• 14-05-2020, 04:55:50
    #19
    baris1099 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elimde 3karton stok var diyelim senin gibi çok akıllı biri geldi 3 kartonuda aldı gitti ee geriye kalan vatandaşlar kaldı seninki fırsatçılık değil mi ?
    Sen normalde günde 1 paket alırken 2-3 karton alıyorsun fırsatçılık olmuyorda ben satmayınca mı oluyor ?
    Benim toplu alışım aynı ürünü ertesi gün daha pahalıya almaktansa zararımı engelliyor.

    Seninki ürünü saklayışın kar oranını arttırıyor.

    15 yaşını geçeli 10 seneyi epey geçti liseli bi arkadaş bulsanız bu hesapları onlara anlatsanız.
  • 14-05-2020, 04:56:47
    #20
    Şimdi hepiniz atıp tutacaksınız ama azıcık dürüst ve gerçekçi olun. Siz satıcı olsanız bugün 12tl' ye sattığınız üründen 3 karton stoğunuz var diyelim, müşteri normal günde 1 paket alırken 3 kartonun hepsini alıp gitse 60tl kar yapacak diğer müşterilere yine yok çekeceksin şimdi siz olsanız satar mısınız ? Empati kurun neden ilk gelen kazansın ? Vatandaş normal günde aldığı gibi alsa sorun yok.



    Orralet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim toplu alışım aynı ürünü ertesi gün daha pahalıya almaktansa zararımı engelliyor.

    Seninki ürünü saklayışın kar oranını arttırıyor.

    15 yaşını geçeli 10 seneyi epey geçti liseli bi arkadaş bulsanız bu hesapları onlara anlatsanız.
    Yav gece gece güldürüyorsun Benimde alış fiyatıma 2tl zam geliyor müşterininde alış fiyatına 2tl zam geliyor düz mantık.
    Çok basit bak dediklerine göre bunu düşünebilecek kapasitedesin. Yani ya ben kazanıcam ya ilk gelen müşteri.
  • 14-05-2020, 04:58:49
    #21
    baris1099 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi hepiniz atıp tutacaksınız ama azıcık dürüst ve gerçekçi olun. Siz satıcı olsanız bugün 12tl' ye sattığınız üründen 3 karton stoğunuz var diyelim, müşteri normal günde 1 paket alırken 3 kartonun hepsini alıp gitse 60tl kar yapacak diğer müşterilere yine yok çekeceksin şimdi siz olsanız satar mısınız ? Empati kurun neden ilk gelen kazansın ? Vatandaş normal günde aldığı gibi alsa sorun yok.
    Öte gitmeyin hocam yeni başladık

    E o zaman raftan toplayana kadar max 3 paket satıyoruz deseydiniz adalet arıyorsak



    baris1099 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi hepiniz atıp tutacaksınız ama azıcık dürüst ve gerçekçi olun. Siz satıcı olsanız bugün 12tl' ye sattığınız üründen 3 karton stoğunuz var diyelim, müşteri normal günde 1 paket alırken 3 kartonun hepsini alıp gitse 60tl kar yapacak diğer müşterilere yine yok çekeceksin şimdi siz olsanız satar mısınız ? Empati kurun neden ilk gelen kazansın ? Vatandaş normal günde aldığı gibi alsa sorun yok.



