• 16-05-2020, 16:35:57
    #46
    Eposta Aktivasyonu Gerekmekte
    betona ragmen istanbul candır. bir kez gitme şansı yakaladım bayıldım. bir şehir degil ülke bildigin. hangi hayat görüşüne sahipsen onu yaşayabilecegin çok yer var. daha muhafazakar yerler varken atıyorum kadıköy civarı gibi artık sekülerligi de geçtim marjinallige kaçan yaran yerler de var. betona ragmen dogal güzelliklerine deginmedim bile henüz. galata kulesinin bir kaç km ötesinde bir yere çekirdek alıp otursanız bile o her şeye degiyor yani anlatıldıgı gibi sadece zengine güzel gibi bir durum yok, yerlerde oturan aşırı marjinal insan çok gördüm orda. ki sanırım oranın arkası çok övülen istiklale ve cihangire denk geliyor ki saat 4te bile kabalık olan yerler, gidince tiksindigim ender yerlerdendir. onun dışında bence insan istanbulda denizin kenarında sadece oturarak bile ömrünü huzurlu bir şekilde tamamlayabilir. ha tabi deli eden bir trafik oldugu gerçek ama ona bile deger bence istanbul.
  • 16-05-2020, 16:40:38
    #47
    Üyeliği durduruldu
    gokhans19 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    İstanbulun yerlisi çok kaliteli ve elit insanlardır. Kendimden biliyorum. İstanbulun yerlisinden kolay kolay mal çıkmaz.
    Siz iyi kaliteli elit insan olabilirsiniz hocam. Kendiniz öyle düşünüyorsunuz ama önemli olan sizin değil insanların da öyle düşünmesi.

    Kendimden biliyorum demeniz yanlış

    En azından bence yanlış. Biraz daha alçakgönüllü olabilirdiniz mesela.

    Ondan ziyade; her insan farklıdır ve siz kalabalığı trafiği beton dan evlerle kaplı tepeler üzerine kurulmuş olan ve komşuluk kültürün genelde olmadığı . İnsanların genel olarak para için herşeyi yaptıkları istanbul u seviyorsunuz.

    Sevebilirsiniz, kimse bişey diyemez
  • 16-05-2020, 16:52:21
    #48
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Burada doğan birinin başka şehirde yaşaması zor. Yaşadım, yıllardır farklı farklı büyük-küçük şehirleri gezdim, kaldım. Hiç birine katlanılmaz. Buraya gelip afgan, suriyeli var demişsiniz ama onları başımıza daha yeni bela ettiler. Burayı çekilebilir kılan şey insan çeşitliliği, İstanbul'da Türkiye'nin her şehrinden insan yaşıyor. Diğer şehirlere gidiyorsun herkes tek tip, katlanılır gibi değil. Çeşitlilik yok, herkesin Manisalı olması, herkesin Samsunlu olması, Ordulu, Trabzonlu, Artvinli olması katlanılabilecek bişey değil. Orada doğan kişiler farkında değil ama gerçekten çekilmiyor. Bİr huy varsa o şehrin tüm insanında var, insan kafayı yiyor. İstanbul öyle mi? Bir markete git adamın huyunu mu beğenmedin, çık geriye kalan 1 milyon marketten birine git. Küçük şehirde böyle şansın yok, zaten çevrede en fazla 20 market var 20'si de birbirinin klonu. 2 yıldır küçük şehirdeyim, en sevdiğim esnafların tamamı İstanbul'dan son 4-5 yıl içinde göç etmiş kişiler. Hem sattıkları ürün güzel hem davranışları.
    Bu arada ne kadar başkent de olsa Ankara'da bu konuda gayet kötü. İnsan çeşitliliği olan kısım genelde devlet memuru olduğu için esnafı, minibüsçüsü, yolda gördüğün adam herkes tek tip Ankaralı.
  • 16-05-2020, 16:56:42
    #49
    celebiselli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siz iyi kaliteli elit insan olabilirsiniz hocam. Kendiniz öyle düşünüyorsunuz ama önemli olan sizin değil insanların da öyle düşünmesi.

    Kendimden biliyorum demeniz yanlış

    En azından bence yanlış. Biraz daha alçakgönüllü olabilirdiniz mesela.

    Ondan ziyade; her insan farklıdır ve siz kalabalığı trafiği beton dan evlerle kaplı tepeler üzerine kurulmuş olan ve komşuluk kültürün genelde olmadığı . İnsanların genel olarak para için herşeyi yaptıkları istanbul u seviyorsunuz.

    Sevebilirsiniz, kimse bişey diyemez
    Alçakgönüllüyüm ama ne kadar kaliteli ne kadar değerli bir insan olduğumu söylemekten çekinmem. Doğma büyüme İstanbulluyum. İstanbulun yerlisi çok kaliteli çok elit bir kesimdir. Tabi burda maddiyattan bahsetmiyorum maneviyattan bahsediyorum.

