşma sağlayıp askeri gücü çekmelisiniz. Yoksa işgalci devlet konumuna düşersiniz. Ama siz 82 Bağdat , 83 Şam , 84 Moskova , 85 New York kafasındaysanız o ayrı.
    18 yılda 10 milyar dolar , en çok tüketilen maddelerin başında gelen buğday için devlet bazında az para. Adamların sadece bir şirketi bundan fazlasını kazanıyor.
    Daha fazlasına ihtiyaç olduğundan değil , daha ucuza temin edilebileceğinden dışarıdan alınıyor.

    Neyse hocam size buğday ile bol şans.
  • 20-07-2020, 08:18:34
    #33
    NobraN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Parayı neden birebir olarak kıyaslıyorsunuz ? Adamların para birimi binlerle kullanılıyor , tıpkı bizim eskiden milyonlarla kullandığımız gibi.
    Şuana kadar size saray veya iktidar hakkında tek kelime etmedim.
    Kıbrıs konusuna gelince , harekat ABD'ye rağmen yapıldı. ABD dur denince durulmadı. Barış Harekatı düzenliyorsanız , istenilen koşullar sağlandığında anlaşma sağlayıp askeri gücü çekmelisiniz. Yoksa işgalci devlet konumuna düşersiniz. Ama siz 82 Bağdat , 83 Şam , 84 Moskova , 85 New York kafasındaysanız o ayrı.
    18 yılda 10 milyar dolar , en çok tüketilen maddelerin başında gelen buğday için devlet bazında az para. Adamların sadece bir şirketi bundan fazlasını kazanıyor.
    Daha fazlasına ihtiyaç olduğundan değil , daha ucuza temin edilebileceğinden dışarıdan alınıyor.

    Neyse hocam size buğday ile bol şans.
    Hocam, 1920 lerde araba fabrikası kuranlarla, 1950 de yiyeceği olmayan Türkiye yi kıyaslıyorsunuz... Ayrıca para biriminin direk gelişmişlik ilgisi yok diyorum. Bulgaristan ın bizden daha gelişmiş olduğunu iddia etmiyorsunuzdur herhalde... Buğday örnek, ama anlaşılan siz buğday ile gitmeyi tercih ettiniz...tercşh meselesi.

    Saray ifadem sizin için değil...
  • 20-07-2020, 09:47:02
    #34
    Merhaba, baktım da herkes aynı yorumu yapmış "Arapların parası gidiyor" diye...
    Ona bakarsanız bizde de para var, bizimkiler de Ankara'da Dinozorlara gidiyor.
    Biz geriye doğru gittikçe, onlar ileriye gidiyor...
  • 20-07-2020, 11:52:49
    #35
    Şöyle konuları haber olsun diye değil de ülkeyi kötülemek yahut siyaset olsun diye açıyorsunuz ya, ne boşluk, ne işsizlik. Bunlara harcayacağın zamanı çalışta ülkeye ve ekonomiye katkı sağla.
  • 20-07-2020, 18:23:46
    #36
    Üstteki Yoruma Gülüyorum
    Onlar Marsa Gidiyorsa Gitsin Arkadaş Bizdede Ayasofya Camii oldu