    Yav gece gece güldürüyorsun Benimde alış fiyatıma 2tl zam geliyor müşterininde. Çok basit bak dediklerine göre bunu düşünebilecek kapasitedesin. Yani ya ben kazanıcam ya ilk gelen müşteri.
    Yeni aldığın ürünlerde fiyatına zam geliyor hocam, elindeki stok ürünleri sigaracı gelip sayıpta hepsi için extra 2 tl para yazmıyo sana
  • 14-05-2020, 05:00:28
    #22
    baris1099 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elimde 3karton stok var diyelim senin gibi çok akıllı biri geldi 3 kartonuda aldı gitti ee geriye kalan vatandaşlar kaldı seninki fırsatçılık değil mi ?
    Sen normalde günde 1 paket alırken 2-3 karton alıyorsun fırsatçılık olmuyorda ben satmayınca mı oluyor ?
    Ben 04.54 itibariyle girdiğim markette 12 tlye satılan sigarayı 12 tlye alıyorum. 2 saat sonra zam olması beni ilgilendirmez ister 100 paket alırım ister 1. Ben tüketiciyim. Yani o an fiyatı 12 tl ve o fiyata alıyorum. Siz satıcı olarak o an 12 tl olan malı ve o fiyat üzerinden alış yaptığınız malı saklayarak 2 tl fazla kazanırım düşüncesiyle bana satmıyorsunuz.Ben alırken kar etmem bu arada zamlıda alsam zamsız da fiyatı neyse ne zaman ne kadar almak istersem o kadar alırım çünkü ben tüketiciyim. Ticaret yapan sizsiniz yani kar amaçlı ürün saklayan kişi sizsiniz. normalde edeceğiniz kar 1 tl ise 3tl olsun diye yapıyorsunuz. Çünkü siz yarın zam gelince de 1 tl kar ediceksiniz. Sizin karınız mı düştü ? 12 tl iken 1 tl kazanırken 14 tl iken 0.50 kuruşa mı düştü ? Bu arada sigarada fiyat seçim şansınız yok yani elinizde olan malı satmamak banane kardeşim mal benim bakkal/market benim istediğimi yaparım gibi bir hakkınız yok bilginize. Bir akıllı biz değiliz biz tüketiciyiz ama bir akıllı sizsiniz emin olun

    Rakamlar semboliktir, kalp kırma amaçlı yazılmamıştır
    Siz üstüne basa basa yazınca biz müşterilere cevap hakkı doğdu sadece hayırlı geceler.
  • 14-05-2020, 05:02:11
    #23
    Orralet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öte gitmeyin hocam yeni başladık

    E o zaman raftan toplayana kadar max 3 paket satıyoruz deseydiniz adalet arıyorsak
    Bunuda söyleyeceğini az çok tahmin ediyordum Baştada dediğim gibi
    Küçük esnaf bunu diyemez OLMAZ. Müşteri kaybeder. Olurda bir gün esnaf olursan anlarsın.
  • 14-05-2020, 05:02:26
    #24
    baris1099 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elimde 3karton stok var diyelim senin gibi çok akıllı biri geldi 3 kartonuda aldı gitti ee geriye kalan vatandaşlar kaldı seninki fırsatçılık değil mi ?
    Sen normalde günde 1 paket alırken 2-3 karton alıyorsun fırsatçılık olmuyorda ben satmayınca mı oluyor ?
    Raftan kaldırınca kimse alamıyor ama o zaman seninki fırsatçılıktan başka bir şey değil
    Bir kiÅŸiye 2 veya 3 paketten fazla vermeyebilirdin
  • 14-05-2020, 05:05:53
    #25
    baris1099 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunuda söyleyeceğini az çok tahmin ediyordum Baştada dediğim gibi
    Küçük esnaf bunu diyemez OLMAZ. Müşteri kaybeder. Olurda bir gün esnaf olursan anlarsın.
    Yahu bahane kolsa kol herkeste var hemde 2 tane

    2 demişken her sigaradan 2 tane tutardın rafta gelen 2 paket görür 2 paket alırdı karışık kuruyemiş gibi farklı marka almaz sigara içen adam sanırım

    Çözümde çözüm yok değil çok.