    İnsanların ne düşünüğü önemli değil. Doğru, yanlış, eksik, fazla herşeye imkan var. Ben kendi benliğimle konuşuyorum.

    Alıntı
    siz kalabalığı trafiği beton dan evlerle kaplı tepeler üzerine kurulmuş olan ve komşuluk kültürün genelde olmadığı . İnsanların genel olarak para için herşeyi yaptıkları istanbul u seviyorsunuz.
    Dediğiniz ortamı ben sevmiyorum ama o ortam bu ülke sınırları içerisinde adımınızı atacağınız her ilde mevcut. İşin iyi yanı paran varsa İstanbulda bunlardan kaçmak çok basit. Ama diğer illerin çoğunda o fırsatın yok.
  • 16-05-2020, 17:06:16
    #50
    Üyeliği durduruldu
    gokhans19 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alçakgönüllüyüm ama ne kadar kaliteli ne kadar değerli bir insan olduğumu söylemekten çekinmem. Doğma büyüme İstanbulluyum. İstanbulun yerlisi çok kaliteli çok elit bir kesimdir. Tabi burda maddiyattan bahsetmiyorum maneviyattan bahsediyorum.

    İnsanların ne düşünüğü önemli değil. Doğru, yanlış, eksik, fazla herşeye imkan var. Ben kendi benliğimle konuşuyorum.


    Dediğiniz ortamı ben sevmiyorum ama o ortam bu ülke sınırları içerisinde adımınızı atacağınız her ilde mevcut. İşin iyi yanı paran varsa İstanbulda bunlardan kaçmak çok basit. Ama diğer illerin çoğunda o fırsatın yok.
    O ortam her ilde mevcut diyorsunuz ve yanlış düşünüyorsunuz bence

    Dediğiniz ortamının en sık en çok, zirvede olduğu il istanbul hocam. Yaşadığınız yeri mi bilmiyor musunuz yoksa?

    Gittiğim zaman para vardı dediğiniz şekilde parayla bu tarz şeylerden kaçtım ama para harcamadan kaçabilmek daha güzel olurdu
  • 16-05-2020, 17:20:14
    #51
    celebiselli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O ortam her ilde mevcut diyorsunuz ve yanlış düşünüyorsunuz bence

    Dediğiniz ortamının en sık en çok, zirvede olduğu il istanbul hocam. Yaşadığınız yeri mi bilmiyor musunuz yoksa?

    Gittiğim zaman para vardı dediğiniz şekilde parayla bu tarz şeylerden kaçtım ama para harcamadan kaçabilmek daha güzel olurdu
    Bir yerde %50 diğer yerde %5 olabilir ama adımınızı atacağınız her ilde benzer manzaraları görebilirsiniz. Ben yaşadığım yeri biliyorumda sizin burdan pek haberiniz yok anlaşılan.
  • 16-05-2020, 17:27:04
    #52
    Kısa ve öz PARA.

    Babamın hayrına gelmedim buraya ben, yaşadığım şehir ölüydü gömeni yoktu. İnsanlar istanbula para ve iş imkanı çok diye gelir. Bunun sorgulamasını yapmanıza bile gerek yok. Mantıklı birisi bunu hemen anlar ve algılar.
    Evet pahalı, evet kalabalık, evet hersey para, evet heryeri bilmiyoruz. Ama ekmeğimizi burada kazanıyoruz. Bu yüzden lanet etsekte mecburen burada yaşıyoruz.
  • 16-05-2020, 17:36:47
    #53
    Üyeliği durduruldu
    Birdilimask adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kısa ve öz PARA.

    Babamın hayrına gelmedim buraya ben, yaşadığım şehir ölüydü gömeni yoktu. İnsanlar istanbula para ve iş imkanı çok diye gelir. Bunun sorgulamasını yapmanıza bile gerek yok. Mantıklı birisi bunu hemen anlar ve algılar.
    Evet pahalı, evet kalabalık, evet hersey para, evet heryeri bilmiyoruz. Ama ekmeğimizi burada kazanıyoruz. Bu yüzden lanet etsekte mecburen burada yaşıyoruz.
    Konuda "para dışında" demiştim hocam zaten genel olarak dediğiniz şekilde.
  • 16-05-2020, 17:36:51
    #54
    Yıl 2003 İstanbula gidelim dedi bir arkadaş, dedim ben gitmem İsanbula,

    Yıl 2004 geldim 1 hafta kaldım, kadıköy boğanın orda canlı canlı kapkaç gördüm çok koktum. Dedim bi daha asla gelmem.

    Geldim, 2009 usta birliği Kadıköyde orduevi. 1 yıl kaldım çarşı izinleri vs. gezdim tozdum. İyi şeylerden fazla kötü şeyler gördüm. Çıkışı aldım arkama bakmadan hareme koştum. Dedim bir daha izmitten bu yana geçmem.

    Geçtim. Yıl 2014 İstanbulda evlendim, İstanbula yerleştim. 6 yıldır İstanbuldayım.