• 20-07-2020, 01:18:59
    #10
    Juglans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    böyle böyle başlanıyor uzay yarışına. elde edecekleri veri ve deneyim ile kendilerini böyle geliştirecekler. kim bilir belki 10 sene sonra kendi milli uydularını gönderirler.
    uzay yarışına başlayan bae'nin hangi universitesi ve hangi muhendislik firması yüklenici bu projede biliyor musunuz?
  • 20-07-2020, 01:30:10
    #11
    inş geri dönüşsüzdür
  • 20-07-2020, 02:00:31
    #12
    mselimdgn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    uzay yarışına başlayan bae'nin hangi universitesi ve hangi muhendislik firması yüklenici bu projede biliyor musunuz?
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cate..._Arab_Emirates

    ne?
  • 20-07-2020, 02:02:50
    #13
    Marsa varmadan petrolün değeri düşmese bari 🙂
  • 20-07-2020, 02:12:41
    #14
    Bir soru sordum fakat cevabı yanlış geldi. Sorumu tekrar yazayım " bae'nin hangi universitesi ve hangi muhendislik firması yüklenici bu projede biliyor musunuz?"
    Mealen öğrenmek istediğim şuydu. Bu projeyi BAE adına hangi universite ve mühendislik firması yönetiyor.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Emirates_Mars_Mission ben bu linke uae hakkında sadece Mohammed bin Rashid Space Centre'ı bulabildim. Projede yer alan üniler; Boulder, Arizona ve Berkeley
    Belki benim bulduklarımdan başka bir bilgiye sahipsiniz diye düşünmüştüm fakat yanılmışım. Konusuna yazdığım kişi sorumu dahi anlamamış. Naçizane tavsiyem Netflik'e biraz ara verin
  • 20-07-2020, 02:22:48
    #15
    mselimdgn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir soru sordum fakat cevabı yanlış geldi. Sorumu tekrar yazayım " bae'nin hangi universitesi ve hangi muhendislik firması yüklenici bu projede biliyor musunuz?"
    Mealen öğrenmek istediğim şuydu. Bu projeyi BAE adına hangi universite ve mühendislik firması yönetiyor.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Emirates_Mars_Mission ben bu linke uae hakkında sadece Mohammed bin Rashid Space Centre'ı bulabildim. Projede yer alan üniler; Boulder, Arizona ve Berkeley
    Belki benim bulduklarımdan başka bir bilgiye sahipsiniz diye düşünmüştüm fakat yanılmışım. Konusuna yazdığım kişi sorumu dahi anlamamış. Naçizane tavsiyem Netflik'e biraz ara verin
    sorunu cevaplama gibi bir zorunluluğum yok. sanki bildiğin şeyi sorduğunu bilmiyoruz. aklı sıra projeyi eleştirecek. senin ülkenin böyle bir projesi var mı? yok. bae'nin gönderdiği probe'yi eleştirmeye hiç hakkın yok. ayrıca o gönderilen aracın büyük bir kısmı bae mühendislerince tasarlandı.
  • 20-07-2020, 02:28:41
    #16
    Juglans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sorunu cevaplama gibi bir zorunluluğum yok. sanki bildiğin şeyi sorduğunu bilmiyoruz. aklı sıra projeyi eleştirecek. senin ülkenin böyle bir projesi var mı? yok. bae'nin gönderdiği probe'yi eleştirmeye hiç hakkın yok. ayrıca o gönderilen aracın büyük bir kısmı bae mühendislerince tasarlandı.
    1) Zorunluluğun yoksa saçma bir alıntılama yapmasaydın
    2) Hayırdır niyet falan mı okuyabiliyorsun?
    3) Eleştiririm eleştirmem size giren çıkan ne?
    4) Maalesef ki yok
    5) Niye baeyi eleştirmek yasak mı suç mu günah mı?
    5) Madem bae Muhendisi tasarladı kaynak atın biz de cehaletimizi giderelim.
  • 20-07-2020, 02:36:52
    #17
    mselimdgn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir soru sordum fakat cevabı yanlış geldi. Sorumu tekrar yazayım " bae'nin hangi universitesi ve hangi muhendislik firması yüklenici bu projede biliyor musunuz?"
    Mealen öğrenmek istediğim şuydu. Bu projeyi BAE adına hangi universite ve mühendislik firması yönetiyor.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Emirates_Mars_Mission ben bu linke uae hakkında sadece Mohammed bin Rashid Space Centre'ı bulabildim. Projede yer alan üniler; Boulder, Arizona ve Berkeley
    Belki benim bulduklarımdan başka bir bilgiye sahipsiniz diye düşünmüştüm fakat yanılmışım. Konusuna yazdığım kişi sorumu dahi anlamamış. Naçizane tavsiyem Netflik'e biraz ara verin
    100% milli bir ekip zaten sağlanamaz. Amerika uzaya çıktığında nasıl herkes sarışın mavi gözlü değilse Araplarda çıktığında herkes ve kullanılan her teknoloji Arap üretimi olmayacak.
    Bazı arkadaşlar da para sayesinde demiş , Türkiye olarak benzer bir organizasyonu finanse edebilecek paramız illaki vardır. Sadece beton ve asfaltta ayırılan bütçeden biraz kısmamız gerekecek.
  • 20-07-2020, 02:42:00
    #18
    NobraN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    100% milli bir ekip zaten sağlanamaz. Amerika uzaya çıktığında nasıl herkes sarışın mavi gözlü değilse Araplarda çıktığında herkes ve kullanılan her teknoloji Arap üretimi olmayacak.
    Bazı arkadaşlar da para sayesinde demiş , Türkiye olarak benzer bir organizasyonu finanse edebilecek paramız illaki vardır. Sadece beton ve asfaltta ayırılan bütçeden biraz kısmamız gerekecek.
    %100 milli olmasını istemedim ki hocam. Dünya'da bunun örneği yok zaten mantıklı da değil. Bugün %100 yabancı ile çıksın sorun yok ama bu teknolojiyi alıp hangi üniversitesi ile geliştirecek bunu merak ettim sadece. Bu tür projeler katma değer işidir zaten oraya çıkan üründeki bayrak bae ise ürün onundur gerisi hikaye. Türkiye'de Mars'a gitmekten önce yapılması gereken çok fazla iş var maalesef.