    Burda mesele eskidende vardı sizin gibilerde yaptıkları kendilerine kalırdı matah bişey gibi ulu orta söylemezlerdi. Siz iyi bişey yapmış gibi söylüyor bide kendinizi savunuyorsunuz gerçektne hayret ediyorum az yüzünüz kızarsaydı bari.
  • 14-05-2020, 05:10:18
    #26
    Webkurum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben 04.54 itibariyle girdiğim markette 12 tlye satılan sigarayı 12 tlye alıyorum. 2 saat sonra zam olması beni ilgilendirmez ister 100 paket alırım ister 1. Ben tüketiciyim. Yani o an fiyatı 12 tl ve o fiyata alıyorum. Siz satıcı olarak o an 12 tl olan malı ve o fiyat üzerinden alış yaptığınız malı saklayarak 2 tl fazla kazanırım düşüncesiyle bana satmıyorsunuz.Ben alırken kar etmem bu arada zamlıda alsam zamsız da fiyatı neyse ne zaman ne kadar almak istersem o kadar alırım çünkü ben tüketiciyim. Ticaret yapan sizsiniz yani kar amaçlı ürün saklayan kişi sizsiniz. normalde edeceğiniz kar 1 tl ise 3tl olsun diye yapıyorsunuz. Çünkü siz yarın zam gelince de 1 tl kar ediceksiniz. Sizin karınız mı düştü ? 12 tl iken 1 tl kazanırken 14 tl iken 0.50 kuruşa mı düştü ? Bu arada sigarada fiyat seçim şansınız yok yani elinizde olan malı satmamak banane kardeşim mal benim bakkal/market benim istediğimi yaparım gibi bir hakkınız yok bilginize. Bir akıllı biz değiliz biz tüketiciyiz ama bir akıllı sizsiniz emin olun

    Rakamlar semboliktir, kalp kırma amaçlı yazılmamıştır
    Siz üstüne basa basa yazınca biz müşterilere cevap hakkı doğdu sadece hayırlı geceler.
    Senin dediklerin ile arkadaşının dedikleri bile uyuşmuyor. Arkadaşın kişi başı en fazla 3 paket satış yapsaydın diyor sen istediğim kadar alırım diyorsun.
    Diğer dediklerine gelecek olursak herkes seninle aynı kafada geliyor sorun orda. İstediğim kadar alırım diye bir şey yok. Her allahın günü 1 paket alan adam zamı duyunca fırsatçılık yapıyor 3 karton alıyor ondan sonrakilere kalmıyor. Benim 60 tl kazanma fırsatım varken neden ilk gelen müşteri kazansın ?

    Senin gibiler olmasa herkes normal günde aldığı gibi alsa inan sorun yok gözüme batmaz. Ben 60tl'sinde değilim çok şükür ama ilk gelen fırsat kolluyorsa 10tl bile olsa gözüme batar. Neden o kazansın ? Bu bir ticaret neticesinde.



    Orralet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yahu bahane kolsa kol herkeste var hemde 2 tane

    2 demişken her sigaradan 2 tane tutardın rafta gelen 2 paket görür 2 paket alırdı karışık kuruyemiş gibi farklı marka almaz sigara içen adam sanırım

    Çözümde çözüm yok değil çok.

    Burda mesele eskidende vardı sizin gibilerde yaptıkları kendilerine kalırdı matah bişey gibi ulu orta söylemezlerdi. Siz iyi bişey yapmış gibi söylüyor bide kendinizi savunuyorsunuz gerçektne hayret ediyorum az yüzünüz kızarsaydı bari.
    Benim alnım ak çok şükür çalmıyorum çırpmıyorum. Herkesin kafası esnaflığa, ticarete basmıyor doğal olarak bu yüzden seni mazur görüyorum. Ben yapıyorsam saklamam çünkü yapıyorsam kendi mantığıma göre yanlış değildir yanlışsa zaten yapmam. Artık yanıt vermeyeceğim hayırlı akşamlar hepinize.
  • 14-05-2020, 05:18:38
    #27
    yine klasik zam mı sorgulamak yerine küçük esnafa yüklenilmiş. bakkal market ne kazanıyor ki sigaradan 18 liralik sigaranın 13 lirası vergi olmuş hala fırsatçılık stokçuluk diyen var komik